پاورپوینت بانتو


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
10 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت بانتو دارای ۲۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت بانتو،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت بانتو :

قوم پاورپوینت بانتو

بانْتو، شاخه ای نژادی از اقوام سیاهپوست ساکن بعضی نواحی استوایی و جنوبی افریقا است. اگر خطی فرضی از کامرون در افریقای غربی تا کنیا در افریقای شرقی بکشیم، خواهیم دید که همه‌ی اقوام ساکنِ جنوب این خط پاورپوینت بانتوزبان‌اند مگر در حدود چند هزار نفر که به زبانهای نیلی و کوشی و خویْسان (کلیک) تکلّم می‌کنند. تعداد گروههای قومی یا به اصطلاح، قبایلِ تشکیل دهنده‌ی پاورپوینت بانتوزبانها بسیار است به طوری که تنها در کشور تانزانیا در حدود ۱۲۰ گروه مختلف وجود دارد.

فهرست مندرجات

۱ – ریشه و شاخه های زبان پاورپوینت بانتو
۲ – نظام دستوری زبان پاورپوینت بانتو
۳ – خواستگاه اقوام پاورپوینت بانتو زبان
۴ – مهارت خاص پاورپوینت بانتوها
۵ – مذهب پاورپوینت بانتوها
۶ – مسلمانان تانزانیا
۶.۱ – ورود اسلام به تانزانیا
۷ – پاورپوینت بانتوهای شمال شرق آفریقا
۷.۱ – عده مسلمانان در شمال شرق آفریقا
۸ – منبع

ریشه و شاخه های زبان پاورپوینت بانتو

میلیونها نفر ساکنان مناطق پاورپوینت بانتو زبان، به زبانهای متفاوتی تکلّم می‌کنند که همه از شاخه های پاورپوینت بانتو به حساب می‌آیند.

پاورپوینت بانتو خود شاخه ای است از یک خانواده‌ی زبانی بزرگتر به نام نیلوکنگو. تنها چند شاخه از این زبانها هستند که گویندگان آن‌ها زبان یکدیگر را می‌فهمند.

نظام دستوری زبان پاورپوینت بانتو

زبانهای پاورپوینت بانتو دارای نظام دستوری مشابه اند. با اضافه کردن پیشوند و پسوند به یک ریشه‌ی ثابت، مفرد و جمع و همچنین فعل ساخته می‌شود. اسمْ وجوه پیچیده و قواعدی برای مطابقه دارد که کم و بیش نظیر تذکیر و تأنیث در زبانهای هندواروپایی است. مثلاً muntu (یک آدم) و Bantu (قوم پاورپوینت بانتو) از ریشه‌ی ntu – به دست می‌آید. گونه های دیگر همین دو کلمه عبارت‌اند از: omuntu و abantu یا umuntu و avantu یا، به ساده ‌ترین صورت در زبان سواحلی، mtu و watu.

نام یکی از اقوام مثل «گاندا» بهتر می‌تواند نقش پیشوندها را روشن کند: گاندا در زبان پاورپوینت بانتو به صورتهای بوگاندا (سرزمین گاندها)، لوگاندا (زبان گاندا)، موگاندا (یک شخص)، باگاندا (همه‌ی مردم) درمی آید. البته، از آن‌جا که سواحلی (کی سواحیلی ـ زبان سواحلی) در افریقای شرقی رواج زیاد دارد، گونه سواحلی همین کلمات نیز ممکن است به گوش بخورد، از این قرار: اوگاندا (سرزمین گانداها)، کی گاندا (زبان گاندا)، مْگاندا (یک شخص)، واگاندا (جمع مردم). در دوره‌ی استعماری، گونه سواحلی کلمه، یعنی اوگاندا، برای نامیدن کل کشور و گونه محلی آن، برگاندا، برای نامیدن منطقه‌ی گاندانشین استعمال عام یافت که هنوز همچنین است.

خواستگاه اقوام پاورپوینت بانتو زبان

خواستگاه اقوام پاورپوینت بانتوزبان احتمالاً در بخش غربی نیجریه امروزی بوده است. مهاجرتهایی که به پراکندگی وسیع آن‌ها منجر شد ظاهراً به دو هزار سال پیش برمی گردد. ظاهراً آنها، گویا با استفاده از بَلَم، از جنگل بارانزا گذشتند و روانه‌ی جنوب شدند و در ناحیه‌ی لوبایِ کاتانگا، در زئیر کنونی، سکونت گزیدند و از آنجا طی سلسله مهاجرتهایی به اطراف و اکناف پراکنده شدند به طوری که امروزه از سمت شمال تا سومالیِ جنوبی (پاورپوینت بانتوی شمال شرقی) و از سمت جنوب تا افریقای جنوبی، یعنی فاصله ای بالغ بر ۲۰۰، ۳ کیلومتر، را می‌پوشانند. می توان گفت که پاورپوینت بانتوها در همه جا ساکنان قبلی را در خود جذب کردند و تقریباً در هر جایی که برای سکونت اختیار کردند زبانشان تغییراتی یافت.

مهارت خاص پاورپوینت بانتوها

مهارت خاص پاورپوینت بانتوها احتمالاً در ساختن آلات آهنی بوده است. این فن در ابتدا آنان را در جنگ و شکار برتری داد و سپس در کشاورزی توانستند با استفاده از ابزارهای آهنی راحت تر از وسایل سنگی، درختان جنگلی را قطع و زمین را هموار کنند. در بعضی از نواحی، رئیس قبیله را درخت انداز یا تبرگیر می‌خواندند که خود شاید مبیّن استفاده‌ی او از ابزار و وسایل آهنی باشد.

مذهب پاورپوینت بانتوها

بیشتر اقوام پاورپوینت بانتو، مذاهب روح پرستی اسلاف خود را حفظ کرده ان

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.