پاورپوینت بستان الواعظین


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت بستان الواعظین دارای ۲۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت بستان الواعظین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت بستان الواعظین :

پاورپوینت بستان الواعظین و ریاض السامعین (کتاب)

«پاورپوینت بستان الواعظین و ریاض السامعین» تالیف ابوالفرج جمال الدین بن جوزی (متوفای سال ۵۹۷ ق) کتابی است به زبان عربی در موضوع اخلاق اسلامی. تاریخ نگارش کتاب مشخص نیست.

فهرست مندرجات

۱ – ساختار کتاب
۲ – گزارش محتوا
۳ – وضعیت کتاب
۴ – پانویس
۵ – منبع

ساختار کتاب

کتاب شامل مقدمه‌ای به قلم محقق و هیجده مجلس است. شیوه نگارش نویسنده بدین گونه است که ذیل هر مجلس که دارای عنوانی ویژه است، مطالبی را اعم از آیات و روایات و حکایات و مواعظ به مناسبت عنوان مجلس ذکر می‌کند.

گزارش محتوا

کتاب شامل هیجده جلسه پند و موعظه است که نویسنده در هر جلسه به بیان یکی از موضوعات اخلاقی و مذهبی می‌پردازد. وی با استناد به آیات قرآن کریم و احادیث نبوی به تبیین عقاید حقه اسلامی و برخی از موضوعات پرداخته و مسائلی چون استعاذه (پناه بردن به خدا از وسوسه شیطان )، مصیبت‌های روز قیامت ، توصیف بهشت و نعمت‌های آن، فضیلت روزه ، احسان به والدین ، فضیلت انفاق در راه خدا ، کمک به همنوعان و… را مورد بحث و بررسی داده است.
در مجلس نخست :
که به موضوع « استعاذه » اختصاص یافته، پس از تفسیر استعاذه ، به ارائه نصایحی پرداخته و سپس از کیفیت استعاذه سخن می‌گوید. مولف، استعاذه را نوعی عبادت ، بلکه از بهترین عبادات دانسته و به نحوه استعاذه پیامبر اکرم -صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم – اشاره می‌کند.
در ادامه، مولف روایتی را از پیامبر اکرم -صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم- به نقل از عائشه نقل می‌کند که بر اساس آن هر انسانی، حتی خود پیامبر نیز دارای شیطانی است اما با کمک خداوند شیطان همراه حضرت اسلام آورده است.
شادی شیطان از معصیت نادان، لشکریان ابلیس، گفتگوی ابلیس با حضرت موسی علیه‌السّلام ، ریشه بخل و کرم، نجات پناه برنده به خدا از عذاب، ویژگی‌های نیک از نگاه امام علی علیه‌السّلام ، از جمله موضوعاتی است که در مجلس نخست بدانها پرداخته شده است.
مجلس دوم:
به یادکرد قیامت و اهوال آن اختصاص یافته است. در ابتدای این مجلس مولف به آنچه در سوره زلزال درباره اهوال قیامت آمده اشاره می‌کند، سپس به توصیف اسرافیل پرداخته و از خشیت و هراس پیامبر -صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم- به هنگام وزیدن باد، از آن جهت که حضرتش را به یاد قیامت می‌انداخت، سخن می‌گوید.
زمان نفخ صور ، کیفیت مرگ جناب جبرئیل و میکائیل و اسرافیل و عزرائیل علیه‌السّلام ، کیفیت برانگیخته شدن مردگان ، توصیف صور ، همراهی اعمال انسان‌ها با اجساد ایشان به هنگام خروج از قبر ، شکل و شمایل کردار زشت، مدت زمان نفخ صور، شکل و قیافه زمینی که در آن به حساب بندگان رسیدگی می‌شود، کیفیت وقوف انسانها در محشر و مدت زمان آن، گریه پیامبر از اهوال قیامت ، توصیف جهنم و… از موضوعات مورد بحث در این مجلس است.
مجلس سوم:
به یادکرد میزان و صراط اختصاص یافته و ضمن آن به موضوعاتی ذیل پرداخته شده است: توصیف صراط، موازین در روز قیامت ، سنجش اعمال، فضیلت صدقه ، شفاعت پیامبر اکرم -صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم- ، آنچه میزان اعمال انسان را سنگین می‌کند، فضیلت صلوات بر پیامبر علیه‌السّلام ، پلهای جهنم ، چگونگی عبور از پل صراط ، اقسام کسانی که به سلامت از پل صراط می‌گذرند و…
مجلس چهارم:
به موضوع « اعراف » که در آیه ۴۶ سوره اعراف

[۱] اعراف/سوره۷، آیه۶.

بدان اشاره شده اختصاص یافته است. به گفته مولف، این گروه از مردان که در اعراف قرار می‌گیرند کسانی هستند که سیئات و حسنات آنان به یک میزان است و هیچ یک بر دیگری ترجیح ندارد از این رو در اعراف به حساب آنان رسیدگی می‌شود.
در این مجلس از موضوعاتی چون: پرسش از بندگان در روز قیامت ، دیواری که بین جهنم و بهشت کشیده شده است، توصیف منافقان ، اهل اعراف ، جایگاه عظیم پیامبر اکرم -صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم- سخن رفته است.
مجلس پنجم:
عنوان این مجلس آیه شریفه یوم تاتی کل نفس تجادل عن

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.