پاورپوینت تأویل الدعائم


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت تأویل الدعائم دارای ۱۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت تأویل الدعائم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت تأویل الدعائم :

پاورپوینت تأویل الدعائم (کتاب)

کتاب پاورپوینت تأویل الدعائم- تربیه المؤمنین بالتوفیق على حدود باطن علم الدین‌ تالیف ابو حنیفه ، نعمان بن محمد بن منصور بن احمد بن حَیُّون تمیمى مغربى می باشد. این کتاب به زبان عربی و به تصحیح محمد حسن اعظمی‌ در سه جلد در انتشارت دار المعارف‌ در قاهره مصر به چاپ رسیده است.

فهرست مندرجات

۱ – درباره مولف
۱.۱ – ولادت
۱.۲ – مذهب
۱.۳ – شخصیت
۱.۴ – فرزندان
۱.۵ – سخن بزرگان
۱.۶ – تألیفات
۱.۷ – وفات
۲ – عناوین کتاب
۳ – نسخه شناسی
۴ – پانویس
۵ – منبع

درباره مولف

ولادت


ابو حنیفه، نعمان بن محمد بن منصور بن احمد بن حَیُّون تمیمى مغربى، از دانشمندان بزرگ فرقه اسماعیلیه در آغاز پیدایش آنان به شمار مى‌آید. وى در سال ۲۵۹ هجرى در مغرب و در خانواده‌اى اهل علم به دنیا آمد. پدر او از علماى بزرگ اهل تسنن و پیرو مذهب مالکى بود و روایات فراوانى را روایت کرده است. نعمان از همان کودکى با روایات و علوم و معارف اسلامی آشنا شد و خود را آماده کرد تا یکى از دانشمندان جهان اسلام گردد.

مذهب


نعمان در آغاز پیرو مذهب مالکى بود ولى بعد تغییر مذهب داده و شیعه شد، اما در سلک فرق اسماعیلیه در آمد یعنى از آن گروه که عقیده دارند اسماعیل فرزند امام جعفر صادق علیه السلام امام غائب است. البته برخى از علماى شیعه مانند علامه مجلسی او را شیعه مى‌دانند و مى‌گویند او در برابر سلاطین اسماعیلیه تقیه مى‌کرده است.

شخصیت


قاضى نعمان شخصیتى دانشمند و داراى تألیفات فراوان است. او از مؤسسین فرقه اسماعیلیه و قانونگذار آنان بوده و بنابر گفته روات فاطمى بدون مراجعه به امامان خود( یعنى علماى فاطمى) چیزى ننوشته است. مؤلفان شیعه به او« ابو حنیفه شیعى» مى‌گویند. او ۹ سال به المهدى بالله، اولین خلیفه فاطمى خدمت کرد. در دوران القائم بامر الله، خلیفه دوم عهده‌دار قضاوت طرابلس شد و در زمان المنصور بالله خلیفه سوم، قاضى منصوریه شد. وى در دوران فخر الدین خلیفه چهارم به بالاترین مقام خود رسید و آن مقام قاضى القضاه و داعى الدعاه بود.

فرزندان


او داراى دو فرزند به نامهاى على و محمد بود که هر دو از طرف خلیفه فاطمى عهده‌دار منصب قضاوت شدند.

سخن بز

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.