پاورپوینت بیمه اشخاص


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت بیمه اشخاص دارای ۴۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت بیمه اشخاص،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت بیمه اشخاص :

پاورپوینت بیمه اشخاص

برخی از نویسندگان حقوقی در تعریف پاورپوینت بیمه اشخاص نوشته‏اند پاورپوینت بیمه اشخاص بیمه‏ای است که موضوع مورد بیمه در آن، عبارت است از حوادثی که حقوق غیر مالی بیمه‏گذار یا ثالث معین را تهدید می‏کند. مانند بیمه حوادث و ناخوشی و بیمه عمر و زندگی.

[۱] مؤسسات بیمه، چاپ دوم ص ۳۶.

بعضی دیگر نوشته‏اند: «بیمه‏های اشخاص یکی از انواع بیمه‏های بازرگانی‏اند که به منظور جبران توقف درآمد بیمه شده، که در اثر مرگ یا نقص عضو و از کار افتادگی به وجود آمده باشد، ابداع گردیده است.»

[۲] انواع بیمه و شرایط آن ص ۱۶.

فهرست مندرجات

۱ – هدف از بیمه های اشخاص
۲ – انواع بیمه‌های اشخاص
۳ – بیمه عمر
۴ – بیمه عمر خطر فوت (و انواع آن)
۵ – بیمه تمام عمر
۶ – بیمه تمام عمر با شرط فوت بعد از مدت معین
۷ – بیمه عمر زمانی
۸ – بیمه عمر خطر فوت، به شرط حیات استفاده کننده
۹ – بیمه عمر در صورت حیات بیمه شده
۱۰ – بیمه مختلط
۱۱ – بیمه عمر مشترک
۱۲ – بیمه مستمری
۱۳ – بیمه حوادث
۱۴ – بیمه درمانی
۱۵ – بیمه بازنشستگی
۱۶ – پانویس
۱۷ – منبع

هدف از بیمه های اشخاص

هدف از بیمه‏های اشخاص، مانند بیمه‏های اموال و مسئولیت، تأمین آرامش خاطر برای بیمه‏گذار است. ولی دو ویژگی، این نوع بیمه را از بیمه‏های دیگر متمایز می‏سازد؛ نخست آنکه حوادثی را شامل می‏شود که به طور مستقیم به شخص انسان مربوط می‏شود؛ مانند فوت، بازماندگی، حوادث بدنی و بیماری‏ها. دوم آنکه حوادث مورد نظر، همواره جنبه خسارتی ندارند؛ مانند زنده ماندن بیمه شده در پایان مدت معین. لذا گفته می‏شود، بیمه‏های اشخاص بر خلاف بیمه‏های خسارتی، خصلت غرامتی ندارند و پیرو اصل غرامت نیستند.

[۳] ژان لوک، اوبر، بیمه عمر و سایر بیمه‏هاى اشخاص، ترجمه جانعلى محمود صالحى، ص ۷.

انواع بیمه‏های اشخاص



بیمه‏های اشخاص به پنج دسته اصلی تقسیم می‏شوند.

۱. بیمه‏های عمر.

۲. بیمه‏های مستمری.

۳. بیمه‏های حوادث.

۴. بیمه‏های درمانی.

۵. بیمه‏های بازنشستگی.

بیمه عمر

برخی از حقوقدانان بیمه عمر را شاخه‏ای از بیمه زندگانی محسوب نموده‏اند و در این زمینه نوشته‏اند: «بیمه زندگانی عبارت است از عقدی که به موجب آن، بیمه‏گر تعهد می‏کند که مبلغی یکجا و یا به صورت نفقه مادام العمر) Renteviagere (با فوت بیمه‏گذار به ورثه او (یا شخص دیگر که او تعیین کند) و یا اگر بیمه‏گذار (یا ثالثی به تعیین بیمه‏گذار) پس از فرارسیدن موعد معین، زنده باشد به بیمه‏گذار یا ثالث مذکور داده می‏شود. بنابراین مبلغ بیمه به بیمه‏گذار یا ثالث مذکور داده می‏شود. بیمه زندگانی بر دو قسم است: «اوّل بیمه عمر دوم بیمه زندگی»

[۴] دائره المعارف حقوق مدنى و تجارت ص۶۶۸.

برخی دیگر در زمینه تعریف بیمه عمر و زندگی نوشته‏اند «بیمه عمر یا بیمه زندگی را می‏توان چنین تعریف کرد: قراردادی که به موجب آن بیمه‏گر در مقابل دریافت حق بیمه، متعهد می‏شود که در صورت فوت بیمه شده یا در صورت زنده ماندن بیمه شده در مورد تعیین شده در قرارداد، مبلغ بیمه شده را به بیمه‏گذار (یا بیمه شده) یا استفاده کننده معین شده از سوی او بپردازد».

[۵] بیمه عمر و سایر بیمه‏هاى اشخاص ص۱۵.

بر اساس تعریف نخست، بیمه زندگی عقد بیمه‏ای است که به‏موجب آن، بیمه‏گذار وجه بیمه معینی طبق بیمه نامه می‏پردازد تا پس از اینکه به سن معین مذکور در بیمه‏نامه رسید بیمه‏گر، مبلغی معین و یا نفقه معین مادام العمر، از آن سن به بعد، به او بدهد. اگر پیش از وصول به آن سن بمیرد حقی بر بیمه‏گر نخواهد داشت.

[۶] دائره المعارف حقوق مدنى و تجارت ج۱، ص۶۶۸.

و بیمه عمر نیز عبارت از عقد بیمه‏ای است که به‏موجب آن بیمه‏گر تعهد می‏کند در مقابل دریافت حق بیمه مبلغی معین پس از مرگ بیمه‏گذار به شخص یا اشخاص مصرح در بیمه‏نامه یا به ورثه او بدهد. این بیمه به نفع شخص ثالث است. «۴» برخی از نویسندگان حقوق بیمه نیز، در تعریف بیمه عمر نوشته‏اند: «بیمه عمر توافقی است که به موجب آن از یک طرف، فردی یا مؤسسه‏ای به ازای دریافت یک رشته‏ مبالغ متساوی و متناوب، تعهد می‏کند که در صورت وقوع ضایعه فوت شخص مورد بیمه در زمان بیمه معین، پرداخت مبلغی را به ذی نفع یا ذی نفعان شخص بیمه شده تضمین کند».

[۷] محمد حسین کعبى نژادیان، بیمه عمر ص۴.

بعضی دیگر معنای بیمه عمر را اعم از بیمه زندگی دانسته و نوشته‏اند: «بیمه عمر عقدی است که به موجب آن، بیمه‏گر در ازای قسط هایی که دریافت می‏نماید، متعهد می‏گردد مبلغی از مال را به بیمه‏گذار یا شخص ثالث بپردازد. مبلغ مورد بیمه، در صورت وفات شخص بیمه شده، به ورثه متوفی، و در صورت زنده بودن بیمه شده پس از انقضای مدت معین شده به خود بیمه شده پرداخت می‏گردد. پرداخت مبلغ بیمه‏ای بر اساس توافق طرفین، یکجا به طلبکار بیمه‏ای یا به صورت اقساط مرتب در طول حیات طلبکار پرداخت می‏گردد.»

[۸] الوسیط فى شرح القانون المدنى الجدید ج۲، جزء۷، ص۱۳۸۹.

ماده ۲۳ به بعد قانون بیمه مصوب ۱۳۱۶ در زمینه بیمه عمر می‏باشد. بیمه عمر، خود به بیمه عمر خطر فوت، بیمه عمر در صوت حیات بیمه شده، بیمه مختلط و بیمه عمر مشترک تقسیم می‏شود.

بیمه عمر خطر فوت (و انواع آن)

یکی از اشکالِ بیمه عمر، بیمه عمرِ خطر فوت می‏باشد. این شکل از بیمه عمر، دارای چهار نوع اصلی است:

بیمه تمام عمر

بیمه تمام عمر باشرط فوت بعد از مدت معین

بیمه عمر زمانی

بیمه خطر فوت به شرط حیاط استفاده کننده

بیمه تمام عمر

بر اساس بیمه تمام عمر، بیمه‏گر متعهد می‏شود که در صورت فوت بیمه شده از هر زمان، سرمایه بیمه مذکور در قرارداد را به استفاده کننده پرداخت نماید. در مقابل این تعهدِ بیمه‏گر، منعقد کننده قرارداد یا بیمه‏گذار نیز متعهد به پرداخت حق بیمه خواهد بود.

بیمه تمام عمر با شرط فوت بعد از مدت معین

در این نوع از بیمه عمر، بیمه‏گر در صورتی به تعهد خود عمل می‏کند که بیمه شده بعد از تاریخ تعیین شده در قرارداد فوت نماید.

بیمه عمر زمانی

بر اساس این قرارداد، بیمه‏گر متعهد می‏شود که در صورت فوت بیمه شده در مدت اعتبار بیمه‏نامه، سرمایه تعیین شده را به استفاده کنندگان بپردازد. در برابر این تعهد، بیمه‏گذار نیز متعهد به پرداخت اقساط حق بیمه در تمام مدت قرارداد یا تا زمان وقوع فوت بیمه شده در جریان اعتبار بیمه نامه می‏باشد.

بیمه عمر خطر فوت، به شرط حیات استفاده کننده

این نوع از بیمه عمر خطر فوت، قراردادی است که به‏موجب آن بیمه‏گر در مقابل دریافت اقساط حق بیمه متعهد می‏شود که در صورت فوت بیمه شده، سرمایه بیمه معین یا مستمری معینی را به استفاده کننده تعیین شده بدهد، اما در صورتی که در زمان فوت بیمه شده، وی زنده باشد.

[۹] بیمه عمر و سایر بیمه‏ها ص۲۲.

بیمه عمر در صورت حیات بیمه شده

نوع دیگر از بیمه عمر، بیمه عمر در صورت حیات بیمه شده است. بر اساس این نوع از بیمه، بیمه‏گر متعهد می‏شود که در ازای دریافت حق بیمه مشخص، مبلغ معینی را در وقت توافق شده در صورت زنده ماندن بیمه شده به او بپردازد. مهم‏ترین ویژگی این نوع از بیمه عمر، خصوصیت پس‏اندازی آن است. ولی دریافت سرمایه بیمه یک امر احتمالی است، زیرا دریافت سرمایه بیمه، مشروط به زنده بودن بیمه شده در طول مدت تعیین شده است. لذا چنانچه او فوت نماید، بر اساس قرارداد، استحقاق سرمایه بیمه‏ای را ندارد. بدیهی است در صورت فوت بیمه شده، بیمه‏گر ملتزم به پرداخت سرمایه بیمه‏ای نخواهد بود. بدین جهت شاید بیمه‏گر از استمرار حیات بیمه شده خرسند نباشد. لذا نسبت ب

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.