پاورپوینت تاریخ میورقه (کتاب)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت تاریخ میورقه (کتاب) دارای ۱۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت تاریخ میورقه (کتاب)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت تاریخ میورقه (کتاب) :

تاریخ میورقه (کتاب)

تاریخ میورقه ۷ تالیف ابامطرف احمد بن عمیره مخزومی (متوفی ۶۵۸ ق) به عربی است. این اثر، تاریخ مذکور را در عهد اخیر اسلامی (سال‌های ۶۰۶- ۶۲۸ ق/ ۱۲۰۹- ۱۲۳۰ م) با موضوع سقوط این شهر و تسلط مسیحیان بر آن، مورد بررسی قرار می‌دهد. وی آن را در پاسخ به درخواست یکی از برادران دینی اهل جزیره میورقه نوشته است. تاریخ دقیق تالیف ضبط نشده است؛ اما به طور قطع پس از ۶۲۸ ق بوده است.

فهرست مندرجات

۱ – ساختار کتاب
۲ – گزارش محتوا
۲.۱ – شرح زندگی میورقه
۳ – پانویس
۴ – منبع

ساختار کتاب

در ابتدای کتاب مقدمه مفصل و جامعی به قلم محقق آمده است که حدود ثلث حجم آن را به خود اختصاص داده است. در این نوشتار به سرگذشت نویسنده و شیوه نگارش او و محتوای کتاب پرداخته شده است. پس از آن متن کتاب با یک مقدمه آغاز شده است و به اختصار و در ۲۴ بخش وقایع به گونه‌ای دقیق شرح کرده است تا آن جا که گروهی تصور کرده‌اند که خود نویسنده در میورقه بوده است.

[۱] تاریخ میورقه، ابامطرف احمد بن عمیره مخزومی، ص۶۱.

گزارش محتوا

ابامطرف، در نوشته خود از شیوه عماد اصبهانی- که در تاریخ ادب یکی از ارکان کتابت عربی مسجع همراه با محسنات بدیعی است- الگوبرداری کرده است. ابن عمیره و کاتبان عصر او مانند حلقه‌ای مهم و مرحله مشخصی در سلسله تطور نثر فنی در ادب اندلسی به شمار می‌روند. این نثر مبتنی بر انواع سجع و اشکال مختلف جناس و استفاده از تلمیحات و اشارات و اصطلاحات و الفاظ فقهی و منطقی است. او در سجع نظریه خاصی وضع نمود که در کتاب تنبیهات آن را حد وسط بین افراط و تفریط نامیده است. او متذکر می‌شود که این مساوات نباید به گونه‌ای باشد که به اوزان شعری تبدیل شود. او از شیوه معاصرینش؛ مانند: ابن آبار، ابن قطان که کتاب عماد اصبهانی الفتح القدسی را شرح و اختصار کردند، نیز پیروی نکرد و کتابی با موضوعی متفاوت ایجاد نمود. چه بسا او قصد داشته با تالیف جدیدش نگاه‌ها را به خود جلب کند.
آنچه در نثر او جلوه چشمگیر دارد، تکلف و افراط در کاربرد صنایع بدیعی، از قبیل جناس و طباق و مقابله است و میل به اطناب و طولانی کردن بندهای سجع و التزام به حرف واحد در آنها و گاه در همه کلمه

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.