پاورپوینت إشاره السبق إلی معرفه الحق (کتاب)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
10 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت إشاره السبق إلی معرفه الحق (کتاب) دارای ۲۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت إشاره السبق إلی معرفه الحق (کتاب)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت إشاره السبق إلی معرفه الحق (کتاب) :

اشارهالسبق الی معرفهالحق (کتاب)

مؤلف کتاب اشاره السبق علاء الدین ابو الحسن على بن حسن بن ابو المجد حلبى، معروف به ابن أبی المجد از علماى قرن ششم هجرى می باشد. این کتاب از معدود کتاب‌هایى است که در آن هم مباحث عقائد و هم احکام فقهى مطرح گردیده است.

فهرست مندرجات

۱ – نحو نگارش
۲ – اختلاف در مؤلف
۳ – تاریخ تألیف
۴ – زمان چاپ
۵ – علت نام‌گذاری
۶ – نسخه‌ها
۷ – ترتیب مطالب
۸ – ویژگی‌ها
۹ – پانویس
۱۰ – منبع

نحو نگارش


این کتاب از معدود کتاب‌هایى است که در آن هم مباحث عقائد و هم احکام فقهى مطرح گردیده است. این نحو نگارش در کتاب‌هایى نظیر« جمل العلم و العمل » تألیف سید شریف مرتضی ( م ۴۳۶ ق)،« تقریب المعارف فی العقائد و الأحکام» تألیف شیخ ابو الصلاح تقى الدین حلبى ( م ۴۴۷ ق) و« غنیه النزوع » تألیف حمزه بن على بن زهر حلبى( م ۵۸۵ ق) نیز دیده مى‌شود. قسمت احکام بر خلاف مباحث اعتقادى، بسیار مختصر و همچنان که در مقدم آن آمده به صورت اشاره تدوین شده است و بعضى از مباحث آن مثل مبحث خمس فقط در یک صفحه ذکر شده است. این قسمت در واقع رساله عملیه مؤلف بوده که در آن نظریات فقهاى قبل از مؤلف مطرح شده و بصورت فقه استدلالى نمى‌باشد بلکه نظریات نهایى فقهى مؤلف در آن جمع‌آورى شده است و در آن باب عبادات شامل کتاب‌هاى طهارت ، صلاه، زکاه ، صوم، حج ، جهاد مطرح شده است.

اختلاف در مؤلف


اگر چه در بعضى از کتب متأخرین از شهید اول ، این کتاب را نسبت به ابو الصلاح حلبی ( م ۴۴۷ ق) صاحب« الکافی فی الفقه» داده‌اند، اما این نسبت اشتباه بوده است و مؤلف آن علاء الدین بن ابى المجد مى‌باشد.

[۱] أعیان الشیعه، سید محسن امین حسینی عاملی، ج۳، ص ۶۳۵.

صاحب روضات الجنات نیز از فاضل هندى و صاحب ریاض العلماء ، تصریح آنان به تألیف کتاب توسط ابن ابى المجد حلبى را ذکر نموده است.

[۲] الذریعه، آقا بزرگ تهرانی، ج۲، ص ۹۸.

تاریخ تألیف


همچنان که از زندگى‌نام ابن ابى المجد اطلاعات واضح و مشخصى وجود ندارد از تاریخ تألیف کتاب نیز اطلاع دقیقى در دست نیست.

زمان چاپ


این کتاب اولین بار در سال ۱۲۷۶ ق در ضمن کتاب الجوامع الفقهیه به صورت چاپ سنگى انتشار یافته است. ناشر کتاب موجود مؤسس نشر اسلامى تابع جامع مدرسین مى‌باشد که به وسیل مؤسس امام صادق علیه السلام در شعبان ۱۴۱۴ ق چاپ شده است و محقق و مصحح آن شیخ ابراهیم بهادری مراغی است که نهایت تلاش خود را در تحقیق و تصحیح این کتاب داشته است.

[۳] الذریعه، آقا بزرگ تهرانی، ج۲، ص ۹۸.

مؤسس امام صادق علیه السلام در تکمیل تحقیق این کتاب نقش بسزایى داشته است و آیه الله شیخ جعفر سبحانی مقدم ارزشمندى در سال ۱۴۱۴ ق براى آن نگاشته‌اند.

علت نام‌گذارى


مؤلف در خطب کتاب راجع به علت نام‌گذارى کتاب این گونه مى‌نویسد: به دلیل این که ذکر مختصر تکالیف آسان‌تر و ذکر تفصیلى آنان دشوار مى‌نماید ما اشاره به این تکالیف را انتخاب نموده‌ایم به صورتى که تکالیف مورد نیاز حذف نشده و به صورت متعادل نظم و ترتیب داده شود. پس بهترین راه، راه وسط است و آن راهى است که ما در این کتاب( اشاره) پیموده‌ایم.

[۴] إشاره السبق، أبو المجد الحلبی، ج۱، ص۱۳.

نسخه‌ها


در نگارش کتاب موجود از ۵ نسخه استفاده شده است.
۱-

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.