پاورپوینت انوار الفقاهه – کتاب النکاح (لمکارم)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
9 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت انوار الفقاهه – کتاب النکاح (لمکارم) دارای ۲۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت انوار الفقاهه – کتاب النکاح (لمکارم)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت انوار الفقاهه – کتاب النکاح (لمکارم) :

انوار الفقاهه – کتاب النکاح (لمکارم)

« انوار الفقاهه فى أحکام العتره الطاهره: کتاب النکاح» این کتاب در موضوع نکاح ( ازدواج) به رشته تحریر درآمده است. این مجموعه فقهى حاصل دروس خارج فقه آیت الله ناصر مکارم شیرازی است که به همت برخى از شاگردان وى گردآورى شده و توسط مدرسه امام علی بن ابی طالب علیه السلام قم منتشر گردیده است. آدرس منابع مورد استناد مؤلف در پاورقى و فهرست تفصیلى موضوعات در پایان کتاب آمده است.

فهرست مندرجات

۱ – درباره مؤلف
۲ – انگیزه تألیف
۳ – ساختار
۴ – گزارش محتوا
۴.۱ – مسائل مهمی درباره ازدواج
۴.۲ – مسائل فقهی عقد نکاح
۴.۳ – اولیاء عقد
۴.۴ – مصادیق ازدواج حرام
۴.۵ – احکام شیردادن
۵ – مشاهده آنلاین کتاب
۶ – پانویس
۷ – منبع

درباره مؤلف

ایشان در سال ۱۳۴۵ هجرى قمرى در شهر شیراز در میان یک خانواده مذهبى که به فضائل نفسانى و مکارم اخلاقى معروفند دیده به جهان گشود.
معظم له تحصیلات ابتدایى و دبیرستانى خود را در شیراز به پایان رسانید. هوش و حافظه قوى و استعداد سرشار، وى را در محیط مدرسه در ردیف شاگردان بسیار ممتاز قرار داده بود و چه بسا در یک سال، دو کلاس را طى مى‌نمود. شرایط آن روز ایجاب مى‌کرد که این نوجوان با چنین نبوغ و استعداد فوق العاده، راه دانشگاه را پیش گیرد و اندوخته‌هاى علمى خود را در طریق کسب درجات ظاهرى به کار اندازد، ولى دست تقدیر و عنایات پروردگار جهان و تمایلات باطنى ایشان به شناسایى عمیق معارف و حقایق اسلام، توجه این نابغه نورس را به سوى علوم اسلامى معطوف ساخت- بخصوص که پس از شهریور سال ۱۳۲۰ شرایط دگرگون گردید و مدارس و معارف اسلامى از نو رونق گرفت.
ایشان در حدود ۱۴ سالگى رسما دروس دینى را در( مدرسه آقا باباخان شیراز) آغاز کردند و در مدت اندکى نیازهاى خود را از علوم: صرف، نحو، منطق، بیان و بدیع تأمین نمودند. سپس توجه خود را به رشته فقه و اصول معطوف ساختند و به خاطر نبوغ فوق العاده‌اى که داشتند مجموع دروس مقدماتى و سطح متوسط و عالى را در مدتى نزدیک به چهار سال به پایان رساندند. معظم له براى آشنایى با نظرات و افکار اساتید بزرگ حوزه‌هاى عظیم شیعه در سال ۱۳۶۹ ه‌. ق وارد حوزه علمیه نجف اشرف گردید و در آنجا در دروس اساتید عالى مقام و بزرگى همچون آیات عظام: آقاى حکیم و آقاى خوئى و آقاى عبدالهادی شیرازی و اساتید برجسته دیگر- قدس الله اسرارهم- شرکت جستند. معظم له در سن ۲۴ سالگى به اخذ اجازه اجتهاد مطلق از محضر دو نفر از آیات بزرگ نجف نائل شدند. حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی بعد از بازگشت به ایران به تدریس سطوح عالى و سپس خارج اصول و فقه پرداختند و قریب ۲۸ سال است که حوزه گرم درس خارج ایشان مورد استقبال طلاب و بسیارى از کتب مهم فقهى را پس از تدریس به رشته تحریر درآورده‌اند. در حال حاضر حوزه درس خارج ایشان یکى از پرجمعیت‌ترین دروس حوزه علمیه شیعه است و قریب به دو هزار نفر از طلاب و فضلاى عالیقدر از محضر ایشان استفاده مى‌کنند.

انگیزه تألیف


آموزش شیوه فقاهت به شاگردان و استفاده اهل فن از فقه استدلالى.

ساختار


دیدگاه‌هاى امام خمینی در کتاب« تحریر الوسیله » معیار دیدگاه‌هاى فقهى مؤلف است. به روش فقه استدلالى و با استفاده از آیات قرآن و روایات به نگارش درآمده و اقوال فقهاى معتبر شیعه در مسأله مورد نظر منعکس گردیده است.

[۱] انوار الفقاهه، آیت الله ناصر مکارم شیرازی، ج۳، ص۷.

گزارش محتوا


نخست تعریفى از نکاح و اهمیت و استحباب مؤکّد آن ارائه شده و سپس از منظرى قرآنى، فقهى، روایى و اجتماعى به ارزش و اهمیت آن پرداخته شده است.

[۲] انوار الفقاهه، آیت الله ناصر مکارم شیرازی، ج۳، ص۱۰.

مسائل مهمى درباره ازدواج

پس از آن نگارنده به مسائل مهمى درباره ازدواج همچون اوصاف و بایسته‌هاى همسر( زن و مرد) اشاره کرده و موضوعاتى چون مشاوره در امر ازدواج، آسان‌گیرى امر ازدواج، عروسى کردن در ایام مستحب سال، بیان احکام مربوط به افضاء ، احکام استمتاع بردن از زنان، حکم وطى با دختر کمتر از ۹ سال، احکام لمس نگا

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.