پاورپوینت تبلیغ مخلصانه (قرآن)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
9 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت تبلیغ مخلصانه (قرآن) دارای ۷۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت تبلیغ مخلصانه (قرآن)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت تبلیغ مخلصانه (قرآن) :

پاورپوینت تبلیغ مخلصانه (قرآن)

یکی از عوامل بسیار موثر در پیشرفت دین خداوند اخلاص و عدم چشم داشت مادی پیامبران، در تبلیغ آن دین الهی بوده است.

فهرست مندرجات

۱ – اخلاص در تبلیغ
۱.۱ – تبلیغ خالصانه پیامبران
۱.۱.۱ – اجر پیامبران
۱.۱.۲ – پیروی از فرستادگان خدا
۱.۱.۲.۱ – نشانه ‌ای از اخلاص
۱.۱.۳ – اجر رسالت
۱.۱.۳.۱ – مزد دعوت
۱.۲ – لزوم اطاعت از پیامبران
۱.۲.۱ – نشانه صدق
۱.۲.۲ – لزوم پیروی
۱.۳ – عدم چشم داشت شعیب
۱.۳.۱ – انگیزه معنوی
۱.۴ – عدم چشم داشت صالح
۱.۵ – عدم چشم داشت لوط
۱.۵.۱ – دعوت برای خدا
۱.۶ – عدم چشم داشت نوح
۱.۷ – عدم چشم داشت هود
۱.۷.۱ – درخواست اجر از خدا
۱.۸ – عدم درخواست مزد
۱.۸.۱ – عدم چشم داشت اجر
۱.۸.۱.۱ – مزد رسالت
۱.۹ – زمینه اخلاص انبیا
۱.۹.۱ – اجر بر عهده خدا
۱.۹.۲ – طلب نکردن مزد
۲ – پانویس
۳ – منبع

اخلاص در تبلیغ

تبلیغ خالصانه پیامبران

تبلیغ مخلصانه پیامبران، بدون درخواست مزد بود.
… قل لا اسـلکم علیه اجرا ان هو الا ذکری للعــلمین. «…. . بگو: «در برابر این (رسالت و تبلیغ)، پاداشی از شما نمی‌ طلبم! این (رسالت)، چیزی جز یک یادآوری برای جهانیان نیست! (این وظیفه من است)»

[۱] انعام/سوره۶، آیه۹۰.

فان تولیتم فما سالتکم من اجر ان اجری الا علی الله… «و اگر از قبول دعوتم روی بگردانید، (کار نادرستی کرده ‌اید چه اینکه) من از شما مزدی نمی‌ خواهم مزد من، تنها بر خداست!…..»

[۲] یونس/سوره۱۰، آیه۷۲.

اجر پیامبران

ویـقوم لااسـلکم علیه مالا ان اجری الا علی الله… «ای قوم! من به خاطر این دعوت، اجر و پاداشی از شما نمی‌ طلبم اجر من، تنها بر خداست!…..»

[۳] هود/سوره۱۱، آیه۲۹.

یـقوم لااسـلکم علیه اجرا ان اجری الا علی الذی فطرنی افلاتعقلون. «ای قوم من! من از شما برای این (رسالت)، پاداشی نمی‌ طلبم پاداش من، تنها بر کسی است که مرا آفریده است آیا نمی‌ فهمید؟»

[۴] هود/سوره۱۱، آیه۵۱.

وما تسـلهم علیه من اجر ان هو الا ذکر للعــلمین. «و تو (هرگز) از آنها پاداشی نمی‌ طلبی آن نیست مگر تذکری برای جهانیان.»

[۵] یوسف/سوره۱۲، آیه۱۰۴.

قل ما اسـلکم علیه من اجر… «بگو: «من در برابر آن (ابلاغ آیین خدا) هیچ گونه پاداشی از شما نمی‌ طلبم….»

[۶] فرقان/سوره۲۵، آیه۵۷.

وما اسـلکم علیه من اجر ان اجری الا علی رب لعــلمین. «من برای این دعوت، هیچ مزدی از شما نمی‌ طلبم اجر من تنها بر پروردگار عالمیان است.»

[۷] شعراء/سوره۲۶، آیه۱۰۹.

وما اسـلکم علیه من اجر ان اجری الا علی رب العــلمین. «من در برابر این دعوت، هیچ اجر و پاداشی از شما نمی‌ طلبم اجر و پاداش من تنها بر پروردگار عالمیان است.»

[۸] شعراء/سوره۲۶، آیه۱۲۷.

وما اسـلکم علیه من اجر ان اجری الا علی رب العــلمین. «من در برابر این دعوت، اجر و پاداشی از شما نمی‌ طلبم اجر من تنها بر پروردگار عالمیان است.»

[۹] شعراء/سوره۲۶، آیه۱۴۵.

وما اسـلکم علیه من اجر ان اجری الا علی رب العــلمین. «من در برابر این دعوت، اجری از شما نمی‌ طلبم، اجر من فقط بر پروردگار عالمیان است.»

[۱۰] شعراء/سوره۲۶، آیه۱۶۴.

وما اسـلکم علیه من اجر ان اجری الا علی رب العــلمین. «من در برابر این دعوت، پاداشی از شما نمی‌ طلبم اجر من تنها بر پروردگار عالمیان است.»

[۱۱] شعراء/سوره۲۶، آیه۱۸۰.

قل ما سالتکم من اجر فهو لکم ان اجری الا علی الله…. «بگو: «هر اجر و پاداشی از شما خواسته ‌ام برای خود شماست اجر من تنها بر خداوند است، و او بر همه چیز گواه است.»

[۱۲] سبا/سوره۳۴، آیه۴۷.

پیروی از فرستادگان خدا

. . یـقوم اتبعوا المرسلین• اتبعوا من لایسـلکم اجرا وهم مهتدون. «…. «ای قوم من! از فرستادگان (خدا) پیروی کنید! از کسانی پیروی کنید که از شما مزدی نمی‌ خواهند و خود هدایت یافته ‌اند.»

[۱۳] یس/سوره۳۶، آیه۲۰.

[۱۴] یس/سوره۳۶، آیه۲۱.

نشانه ‌ای از اخلاص

نخستین نشانه صدق آنها (پیامبران) این است که هیچ منفعت مادی در دعوتشان ندارند، نه از شما مالی می‌ خواهند، و نه جاه و مقام، و نه حتی تشکر و سپاسگزاری و نه هیچ اجر و پاداش دیگر.
این همان چیزی است که بارها در آیات قرآن در مورد انبیای بزرگ به عنوان نشانه ‌ای از اخلاص و بی نظری و صفای قلب پیامبران روی آن تکیه شده، تنها در سوره شعرا پنج بار این جمله (و ما اسئلکم علیه من اجر) تکرار گردیده است.

[۱۵] تفسیر نمونه، ناصر مکارم شیرازی، ج۱۸، ص۳۴۹.

اجر رسالت

….قل لا اسـلکم علیه اجرا الا الموده فی القربی… «…. بگو: «من هیچ پاداشی از شما بر رسالتم درخواست نمی‌ کنم جز دوست داشتن نزدیکانم (اهل بیتم)….»

[۱۶] شوری/سوره۴۲، آیه۲۳.

مزد دعوت

در سوره فرقان فرموده: “قل ما اسئلکم علیه من اجر الا من شاء ان یتخذ الی ربه سبیلا” و معنای آن به بیانی که در تفسیرش گذشت این است که: مزد من این است که یکی از شما بخواهد راهی به سوی پروردگارش اتخاذ کند، یعنی دعوت مرا به اختیار خود بپذیرد، همین مزد من است، و خلاصه چیزی بجز دعوت در کار نیست، نه اجری و نه مزدی.
خدای تعالی در آیه مورد بحث- بر خلاف آیاتی که به عنوان شاهد ذکر گردید- اجری برای رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم معین کرده، و آن عبارت است از مودت نسبت به اقربای آن جناب، و این را به یقین از مضامین سایر آیات این باب می‌ دانیم که این مودت امری است که باز به استجابت دعوت برگشت می‌ کند، حال یا استجابت همه دعوت، و یا بعضی از آن که اهمیت بیشتری دارد. و به هر حال، ظاهر این استثناء این است که استثناء متصل است، نه منقطع، چیزی که هست باید بطور ادعاء مودت به ذی القربی را از مصادیق اجر دانست، پس دیگر حاجتی نیست به اینکه ما نیز مانند دیگران خود را به زحمت بیندازیم تا هر طور شده استثناء را منقطع بگیریم.

[۱۷] ترجمه المیزان، علامه طباطبایی، ج۱۸، ص۶۰.

لزوم اطاعت از پیامبران

اطاعت از پیامبران، به دلیل تبلیغ خالصانه و بدون چشم داشت آنان لزوم دارد.
وجاء من اقصا المدینه رجل یسعی قال یـقوم اتبعوا المرسلین• اتبعوا من لایسـلکم اجرا وهم مهتدون. «و مردی (با ایمان) از دورترین نقطه شهر با شتاب فرا رسید، گفت: «ای قوم من! از فرستادگان (خدا) پیروی کنید! از کسانی پیروی کنید که از شما مزدی نمی‌ خواهند و خود هدایت یافته ‌اند.»

[۱۸] یس/سوره۳۶، آیه۲۰.

[۱۹] یس/سوره۳۶، آیه۲۱.

نشانه صدق

“از کسانی پیروی کنید که از شما اجر و مزدی در برابر دعوت خود نمی‌ خواهند” (اتبعوا من لا یسئلکم اجرا).
این خود نخستین نشانه صدق آنها است که هیچ منفعت مادی در دعوتشان ندارند، نه از شما مالی می‌ خواهند، و نه جاه و مقام، و نه حتی تشکر و سپاسگزاری و نه هیچ اجر و پاداش دیگر.
این همان چیزی است که بارها در آیات قرآن در مورد انبیای بزرگ به عنوان نشانه ‌ای از اخلاص و بی نظری و صفای قلب پیامبران روی آن تکیه شده، تنها در سوره شعرا پنج بار این جمله (و ما اسئلکم علیه من اجر) تکرار گردیده است.

[۲۰] تفسیر نمونه، ناصر مکارم شیرازی، ج۱۸، ص۳۴۹.

لزوم پیروی

در آیه جمله “من لا یسئلکم اجرا و هم مهتدون” را در اینجا آورده تا به علت متابعت مرسلین اشاره کرده باشد و بفرماید اینکه گفتیم رسولان را پیروی کنید علتش این است که رسولان خودشان راه یافته ‌اند، و در راهنمایی شما هم مزدی نمی‌ خواهند، چون پیروی کردن از غیر، برای یکی از دو جهت جائز نیست یا برای این که آن غیر خودش گمراه است و سخنش گمراهی است، معلوم است که گمراه را نباید در گمراهی اش پیروی کرد. و یا برای این که هر چند سخنش حق است و پیروی حق واجب است، لیکن او از این سخن حق منظور فاسدی دارد، او سخن حق را وسیله کسب مال یا جاه کرده، و یا غرض فاسد دیگری از این قبیل دارد.
و اما سخن کسی که هم سخنش حق است و هم از داشتن اغراض فاسد مبرا و منزه است، و از گفتن آن سخن حق نه نقشه ‌ای در نظر دارد و نه کید و خیانتی، باید از او پیروی کرد و سخنش را پذیرفت، و این رسولان چنینند، و در اینکه می‌ گویند: ” غیر از خدا را نپرستید”، هم راه یافته ‌اند و هم اجر و مزدی از شما نمی‌ خواهند، نه مال و نه جاه، پس واجب است که ایشان را پیروی کنید.

[۲۱] ترجمه المیزان، علامه طباطبایی، ج۱۷، ص۱۱۱.

عدم چشم داشت شعیب

شعیب علیه‌السّلام به نداشتن کمترین چشم داشت مادی از مردم، در برابر ادای رسالت خویش تصریح کرد.
اذ قال لهم شعیب الاتتقون «هنگامی که شعیب به آنها گفت: «آیا تقوا پیشه نمی‌ کنید؟»

[۲۲] شعراء/سوره۲۶، آیه۱۷۷.

وما اسـلکم علیه من اجر ان اجری الا علی رب العــلمین. «من در برابر این دعوت، پاداشی از شما نمی‌ طلبم اجر من تنها بر پروردگار عالمیان است.»

[۲۳] شعراء/سوره۲۶، آیه۱۸۰.

انگیزه معنوی

(و ما اسئلکم علیه من اجر ان اجری الا علی رب العالمین). همان جمله ‌های متحد المال و کاملا حساب شده که در آغاز دعوت سایر پیامبران آمده است: دعوت به تقوی، تاکید بر سابقه امانت در میان مردم، و تاکید بر این مساله که این دعوت الهی تنها انگیزه معنوی دارد و هیچ چشم داشت مادی از هیچکس در آن نیست، تا بهانه جویان و بدبینان آن را وسیله فرار خود قرار ندهند.

[۲۴] تفسیر نمونه، ناصر مکارم شیرازی، ج۱۵، ص۳۳۲.

عدم چشم داشت صالح

صالح علیه‌السّلام به نداشتن کمترین چشم داشت مادی از مردم، در برابر تبلیغ رسالت خویش تصریح داشت.
اذ قال لهم اخوهم صــلح… «هنگامی که صالح به آنان گفت: «آیا تقوا پیشه نمی‌ کنید؟» وما اسـلکم علیه من اجر ان اجری الا علی رب العــلمین. «من در برابر این دعوت، پاداشی از شما نمی‌ طلبم اجر من تنها بر پروردگار عالمیان است.»

[۲۵] شعراء/سوره۲۶، آیه۱۴۲.

[۲۶] شعراء/سوره۲۶، آیه۱۴۵.

عدم چشم داشت لوط

لوط علیه‌السّلام به نداشتن کمترین چشم داشت مادی از مردم، در قبال تبلیغ رسالت خویش تصریح داشت.
اذ قال لهم اخوهم لوط… «هنگامی که برادرشان لوط به آنان گفت: «آیا تقوا پیشه نمی‌ کنید؟» وما اسـلکم علیه من اجر ان اجری الا علی رب العــلمین. «من در برابر این دعوت، پاداشی از شما نمی‌ طلبم اجر من تنها بر پروردگار عالمیان است.»

[۲۷] شعراء/سوره۲۶، آیه۱۶۱.

[۲۸] شعراء/سوره۲۶، آیه۱۶۴.

دعوت برای خدا

فکر نکنید این دعوت، وسیله ‌ای برای آب و نان است و یک هدف مادی را تعقیب می‌ کند، نه، “من کمترین پاداشی از شما نمی‌ خواهم، اجر و پاداشم تنها بر پروردگار عالمیان است” (و ما اسئلکم علیه من اجر ان اجری الا علی رب العالمین).

[۲۹] تفسیر نمونه، ناصر مکارم شیرازی، ج۱۵، ص۳۱۷.

عدم چشم داشت نوح

نوح علیه‌السّلام به نداشتن کمترین چشم داشت مادی از مردم، در قبال تبلیغ رسالت خویش تصریح داشت.
واتل علیهم نبا نوح اذ قال… «سرگذشت نوح را بر آنها بخوان! در آن هنگام که به قوم خود….» فان تولیتم فما سالتکم من اجر ان اجری الا علی الله وامرت ان اکون من المسلمین. «و اگر از قبول دعوتم روی بگردانید، (کار نادرستی کرده ‌اید چه اینکه) من از شما مزدی نمی‌ خواهم مزد من، تنها بر خداست! و من مامورم که از مسلمین (تسلیم شدگان در برابر فرمان خدا) باشم.»

[۳۰] یونس/سوره۱۰، آیه۷۱.

[۳۱] یونس/سوره۱۰، آیه۷۲.

ویـقوم لااسـلکم علیه مالا ان اجری الا علی الله ومآ انا بطارد الذین ءامنوا انهم ملـقوا ربهم ولـکنی ارکم قوما تجهلون. «ای قوم! من به خاطر این دعوت، اجر و پاداشی از شما نمی‌ طلبم اجر من، تنها بر خداست! و من، آنها را که ایمان آو

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.