پاورپوینت پیتس جوزف


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
10 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت پیتس جوزف دارای ۵۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت پیتس جوزف،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت پیتس جوزف :

پاورپوینت پیتس جوزف

جوزف پیتس (Joseph Pitts) در بسیاری از منابع به عنوان نخستین فرد انگلیسی شمرده شده که به مکه سفر کرد و گزارشی کامل از مکه در سده هفدهم م. منتشر نمود.

[۱] رحله جوزف بتس الی مصر و مکه المکرمه و المدینه المنوره، ص۸.

فهرست مندرجات

۱ – زندگینامه
۲ – آغاز سفر
۳ – حضور در مکه
۴ – سعی صفا و مروه
۵ – پیتس در عرفات
۶ – گزارشی از شهر مکه
۷ – توصیف مسجدالحرام
۸ – پیتس و مسلک دراویش
۹ – چاه زمزم و بازار مکه
۱۰ – مسیر بازگشت
۱۱ – کتابشناسی
۱۲ – فهرست منابع
۱۳ – پانویس
۱۴ – منبع

زندگینامه

وی به سال ۱۶۶۳م. در اکستر (Exeter) از شهرهای جنوب غربی انگلستان زاده شد.

[۲] Attitudes to other religions، P209.

از زندگی وی پیش از ۱۶ سالگی گزارشی در دست نیست. در ۱۶ سالگی به علت دلبستگی فراوان به ماجراجویی، به عنوان ملوان در کشتی کوچکی که به سوی نیوفوندلند (NewFoundland) یکی از جزایر ایرلند کنونی، حرکت می‌کرد، به خدمت گرفته شد. در بازگشت از این سفر، کشتی آن‌ها گرفتار دزدان دریایی شد و پیتس اسیر گشت و به عنوان برده در الجزایر فروخته شد.

[۳] One Thousand Roads to Mecca، P102.

۱۴ ماه بعد، وی به سال ۱۶۸۰م. همراه اربابش رهسپار سفر حج شد.

[۴] Christians at Mecca، P41.

او در مکه نامه آزادی خود را از اربابش دریافت کرد. اما به علت محدودیت آزادی مسیحیان مسلمان شده که نمی‌توانستند برای همیشه آزاد شوند و تنها در ازای خدمتشان مزد دریافت می‌کردند، در پی بازگشت از سفر حج، به الجزایر رفت و پس از ۱۵ سال زندگی در آن کشور، برای رسیدن به کشورش ناچار به فرار شد. نخست سوار بر یک کشتی الجزایری به ازمیر رسید و سپس با یک کشتی فرانسوی به آلمان گریخت و سرانجام به سال ۱۶۹۴م. به زادگاهش اکستر رسید.

[۵] Attitudes to other religions، P209.

[۶] Christians at Mecca، ۴۵-۴۶.

تاریخ مرگ پیتس مبهم است. برخی وقوع آن را در سال ۱۷۳۵م. دانسته‌اند. شواهدی در دست است که وی تا ۲۸ می‌۱۷۳۱م. در اکستر زندگی می‌کرده است. در این تاریخ، امضای وی بر مقدمه چهارمین ویرایش کتابش دیده می‌شود.

[۷] Attitudes to other religions، P209.

آغاز سفر

پیتس و اربابش نخست از راه دریا به اسکندریه (Alexandria) رفتند و سپس با پایین رفتن از رود نیل، به قاهره رسیدند و با رفتن به بندر سوئز و عبور از دریای سرخ به جده رهسپار گشتند.

[۸] Christians at Mecca، P41.

در مسیر سفر به مکه، در رابغ در۱۰۰ کیلومتری شمال جده، محرم شدند. وی لباس احرام را وصف نموده و برخی از محرمات احرام را برشمرده است.

[۹] A journey from Aleppo to Jerusalem، P400-401.

حضور در مکه

پیتس هنگام حضور در مکه شاهد ورود چهار کاروان عظیم به این شهر بوده و آگاهی‌هایی در باره این کاروان‌ها داده است. به گفته او، نخست کاروان مغرب با شکوهی بیشتر وارد مکه شد که پیشاپیش آن،امیر الحاج با پرچمی بزرگ حرکت می‌کرد. سپس گروهی با کوبیدن بر طبل‌های فلزی، ورود کاروان مغرب را به مکه اعلام کردند. کاروان دوم از مصر با شماری فراوان از محافظان وارد مکه شد. کاروان سوم از ترکیه، دمشق، تارتاری، آناتولی و کنعان بود. واپسین کاروان نیز از شرق هند بود که کالاهایی گران بها برای فروش همراه داشت.

[۱۰] A journey from Aleppo to Jerusalem، P374.

سعی صفا و مروه

برای زائران، راهنمایانی برای زیارت، موسوم به دلیل، در نظر گرفته شده بود که آن‌ها را برای انجام اعمال حج به سوی خانه خدا هدایت می‌کردند. پیتس پس از ورود از باب السلام و طواف و اقامه نماز، به سعی صفا و مروه پرداخت. او این کار را دویدن در خیابان از سویی به سوی دیگر خوانده؛ ولی با دیدن آن منظره به ستایش تلاش و تعصب مسلمانان پرداخته است.

[۱۱] A journey from Aleppo to Jerusalem، P402-403.

پیتس در عرفات

جوزف پیتس در عرفات زائران را مردمی در پوشش تواضع و ریاضت با گونه‌هایی لبریز اشک و قلبی شکسته وصف نموده که برای بخشودگی گناهانشان صادقانه التماس می‌کنند. او اشاره می‌کند که این بخشودگی، امیدبخش زندگی آن‌ها است.

[۱۲] A journey from Aleppo to Jerusalem، P420.

وی شمار زائران را در عرفات۷۰۰۰۰ تن تخمین زده و هنگامی که در منا برای رمی جمرات آماده شده، از رجم شیطان به عنوان اعلان سرپیچی از شیطان یاد کرده است. پیتس و اربابش پس از رمی جمرات، سرشان را تراشیدند و از احرام بیرون آمدند. وی در زمینه عید قربان و قربانی کردن گوسفند و بخشیدن آن به فقرا نیز سخن گفته است.

[۱۳] A journey from Aleppo to Jerusalem، P419، ۴۲۱-۴۲۲.

گزارشی از شهر مکه

اقامت چهار ماهه در مکه موجب شد که پیتس گزارشی کامل از شهر مکه ارائه کند. از دیدگاه او، مکه شهری خشک و بی آب و هوا در میان تپه‌های کوچک و دیاری دلتنگ کننده با مردمی فقیر و لاغر و سبزه رو بوده که به سبب گرمای هوا بر بام‌ها می‌خوابیدند. او اشاره کرده که هر شب برای فرار از گرما، سه یا چهار مرتبه لباس خود را خیس می‌کرده و دیگر بار می‌پوشیده است.

[۱۴] A journey from Aleppo to Jerusalem، P405-408.

روزی پیتس بر یکی از تپه‌ها ایستاده و به وصف مناظر و تپه‌های پیرامون مکه پرداخته و نوشته است: اندکی آن سوی تر غار حراء به معنای خیر و برکت وجود دارد؛ جایی که حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم در آن خلوت گزیده و در تنهایی به پرستش همراه با تفکر و روزه گرفتن پرداخته است و بخشی از قرآن در همان جا از طریق جبرئیل بر وی نازل شده اشت.

[۱۵] A journey from Aleppo to Jerusalem، P406-407.

توصیف مسجدالحرام

مسجدالحرام از دیدگاه پیتس همانند کاخ سلطنتی انگلستان با مقیاسی ۱۰ برابر بزرگتر است که ۴۲ در ورودی دارد که همواره باز هستند و اتاق‌هایی کوچک دارد که در آن به عبادت و مطالعه می‌پردازند و شماری موسوم به دراویش نیز به ریاضت مشغولند.

[۱۶] A journey from Aleppo to Jerusalem، P408.

در بخشی دیگر از نوشته‌های پیتس در وصف حجرالاسود آمده است: سنگی سیاه رنگ در قسمتی از کعبه با یک چارچوب نقره‌ای رنگ محکم شده بود. به شنیده وی، این سنگ نخست سفید بوده و بر اثر بوسه گنهکاران، به رنگ سیاه درآمده است.

[۱۷] A journey from Aleppo to Jerusalem، P404.

پیتس در وصف فضای پیرامون کعبه، به کبوترهای حرم اشاره کرده و از ترکان نقل نموده که آن‌ها هرگز بر خانه کعبه پرواز نمی‌کنند. سپس این سخن را ناراست می‌شمرد؛ چرا که بارها پرواز آن‌ها را بر حرم مشاهده کرده است.

[۱۸] A journey from Aleppo to Jerusalem، P411.

به نوشته وی، بالای خانه کعبه، مسطح بوده و پوششی از شن و آهک کوبیده و ناودانی داشته که هنگام بارش باران، زائران با شوق برای قرار گرفتن زیر آن هجوم می‌آورند. او آن را به شبنمی که از بهشت آمده، تشبیه کرده است که ترنم آن باعث شده تا شادی و نشاطی وصف ناپذیر در حاجیان پدید آید. مردم فقیر از این ناودان آب برمی گرفتند و به حاجیان می‌فروختند.

[۱۹] A journey from Aleppo to Jerusalem، P410-411.

در نقره‌ای خانه کعبه و نقش‌های آن نیز توجه پیتس را جلب کرده است. وی در مدت چهار ماه حضورش در مکه، دو بار به آن درون شده و آن را افتخاری جاودانه دانسته که بسیاری از زائران که از راه زمینی به مکه آمده‌اند و بیشتر از ۱۶ یا ۱۷ روز در آن جا نمی‌مانند، به دیدن آن توفیق نیافته‌اند؛ زیرا در خانه کعبه هر شش هفته یک بار، دو روز، یک روز برای مردان و روزی برای زنان باز می‌شده (پلکان کعبه) و زائران نیز مدتی کوتاه می‌توانستند درون کعبه بمانند.

[۲۰] A journey from Aleppo to Jerusalem، P411.

هنگام ورود به بیت الله دو رکعت نماز خوانده می‌شده است. نزد ترک‌ها نگریستن به خانه خدا با تعجب و خیرگی، گناه محسوب می‌شده است. آنان باور داشته‌اند که هرکس در آن جا به چیزی خیره گردد، کور و ذلیل می‌شود.

[۲۱] A journey from Aleppo to Jerusalem، P411.

به نوشته پیتس، درون خانه کعبه دو ستون چوبی در مرکز برای نگاه داشتن سقف آن وجود داشته و کف آن از سقف مرمر بوده و بر دیواره هایش نیز پارچه‌های ابریشمی آویزان بوده است.

[۲۲] A journey from Aleppo to Jerusalem، P412.

به گفته وی، شریف مکه افزون بر شست وشوی خانه خدا به صورت نمادین وظیفه داشته پرده تازه را بر کعبه بیاویزد؛ پوششی که هر سال در قاهره فراهم می‌شده و به دستور پادشاه مصر و با شکوه و عظمتی خاص با دو شتر به مکه حمل می‌گشته و مردم در سرزمین‌های گوناگون مسیری

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.