پاورپوینت تاریخ لرستان روزگار قاجار


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت تاریخ لرستان روزگار قاجار دارای ۲۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت تاریخ لرستان روزگار قاجار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت تاریخ لرستان روزگار قاجار :

پاورپوینت تاریخ لرستان روزگار قاجار (کتاب)

«تاریخ لرستان: روزگار قاجار از تاسیس تا کودتای ۱۲۹۹ ش»، اثر محمدرضا والیزاده معجزی، تحقیقی است درباره تاریخ و تحولات منطقه لرستان در دوران قاجار که درون مایه اصلی آن معرفی و بررسی شخصیت و عملکرد حکمرانان لرستان می‌باشد.
کتاب به زبان فارسی و در اواخر دوران قاجار نوشته شده است.

فهرست مندرجات

۱ – ساختار کتاب
۲ – گزارش محتوا
۲.۱ – رعایت بی طرفی در کتاب مذکور
۳ – وضعیت کتاب
۴ – منبع

ساختار کتاب

کتاب با مقدمه ویراستار، حمیدرضا دالوند، در بیان روش کار تصحیح، آغاز شده است.
نوشته‌های کتاب، آمیزه‌ای از تاریخ شفاهی، اسناد تاریخی و آثار تاریخ نگاران رسمی است و نویسنده می‌کوشد تا به کمک آنها، خطوط برجسته تاریخ لرستان را برای خواننده خویش مشخص سازد.
شخصیت و عملکرد حکمرانان لرستان درون مایه اصلی هر بخش بوده و شیوه کار بدین گونه است که نگارنده هر حکمرانی را از روزگار تولد تا پایان ماموریت و گاه پس از آن (حتی روزگار مرگ ) به کمک منابع مختلف معرفی کرده و از این رهگذر، رویدادهای لرستان را نیز مطرح ساخته است. از این رو می‌توان گفت اثر او نوعی سرگذشت نویسی یا تاریخی برپایه سرگذشت تاریخ سازان است.
اگرچه نویسنده، سازماندهی مشخصی به مطالب نداده؛ اما ویراستار، علاوه بر افزودن شرح و توضیحاتی درباره اشخاص، رویدادها و مکان‌ها، مطالب را با نظم خاص و به ترتیب دوره‌های سلطنت پادشاهان قاجار تدوین کرده است، به این ترتیب، کتاب از پنج بخش لرستان در روزگار محمد شاه، مظفرالدین شاه ، ناصرالدین شاه و مشروطیت (محمدعلی شاه و احمد شاه) تشکیل شده است.
قلم نویسنده، روان، ولی دارای اطناب است، چنانکه گاه یک بند را همچون گفتار، یک نفس در پی هم آورده است. با این همه، شیرینی و جذابیتی که در کلام اوست، ریشه در همنشینی با مردم و حضور داشتن در مجالس و محافل مردمی دارد. در نتیجه، در بسیاری از موارد، مرز میان قصه و تاریخ از میان رفته و همین امر سبب شده است تا خواننده، به ویژه خواننده مبتدی و عامی، از هر بخشی آغاز کند، نه تنها در فهم مطالب به دشواری برنخورد که سخت شیفته آن گردد.
نویسنده برای منابع رسمی اهمیت و اعتبار دست اولی قائل شده و بیشتر برای نقد آنها و حتی در پانویس، تاریخ شفاهی را بکار گرفته است.
روایات شفاهی و نقل گفته‌های تاریخ سازان یا شاهدان رویدادها از نقطات قوت کتاب است.

گزارش محتوا

نویسنده در دودمانی پا بر گیتی نهاده که دست کم دویست سال حضور تاثیرگذار در رویدادهای لرستان داشته و زیر نظر مردانی پرورش یافته است که خود تاریخ ساز بودنده‌اند. آن چه بر او خواندند یا به میراث گذاشتند، چیزی نبود؛ مگر خاطرات تلخ و شیرین زندگی پرماجرای کوه نشینان لر، حماسه مردان بلندآوازه ایل، حضور پرهیاهو و گاه نفس گیر حکمران و… ، تلگراف‌ها، نامه‌ها، احکام، فرامین و یا مکاتباتی که میان نیاکانش با دولت مرکزی رد و بدل شده بود. عباراتی چون «به گفته والد» یا «براساس تلگراف یا نامه‌ای که نگارنده در دست دارد» که خواننده در لابلای مطالب به آنها برمی خورد، کم نیستند و نشان از تاثیر محیط خانواده بر شکوفایی استعداد نویسنده دارد.
وی در پرآشوب‌ترین دوره تاریخ لرستان زاده شده و دگرگونی‌های تند و پرشتاب ارزش‌ها و ساختارهای جامعه را دیده است. تاثیر این تجربه‌ها از سویی و نیز پایگاه اجتماعی و تعلق او به جامعه سامان گرای شهرنشین از دیگر سو، در بینش تاریخ نگاری وی به روشنی نمود یافته است: «امنیت» یکی از پربسامدترین واژگان اثر اوست که از تاثیر عوامل یاد شده حکایت دارد.
در گفتمان وی، امنیت جوهره ترقی و پیشرفت جامعه لرستان است و تنها به برکت وجود چنین کیمیایی است که لرها می‌توانند به سرحد تکامل دست پیدا کنند؛ برپادارنده آن هر کس باشد، نیک و ستودنی و بر هم زننده آن هر که باشد، نکوهیده است.
ازاین رو در ا

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.