پاورپوینت پژوهشی پیرامون آخرین کتاب الهی‌


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت پژوهشی پیرامون آخرین کتاب الهی‌ دارای ۲۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت پژوهشی پیرامون آخرین کتاب الهی‌،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت پژوهشی پیرامون آخرین کتاب الهی‌ :

پاورپوینت پژوهشی پیرامون آخرین کتاب الهی‌ (کتاب)

این کتاب مفید و ارزشمند قرآنی از کتابهای اولیه در زمینه علوم قرآنی به زبان فارسی است که پس از انقلاب اسلامی به قلم دکتر رجبعلی مظلومی نگارش یافته است.

فهرست مندرجات

۱ – معرفی کتاب
۱.۱ – موضوعات جلد اول
۱.۲ – موضوعات جلد دوم
۱.۳ – موضوعات جلد چهارم
۲ – ساختار
۳ – نسخه شناسی
۴ – پانویس
۵ – منبع

معرفی کتاب

کتاب در ۴ جلد سامان یافته است.

موضوعات جلد اول

در جلد اول تحت عنوان «سرگذشت قرآن» به منشا پیدایش نام قرآن و معانی آن، زمان شروع وحی و چگونگی آن، تدوین قرآن طی دو مرحله حفظ و کتابت قرآن، نام شماری از حافظان و کاتبان قرآن، معنای جمع قرآن در آیه شریفه: «ان علینا جمعه و قرآنه» سابقه گردآوری قرآن و گردآورندگان آن، جمع آوری قرآن توسط حضرت علی علیه‌السّلام و امتیازاتی که مصحف جمع آوری شده توسط ایشان دارا بود، مدت زمان تدوین این مصحف که در آن دو دیدگاه ارائه شده است: ۳ روز و ۶ ماه ، مانع شدن اغراض سیاسی از پذیرفتن مصحف حضرت امیر علیه السلام، تدوین مصحف قانونی به دستور عثمان با سرپرستی و راهبری زید بن ثابت و مختصات آن، فرق مصحف‌های تهیه شده و چگونگی مصاحف نوشته شده در صدر اسلام ، مختصات مصاحف باقی مانده، مطالبی درباره مصحف منسوب به حضرت امیر علیه‌السّلام که در کتابخانه علوی نجف و کتابخانه آستان قدس رضوی در مشهد رؤیت شده است، مصحف امام عسکری علیه السلام، مصحف ابی بن کعب ، اطلاعات لازم در مورد مصحف که شامل مطالبی درباره خط قرآن، پیدایش خط در مجاز، اعراب و نشانه گذاری و…
می‌باشد. ترتیب سوره‌ها که برخی آنرا توقیفی و برخی دیگر اجتهادی می‌دانند، ضابطه مکی و مدنی بودن آیات ، ارائه نموداری از سور مکی و مدنی و ترتیب و تاریخ نزول آنها، تعداد سوره‌ها، آیات، کلمات و حروف قرآن و ارائه جدولی در این زمینه، نامگذاری سوره‌های قرآنی و معنای لغوی و اصطلاحی سوره ، تصویر نامه‌های پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم به خسرو پرویز و نیز پادشاه مصر ، بحثی پیرامون عدم تحریف قرآن و در پایان فهرست مآخذ قابل مطالعه درباره تاریخ قرآن.

[۱] پاورپوینت پژوهشی پیرامون آخرین کتاب الهی‌، رجبعلی مظلومی، ج۱، ص۵-۲۸۵.

موضوعات جلد دوم

جلد دوم کتاب با عنوان «سیر تاریخی قرائت» به مباحثی چون پایه گذاری علم قرائت و تجوید ، وضع قرائت در عهد رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم ، طبقات قراء، علت اختلاف قرائت‌ها، علم قرائت و فن تجوید، تحقیقی درباره معنای سبعه احرف، قراء سبعه و عشره، شرایطی که برای امامت قرائت قرار داده شده و اقسام قرائات و بحثی درباره حجیت قرائات در مورد استخراج احکام شرعی و نشانه‌های تجویدی و بعضی اصطلاحات تجویدی، پرداخته است. نیز دارای شش فصل است:
فصل اول به تلاش پیامبر در کار تعلیم قرآن و فصل دوم به موضوعاتی که قبلا باید طرح شوند اشاره کرده است. مباحثی چون معنای تاویل، ظاهر و باطن قرآن، محکم و متشابه ، فواتح سور، ناسخ و منسوخ و اسباب نزول و مواقع نزول. فصل سوم: تفسیر به رای نام دارد. فصل چهارم: معرفی مصادر تفسیر. فصل پنجم:
سیر روش تفسیر در طول تاریخ و فصل ششم به اختلافات موجود بین مفسران پرداخته است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.