پاورپوینت بررسی تطبیقی مهدویت در روایات شیعه و اهل سنت‌ (کتاب)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت بررسی تطبیقی مهدویت در روایات شیعه و اهل سنت‌ (کتاب) دارای ۱۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت بررسی تطبیقی مهدویت در روایات شیعه و اهل سنت‌ (کتاب)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت بررسی تطبیقی مهدویت در روایات شیعه و اهل سنت‌ (کتاب) :

پاورپوینت بررسی تطبیقی مهدویت در روایات شیعه و اهل سنت‌ (کتاب)

«بررسی تطبیقی مهدویت در روایات شیعه و اهل سنت» اثر مهدی اکبر نژاد ، مطالعه تطبیقی حدیث‌های شیعه و سنی در حوزه مهدویت است که به زبان فارسی و در سال ۱۳۸۶ ش نوشته شده است.

فهرست مندرجات

۱ – ساختار
۲ – گزارش محتوا
۲.۱ – فصل اول
۲.۲ – فصل دوم
۲.۳ – فصل سوم
۲.۴ – آخرین فصل
۳ – وضعیت کتاب
۴ – پانویس
۵ – منبع

ساختار

کتاب با مقدمه مؤلف آغاز شده و مطالب در چهار فصل به مطالعه تطبیقی مسئله مهدویت از نظر تاریخی، حدیثی و کلامی از دیدگاه شیعه و اهل تسنن پرداخته است.
مباحث در آغاز، نگاهی تاریخی به ثبت احادیث مربوط به مهدویت در کتاب‌های اسلامی دارد و آنگاه دیدگاه کلی مسلمانان درباره این احادیث مورد کاوش قرار گرفته و طی دو فصل مجزا، بخش‌های مشترک و موارد اختلافی شیعه و اهل سنت درباره مهدویت، به شکل جداگانه ارزیابی شده و در ادامه، دیدگاه‌های برخی منتقدان این احادیث، تجزیه و تحلیل شده است.
پرسش‌هایی که این اثر درصدد پاسخ گویی به آن هاست، به دو بخش تقسیم می‌شوند:
۱- پرسش‌هایی که درباره اصل و اساس مهدویت در اندیشه و مذاهب اسلامی بوده که جایگاه، اصل ضرورت و میزان مقبولیت این فکر در میان فرقه‌های اسلامی را کاوش می‌کنند. در این بخش، میزان اعتبار احادیث اسلامی و سابقه تدوین آن‌ها به شکل جوامع حدیثی، مورد سوال است؛ بدین گونه که آیا این روایت‌ها از اعتبار و صلاحیت لازم برای اثبات چنین اندیشه‌ای برخوردارند یا نه؟ چند تن از اندیشوران اسلامی اصل اساس این احادیث را با نگاه مثبت نگریسته‌اند؟ و…
۲- پرسش‌هایی که به موارد اتفاقی شیعه و سنی در مورد امام مهدی عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف بازمی گردند؛ مانند این که آیا اساسا اتفاق نظری در بخش جزئیات این اندیشه در میان این فرقه‌ها وجود دارد یا نه؟ اگر چنین چیزی هست، در چه مواردی است؟. ..
مؤلف معتقد است که در بخش کلیات مهدویت، فرضیه توافق همه مذاهب اسلامی قابل طرح بوده و تمام فرقه‌های اسلامی، این اندیشه و نظر را پذیرفته‌اند. در حوزه جزئیات هم می‌توان فرضیه توافق و تفاوت دیدگاه آنان در برخی موارد را مطرح کرد.
وی عقیده به مهدویت را به عنوان یک باور اسلامی و نه صرفا شیعی تلقی کرده و آثار سنی و شیعی را در این باره به صورت جداگانه- چه منابعی که اختصاصا برای امام مهدی عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف نوشته شده است و چه منابع حدیثی و تاریخی عامی که احادیث مربوط به حضرت مهدی عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف را نیز دربر دارد، بررسی می‌کند.
هر چند مؤلف در برخی از جاها ممکن است نکته‌های بدیعی ارائه نکرده باشد؛ ولی به یقین در شناساندن و معرفی مواضع مشترک مسلمانان که در حدیث‌ها و منابع آنان منعکس شده، کوشیده است. از این رو، کتاب می‌تواند برای اهل نظر که جویای چنین مباحثی هستند، مفید واقع شود.

گزارش محتوا

در مقدمه، بحث‌هایی درباره جایگاه مهدویت در میان مسلمانان و نیز چگونگی نگاه دانشمندان اسلامی به این موضوع بررسی شده و این عقیده، به عنوان یک باور اسلامی و نه شیعی،

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.