پاورپوینت پیرشمس‌الدین


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت پیرشمس‌الدین دارای ۲۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت پیرشمس‌الدین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت پیرشمس‌الدین :

پاورپوینت پیرشمس‌الدین

پیرْشَمْسُ‌الدّین، از نخستین داعیان اسماعیلی نزاری در هندوستان که ظاهراً در سده‌های ۶ و ۷ق/۱۲ و ۱۳م در سند و اطراف مُلتان فعالیت تبلیغی داشته است.

فهرست مندرجات

۱ – معرفی اجمالی
۱.۱ – سفر به هند برای تبلیغ
۱.۲ – رقابت با طریقه سهروردیه
۱.۳ – تلفیق دو جهان‌بینی
۲ – مقبره پیر شمس‌الدین
۳ – فهرست منابع
۴ – پانویس
۵ – منبع

معرفی اجمالی

داعیان اسماعیلی را عمدتاً در هندوستان پیر خطاب می‌کردند و پیرشمس اولین کسی بود که در هند دعوت نزاری را شروع کرد.
روایات مربوط به زندگی پیرشمس‌ در قالب اشعاری با عنوان گِنان آمده است. گنان‌ها که بخش مهمی از ادبیات دینی نزاریان هند را تشکیل می‌دهند، محتوایی دینی و اخلاقی دارند و در عین‌ بیان اصول اعتقادی نزاریان، آکنده از حس سرسپردگی و اخلاص‌اند. در این اشعار، شرح زندگی پاورپوینت پیرشمس‌الدین چنان با افسانه‌ها و حکایات گوناگون آمیخته است که بازسازی واقعیت‌های تاریخی از میان آن‌ها بسیار دشوار می‌نماید.
به علاوه، آمیختگی روایت‌های مربوط به زندگی او با داستان‌های مربوط به شمس‌ تبریزی، مراد مولانا جلال‌الدین‌ رومی، و شمس‌الدین‌ محمد (د ح۷۱۰ق/۱۳۱۰م)، نخستین امام نزاری پس از دوره الموت و فرزند رکن‌الدین خورشاه، نیز این بازسازی را دشوارتر می‌کند.

[۱] Kassam T R، Songs of Wisdom and Circles of Dance، ج۱، ص۷۵-۹۴، New York، ۱۹۹۷.

سفر به هند برای تبلیغ

آنچه از خلال این روایت‌ها و افسانه‌ها و نیز شجره‌نامه‌های گوناگون پیران اسماعیلی در هند می‌توان دریافت، این است که پیر شمس‌الدین در دوره پیش از سقوط الموت برای ادامه دعوت اسماعیلی، از ایران (احتمالاً سبزوار) به هند فرستاده شد و پس از رسیدن به سند، در جامعه‌ای آمیخته از مسلمانان و هندوان فعالیت خود را آغاز کرد.

[۲] Nanji A، The Nizr Ism l Tradition in the Indo-Pakistan Subcontinent، ج۱، ص۶۳-۶۸، New York، ۱۹۷۸.

[۳] Kassam T R، Songs of Wisdom and Circles of Dance، ج۱، ص۹۴، New York، ۱۹۹۷.

[۴] Kassam T R، Songs of Wisdom and Circles of Dance، ج۱، ص۱۱۵، New York، ۱۹۹۷.

[۵] Kassam T R، Songs of Wisdom and Circles of Dance، ج۱، ص۱۲۲، New York، ۱۹۹۷.

[۶] Daftari F، The Ism ls: Their History and Doctrines، ج۱، ص۴۷۸، Cambridge، ۱۹۹۵.

نخست در میان هندوهای سند جایگاه محکمی پیدا کرد و سپس به گُجرات و دیگر مناطق شبه قاره گسترش یافت.پیرشمس، بخصوص در ملتان (مولتان) و اوچ، شهرهای سند قرون وسطا (که اکنون جزو استان پنجاب‌اند)، فعالیت داشته است
در هر حال، گنان‌ها متذکر می‌شوند که پیرشمس و دیگر پیرهای اولیه همگی از الموت برای اشاعه دعوت اسماعیلیه نزاری، که در شبه قاره هند با عنوان سات پانت یا صراط حقیقی (برای رستگاری) شهرت یافت، گسیل شده بوده‌اند.
در بعضی از گنان‌ها، که به پیرشمس منسوب‌اند، از قاسم شاه، یعنی بیست و نهمین امام نزاری که در نیمه اول قرن هشتم هجری می‌زیسته، به عنوان امام معاصر وی، یاد شده است، و به این ترتیب فعالیت‌های خود پیرشمس نیز به همان زمان برمی گردد.
ولی طبق گنان‌های دیگر، روزگار فعالیت پیرشمس دو قرن زودتر، یعنی در قرن ششم، بوده است

رقابت با طریقه سهروردیه

شایان ذکر است که نفوذ دعوت اسماعیلی در شبه قاره هند، از دوره فاطمیان آغاز شده بود و همچنان ادامه داشت. از اشاراتی که در گنان‌ها آمده است، می‌توان دریافت که پیر شمس‌الدین با ورود به ملتان جامعه‌ای از مسلمانان را یافت که طریقه‌های تصوف از پیش، در آن جایگاهی استوار و پیروانی بسیار داشتند. در روایت‌های متعدد به مواجهه پیرشمس با بهاءالدین زکریای ملتانی

[۷] مرکز دائرهالمعارف بزرگ اسلامی، دانشنامه بزرگ اسلامی، ج۱۳، ص۵۲۰۵، بهاءالدین زکریای ملتانی.

، عارف برجسته طریقه سهروردیه، و رقابت میان آن‌ها اشاره شده است و این دست‌کم بیانگر این نکته است که پیرشمس‌ برای یافتن جای پایی در میان مسلمانان، ناگزیر از برخورد با جریان‌های رقیب بوده است.

[۸] Kassam T R، Songs of Wisdom and Circles of Dance، ج۱، ص۸۲-۸۳، New York، ۱۹۹۷.

[۹] Kassam T R، Songs of Wisdom and Circles of Dance، ج۱، ص۱۱۵-۱۱۶، New York، ۱۹۹۷.

[۱۰] Nanji A، The Nizr Ism l Tradition in the Indo-Pakistan Subcontinent، ج۱، ص۶۳، New York، ۱۹۷۸.

[۱۱] Nanji A، The Nizr Ism l Tradition in the Indo-Pakistan Subcontinent، ج۱، ص۶۶، New York، ۱۹۷۸.

تلفیق دو جهان‌بینی

از سوی دیگر، وی برای جذب هندوان به آیین اسماعیلی ن

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.