پاورپوینت بدن مثالی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
9 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت بدن مثالی دارای ۱۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت بدن مثالی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت بدن مثالی :

پاورپوینت بدن مثالی

پس از آن‌که روح از بدن جسمانی مادی جدا شد، پاورپوینت بدن مثالی در آن بدن برزخی، به نحو اتحاد، تا روز قیامت باقی خواهد بود؛ یا معذّب به عذاب و عقاب برزخی، یا متنعم در ناز و نعمت و روح و ریحان برزخی؛ و زمانی که روز رستاخیز شد و خداوند عالم بدن‌های جسمانی مادی را از زمین برانگیخت، ارواح بر اجساد مادی خود برمی‌گردند و برای زندگی ابدی آماده و حاضر می‌شوند.

فهرست مندرجات

۱ – جسم مثالی
۲ – اثبات جسد برزخی
۲.۱ – دلایل نقلی
۲.۱.۱ – روایتی از امام صادق
۲.۱.۲ – روایتی دیگر
۳ – نام‌های دیگر جسم مثالی
۴ – نکته
۵ – پانویس
۶ – منبع

جسم مثالی

انسان مرکب از سه چیز است: روح، بدن عنصری مادی و پاورپوینت بدن مثالی برزخی. این بدن (پاورپوینت بدن مثالی) بسیار شفاف و لطیف‌تر و رقیق‌تر از هواست که حائل میان جسم مادی ثقیل و روح مجرد است. این بدن بسیار لطیف برزخی که قوانین ماده (ماده عنصری) در آن جاری و ساری نیست، همان بدن است که بعد از آن‌که نفس ناطقه انسانی، یعنی روح و حقیقت انسان، علاقه خود را از بدن جسمانی مادی قطع کرد، در آن بدن برزخی، به نحو اتحاد، تا روز قیامت باقی خواهند بود؛ یا معذّب به عذاب و عقاب برزخی، یا متنعّم در ناز و نعمت و روح و ریحان برزخی؛ و زمانی که روز رستاخیز شد و خداوند عالم بدن‌های جسمانی مادی را از زمین برانگیخت، ارواح بر اجساد مادی خود برمی‌گردند و برای زندگی ابدی آماده و حاضر می‌شوند.

اثبات جسد برزخی

قطع نظر از براهین عقلی و ادله فلسفی که بر اثبات جسد برزخی قائم است، دلایل نقلی نیز بر آن اقامه شده است؛ از جمله:

دلایل نقلی

در این‌جا به برخی دلایل نقلی اشاره می‌شود:

روایتی از امام صادق

«کُنْتُ عِنْدَ أَبِی‌عَبْدِاللَّهِ (علیه‌السلام) فَقَالَ مَا یَقُولُ النَّاسُ فِی أَرْوَاحِ الْمُؤْمِنِینَ فَقُلْتُ یَقُولُونَ تَکُونُ فِی حَوَاصِلِ طُیُورٍ خُضْرٍ فِی قَنَادِیلَ تَحْتَ الْعَرْشِ فَقَالَ أَبُوعَبْدِاللَّهِ (علیه‌السلام) سُبْحَانَ اللَّهِ الْمُؤْمِنُ أَکْرَمُ عَلَی اللَّهِ مِنْ أَنْ یَجْعَلَ رُوحَهُ فِی حَوْصَلَهِ طَیْرٍ یَا یُونُسُ إِذَا کَانَ ذَلِکَ أَتَاهُ مُحَمَّدٌ (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) وَ عَلِیٌّ وَ فَاطِمَهُ وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَیْنُ (علیهم‌السلام) وَ الْمَلَائِکَهُ الْمُقَرَّبُونَ (علیهم‌السلام) فَإِذَا قَبَضَهُ ال

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.