پاورپوینت تا ظهور
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت تا ظهور دارای ۳۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت تا ظهور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت تا ظهور :
پاورپوینت تا ظهور (کتاب)
«پاورپوینت تا ظهور (پژوهشی جامع پیرامون آموزه و مباحث مهدویت)» اثر نجم الدین طبسی ، مباحث مهدویت را به صورت موضوعی و تحقیقی دنبال کرده است. کتاب به زبان فارسی و در سال ۱۳۷۸ ش نوشته شده است.
فهرست مندرجات
۱ – ساختار
۲ – گزارش محتوا
۲.۱ – فصل اول
۲.۲ – فصل دوم
۲.۳ – فصل سوم
۲.۴ – فصل چهارم
۲.۵ – فصل پنجم
۲.۶ – فصل ششم
۲.۷ – فصل هفتم
۲.۸ – فصل هشتم
۲.۹ – فصل نهم
۲.۱۰ – فصل دهم
۲.۱۱ – فصل یازدهم
۲.۱۲ – فصل دوازدهم
۲.۱۳ – فصل سیزدهم و چهاردهم
۲.۱۴ – فصل پانزدهم
۲.۱۵ – فصل شانزدهم
۲.۱۶ – فصل هفدهم
۲.۱۷ – فصل هجدهم
۳ – وضعیت کتاب
۴ – منبع
ساختار
کتاب با مقدمه مؤلف در بیان جایگاه مهدویت، آغاز شده و مطالب در بیست و دو فصل، در قالب دو جلد، ارائه گردیده است.
مؤلف، عناوین و سر فصلهای تدریس خود در مرکز تخصصی مهدویت با رویکرد و گرایش مهدویت را جمع آوری و به صورت کتاب، عرضه کرده است.
این سرفصلها شامل مباحثی از قبیل راز غیبت ، حکم نام بردن امام زمان عجّلاللهفرجهالشریف در دوران غیبت، سفارت و ملاقات با امام زمان عجّلاللهفرجهالشریف ، ماهیت دجال ، بررسی جزیره خضرا ، زیارت ناحیه ، ملاقات سعد اشعری با امام زمان عجّلاللهفرجهالشریف در دوران طفولیت و… است که به تناسب حال و نیاز از جهات مختلف لغت ، رجال ، درایه ، فقه ، اصول ، تاریخ و تفسیر مورد بحث، بررسی و تحلیل قرار گرفته است.
گزارش محتوا
فصل اول
مؤلف سعی دارد در فصل اول، ابتدا روایات مربوط به سبب غیبت را بیان کرده، آنها را از نظر سندی و دلالی بررسی و در پایان نتیجه گیری کند. بنابراین، بحث را در دو مرحله پی گیری میکند:
الف) علل غیبت در روایات . مؤلف سببهایی که در روایات برای غیبت بیان شده را به هشت دسته تقسیم کرده و بعد از بیان متن و ترجمه آنها، توضیحاتی پیرامون برخی از آنها، ارائه کرده است. این هشت دسته عبارتند از:
۱- اجرای شیوه پیامبران علیهالسّلام در مورد حضرت مهدی عجّلاللهفرجهالشریف
۲- خدا نمیخواهد که امام، در میان قوم ستمگر باشد
۳- آگاه ساختن مردم
۴- آزمون مردم
۵- بیم و ترس از کشته شدن
۶- تحت بیعت هیچ حاکمی نباشد
۷- خالی شدن صلبهای کافران از مؤمنان
۸- راز غیبت مشخص نیست و تنها خدا از آن آگاه است
ب) بررسی سندی و دلالی روایات. در این مرحله، چهار محور مورد نظر است:
۱- نخستین مدرک و کتابی که روایت را نقل کرده است.
۲- بررسی سندی حدیث .
۳- شواهدی از روایات دیگر بر صدق روایت مورد نظر در صورتی که از لحاظ سند ، دلیل کافی نداشته باشیم.
۴- بررسی دلالی روایت.
در پایان، مؤلف چنین نتیجه گیری میکند که مقصود از سنن پیامبران که در حق حضرت مهدی عجّلاللهفرجهالشریف جاری میشود، همین غیبتهای طولانی و دوری از دیدگاه مردم است.
فصل دوم
در دوم، نخست حکم « تسمیه » که در بعضی از ابواب کتب حدیثی و قواعد فقهی مطرح شده است، از دیدگاه «حدیث شناسی» مورد بررسی قرار گرفته، سپس به استخراج و استنباط حکم آن پرداخته شده است.
نویسنده، روایاتی که در مورد «حکم تسمیه» و نام بردن حضرت بقیه الله عجّلاللهفرجهالشریف با نام مخصوص آن بزرگوار (م. ح. م. د) وارد شده را به چهار دسته تقسیم و برای هر یک، مثالی ذکر کرده است:
۱- روایاتی که به گونهای مطلق و بی هیچ قید و شرطی از خوف و تقیه ، از نام بردن حضرت، نهی میکنند.
۲- روایاتی که از ذکر نام شرف آن حضرت، تا زمان ظهور ، نهی کرده است.
۳- روایاتی که علت نهی از ذکر نام آن حضرت را تقیه، خوف و علل دیگر دانسته است.
۴- روایاتی که در آنها به نام شریف آن حضرت، تصریح شده است.
فصل سوم
گروهی، خودداری از هرگونه تحرک بر ضد فرمانروایان ستم پیشه پیش از ظهور را از نظر شرع جایز ندانسته و در این زمینه، به روایاتی نیز استناد کرده و در نتیجه، با هر گونه ندای عدالت خواهانه مخالفت میوزرند. سوم، این روایات را از نظر سندی و دلالی مورد بررسی قرار داده است.
فصل چهارم
چهارم، جریان غیبت امام زمان عجّلاللهفرجهالشریف در سرداب سامرا و شبهات مخالفین در مورد آن، اشکالات وارده بر احادیث « الخرائج و الجرایح » و اتهامات اهل سنت به شیعه پیرامون سرداب را مورد بررسی قرار داده و در پایان، چنین نتیجه گیری میکند که سرداب در سامراء، هیچ گونه ارتباطی با مساله غیبت، ظهور و سکونت امام زمان عجّلاللهفرجهالشریف در دوران غیبت ندارد؛ در عین حال، قداست این مکان را در جای خود، باقی میداند.
فصل پنجم
پنجم، بعد از بیان نظریه «زبیدی» پیرامون جریان « قرقیسا » یا « آرمگدون »، بررسی این واقعه را در سه مبحث دنبال کرده است:
۱- محدوده جغرافیایی این رویداد که در آن دو دیدگاه وجود دارد: شمال غربی عراق یا شمال فلسطین.
۲- قرقیسا در احادیث عامه؛ که اکثریت قریب به اتفاق روایات آنها در این مورد، از کتاب فتن نعیم بن حماد نقل شده است، لذا ابتدا به بررسی رجالی ابن حماد پرداخته شده و سپس روایات آن نقد و بررسی شده است.
۳- قرقیسا در روایات شیعه؛ که در منابعی چون کافی
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.