پاورپوینت ایران و قضیه ایران‌ (کتاب)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت ایران و قضیه ایران‌ (کتاب) دارای ۳۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت ایران و قضیه ایران‌ (کتاب)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت ایران و قضیه ایران‌ (کتاب) :

پاورپوینت ایران و قضیه ایران‌ (کتاب)

ایران و قضیه ایران اثر جورج ناتانیل کرزن، سفرنامه‌ای به زبان انگلیسی است که توسط وحید مازندرانی به فارسی ترجمه شده و علاوه بر اطلاعات سیاسی، مطالبی در مورد مسائل اجتماعی، اقتصادی، جغرافیایی و آثار تاریخی شهرهای مختلف ایران از جمله تهران ، اصفهان و شیراز را در بر دارد.

فهرست مندرجات

۱ – انگیزه نگارش
۲ – ساختار کتاب
۳ – گزارش محتوا
۳.۱ – معنی قضیه ایران
۳.۲ – رابطه قضیه ایران با امپراطوری هند
۳.۳ – تقسیمات چهارگان مسافرت
۴ – نگاهی به ترجمه
۵ – وضعیت کتاب
۶ – منبع

انگیزه نگارش

هدف از نگارش این اثر، سیاسی بوده و بیشتر به رقابت‌های روسیه و انگلیس در ایران پرداخته و شیوه تحریر آن، بسیار ممتاز و از لحاظ نثر انگلیسی، اثری ارجمند و عالی است.
چرچیل در کتاب «نویسندگان زبردست»، مؤلف را از جهت انسجام کلام و کلمات وزین که در این کتاب به کار برده است، نیک ستوده و تامس هاردی شاعر و نویسند انگلیسی به او چنین نوشته است: «شاه کار و تتبعات تو، مایه انفعال دیگر دانشمندان ما شده است».

ساختار کتاب

مقدمه مترجم و دیباچه نگارنده، در شرح حال مؤلف و شیوه تالیف کتاب، آغازگر مباحث بوده و مطالب در سی فصل، در قالب دو جلد ارائه شده‌اند.
هنگام بحث راجع به هریک از محلات یا موضوعات، فهرست کاملی که حاصل مطالعات مؤلف از تالیفات مربوط در زبان‌های اروپائی بوده، ضمیمه شده و جدول‌ها، شجره انساب و فهرست‌هایی نیز که سابقا انتشار نیافته، در متن آورده شده است.
در پایان بخش هائی که مربوط به ولایاتی خاص یا قسمتی از کشور است، فهرستی از جاده‌های عمده که در نواحی مجاور هست و نویسندگان سابق، از آنها عبور و یا فقط نامشان را ذکر کرده‌اند، ترتیب داده شده است.
در باره املای صحیح نام‌ها، کوشیده شده است، بین شیوه متداول و اسلوب دقیق علمی، طریقه‌ای انتخاب شود که آسان و بری از سبک علمی خشک باشد.
در این اثر بی بدیل، اطلاعات گوناگونی به جهان گردان اروپایی در مورد اوضاع ایران و چگونگی سفر به این سرزمین داده شده است.
در فصل‌های سی گانه، نکته و مطالبی راجع به وضع و حال ایران، خاصه در قرن گذشته نیست که نویسنده دقیق، از بررسی و تحقیق در باره آن صرف نظر کرده باشد؛ و از این جهت، مدعی است که در زمینه ایران شناسی، شاه کاری پدید آورده است.

گزارش محتوا

مقدمه، بعد از توضیح کتاب و خصوصیات ترجمه آن، به ارائه شرح حال نسبتا مفصلی از مؤلف پرداخته است.
دیباچه در ضمن دادن اطلاعاتی راجع به کتاب، بیان می‌کند که این اثر، نتیجه سه سال کار تقریبا بی انقطاع و شش ماه مسافرت به ایران و از آن پس نیز، ادامه مکاتبات با مقامات صاحب نظر مقیم این کشور بوده و در آن، هر گونه مسئولیت راجع به نظریات سیاسی مندرج در این اثر را بر عهده گرفته است.
در تمام فصول سی گانه کتاب، سه منظور دنبال شده است:

معنی قضیه ایران

مسافرت ناصر الدین شاه به انگلستان در سال ۱۸۸۹ م و استقبال بسیار باشکوه رسمی و عمومی از وی، باعث شد تا بسیاری از افراد انگلیسی که مقتضیات زمان را درست در نیافته و یا از درک آن به کلی عاجز بودند، بارها نه بر سبیل کنایه، بلکه صریحا اعلام کنند که این همه سر و صدا و هزینه، درباره سلطانی که شاید نسبت به تمام این تظاهرات مربوط به وابستگی منافع فیما بین نفرت داشته و هیچ گونه انتظار تلافی متقابلی هم از جانب وی درمیان نیست، کم و بیش خنده آور باشد.
کرزن معتقد است که این قبیل حضرات، به دلایل اهمیت واقعی قضیه ایران، با همه شاخ و برگ‌های فراوان آن، چنان که باید و شاید پی نبرده‌اند و لذا با اعتقادی راسخ به این که این نظریه، اشتباه بوده و ممکن است آثار ناگواری داشته باشد، بنا بر شواهدی که به رای العین در ایران دیده، در صدد شرح و بیان چگونگی و اهمیت سرشار این قضیه برآمده تا برای خوانندگان انگلیسی واضح شود که آن سرزمین دور افتاده، چه منابع سرشاری دارد و چرا ناگزیرند که سیاست و آبادانی آن را با علاقه تام بنگرند و معنی اتحاد با ایران چیست و چه آثاری را در بر خواهد داشت و به چه دلیل صلاح آنها در این است که نسبت به فرمان روا یا ملت ایران، با نهایت احترام ، رفتار کنند.
مسایل بسیاری در خلال این فصول مورد بررسی و تبیین قرار می‌گیرند که از آن جمله است: سیاست دولت ناصر الدین شاه قاجار و کیفیت، صفت بارز، مزایا یا معایب دستگاه اداری ایران و امکان اصلاحاتی که در نتیجه مسافرت شاه ایران به اروپا داشته است.
به علاوه، مساله جانشینی در ایران و میزان نیرو و خاصیت احتمالی قشون، شروع اقداماتی برای کشیدن خط آهن و هم فکری سیاسی مردم، میزان نسبی نفوذ روس و انگلیس در ایران و نقشه‌ها و خیالات این دو دولت، معنی و اهمیت موضوع خراسان و خطر رقابت‌های تجاری که مؤلف قائل است در ایالات مختلف قلمرو شاه، از لحاظ مصالح انگلستان وجود دارد.
سعی عمده مؤلف، در فصول آغازین کتاب، این است که معلوم گرداند که آیا اتباع شاه ایران می‌دانند که تمام نگرانی انگلستان از جانب روس بوده و ایشان به موضوع استقبال و پذیرایی با شکوه از شاهشان، از لحاظ سیاسی محض می‌نگرند و این

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.