پاورپوینت انصاب (قرآن)
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت انصاب (قرآن) دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت انصاب (قرآن)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت انصاب (قرآن) :
پاورپوینت انصاب (قرآن)
انصاب، سنگهایی بوده که مشرکان آنها را مقدس میپنداشتند و میپرستیدند، این سنگها در اطراف کعبه نصب بوده است.
فهرست مندرجات
۱ – تعربف
۲ – در اصطلاح
۳ – حرمت ذبح نصب
۴ – تفاوت انصاب با اصنام
۵ – غرض از نهی ذبیحه نصب
۶ – پانویس
۷ – منبع
تعربف
انصاب از نصب به معنای برپا داشتن چیزی به صورت عمود است.
در اصطلاح
انصاب، سنگهایی بوده که مشرکان آنها را مقدس میپنداشتند و میپرستیدند و همان گونه که از جمله «و ما ذبح علی النصب» «حیواناتی که روی بتها (یا در برابر آنها) ذبح می شوند»
[۱] مائده/سوره۵، آیه۳.
در آیه ۳ سوره مائده استفاده میشود در آستانه آنها قربانی میکردند.
[۲] راغب اصفهانی، حسین بن محمد، المفردات فی غریب القرآن، ج۱، ص۴۹۴.
گوشت قربانی را بر روی آنها قرار داده یا خونش را به آنها میمالیدند.
[۳] طبرسی، فضل بن حسن، مجمع البیان فی تفسیر القرآن، ج۳، ص۲۷۲.
برخی گفتهاند: این سنگها در اطراف کعبه نصب بوده است.
حرمت ذبح نصب
در زمان جاهلیت بت پرستان سنگهایی در اطراف کعبه نصب کرده بودند که شکل و صورت خاصی نداشت، آنها را” نصب” می نامیدند در مقابل آنها قربانی می کردند و خون قربانی را به آنها می مالیدند، و فرق آنها با بت همان بود که بتها همواره دارای اشکال و صور خاصی بودند اما” نصب” چنین نبودند، اسلام در آیه فوق اینگونه گوشتها را تحریم کرده و می گوید: (و ما ذبح علی النصب).
[۴] مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج۴، ص ۲۶۰.
تفاوت انصاب با اصنام
تفاوت انصاب با اصنام، این بوده که اصنام، برخلاف انصاب، صورت و نقش داشته است.
[۵] طبرسی، فضل بن حسن، مجمع البیان فی تفسیر القرآن، ج۳، ص۲۷۲.
در این مدخل از واژه «انصاب» و «نصب» استفاده شده است.
غرض از نهی ذبیح
راهنمای خرید:
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.