پاورپوینت انقباض پوست (قرآن)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
12 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت انقباض پوست (قرآن) دارای ۱۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت انقباض پوست (قرآن)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت انقباض پوست (قرآن) :

پاورپوینت انقباض پوست (قرآن)

پوست انسان‌های خداترس با شنیدن آیات خدا انقباض و انبساط پیدا می‌کند.

فهرست مندرجات

۱ – تحول پوست بدن
۲ – نمایان شدن آثار ترس در پوست
۳ – پانویس
۴ – منبع

تحول پوست بدن

پوست انسان باشنیدن آیات قرآن انقباض و انبساط پیدا می‌کند:
… تقشعر منه جلود الذین یخشون ربهم ثم تلین جلودهم…
… از شنیدن آیاتش لرزه بر اندام کسانی که از پروردگارشان می‌ترسند می‌افتد سپس برون و درونشان نرم و متوجه ذکر خدا می‌شود… .

[۱] زمر/سوره۳۹، آیه۲۳.

تقشعر منه جلود الذین یخشون ربهم، این جمله مانند جملات قبل کتاب را وصف می‌کند، نه اینکه جمله‌ای ابتدایی و نو باشد. و کلمه تقشعر از مصدر اقشعرار است که به معنای جمع شدن پوست بدن است به شدت، از ترسی که در اثر شنیدن خبر دهشت آور و یا دیدن صحنه‌ای دهشت آور دست می‌دهد. و این جمع شدن پوست بدن اشخاص در اثر شنیدن قرآن، تنها به خاطر این است که خود را در برابر عظمت پروردگارشان مشاهده می‌کنند، پس در چنین وضعی وقتی کلام خدا را بشنوند، متوجه ساحت عظمت و کبریایی او گشته و خشیت بر دلهای‌شان احاطه می‌یابد و پوست بدن‌هایشان شروع به جمع شدن می‌کند.
ثم تلین جلودهم و قلوبهم الی ذکر الله، کلمه تلین متضمن معنای سکون و آرامش است، چون اگر چنین نبود احتیاج نداشت که با حرف الی متعدی شود، پس معنایش این است که: بعد از جمع شدن پوست‌ها از خشیت خدا، بار دیگر پوست بدنشان نرم می‌شود. و دلهای‌شان آرامش می‌یابد، چون به یاد خدا می‌افتند، و با همان یاد خدا آرامش می‌یابند. در جمله قبلی که جمع شدن پوست‌ها را بیان می‌کرد، سخنی از قلوب به میان نیاورد، برای اینکه مراد از قلوب جان‌ها و نفوس است و جان اقشعرار یعنی جمع شدن پوست ندارد، عکس العمل جانها در برابر قرآن همانا خشیت و ترس است.

[۲] طباطبایی، محمدحسین، المیزان فی تفسیر القرآن، ترجمه موسوی همدانی، ج‌۱۷، ص۳۸۹.

نمایان شدن آثار ترس در پوست

نمایان شدن آثار ترس در پوست انسان‌های خداترس، همراه با انقباض آن، هنگام شنیدن آیات الهی می‌باشد:
الله نزل احسن الحدیث کتـبا… تقشعر منه ج

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.