پاورپوینت انذار اهل مدین (قرآن)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
9 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت انذار اهل مدین (قرآن) دارای ۲۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت انذار اهل مدین (قرآن)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت انذار اهل مدین (قرآن) :

پاورپوینت انذار اهل مدین (قرآن)

حضرت شعیب علیه السلام، به اهل مدین نسبت به گرفتار شدن به سرنوشت دردناک اقوام گذشته (قوم نوح یا قوم هود یا قوم صالح) و عذابی خوارکننده روز قیامت در صورت تداوم دشمنی شان هشدار می‌داد.

فهرست مندرجات

۱ – هشدار به سیطره خداوند
۱.۱ – هشدار به قوم
۱.۲ – طعنه به طرز فکر قوم
۲ – هشدار به عذاب
۲.۱ – قیامت و عذاب الهی
۲.۲ – حذر از دشمنی
۳ – پانویس
۴ – منبع

هشدار به سیطره خداوند

هشدار شعیب علیه‌السلام به مردم مدین، مبنی بر احاطه و سیطره خداوند بر آنان:
قالوا یـشعیب ما نفقه کثیرا مما تقول وانا لنرلـک فینا ضعیفا ولولا رهطک لرجمنـک… «گفتند: «ای شعیب! بسیاری از آنچه را می‌ گویی، ما نمی‌ فهمیم! و ما تو را در میان خود، ضعیف می‌ یابیم و اگر (بخاطر) قبیله کوچکت نبود، تو را سنگسار می‌ کردیم و تو در برابر ما قدرتی نداری!»

[۱] هود/سوره۱۱، آیه۹۱.

قال یـقوم ارهطی اعز علیکم من الله… ان ربی بما تعملون محیط. «گفت: «ای قوم! آیا قبیله کوچک من، نزد شما عزیزتر از خداوند است؟! در حالی که (فرمان) او را پشت سر انداخته ‌اید! پروردگارم به آنچه انجام می‌ دهید، احاطه دارد (و آگاه است)»

[۲] هود/سوره۱۱، آیه۹۲.

هشدار به قوم

شعیب بدون اینکه از سخنان زننده و توهینهای آنها از جا در برود، با همان منطق شیوا و بیان رسا به آنها چنین پاسخ گفت: ‌ای قوم! آیا این چند نفر قوم و قبیله من نزد شما” از خداوند عزیزترند”؟ (قال یا قوم ا رهطی اعز علیکم من الله).
شما که به خاطر فامیل من که به گفته خودتان چند نفری بیش نیستند به من آزار نمی‌ رسانید چرا به خاطر”خدا” سخنانم را نمی‌ پذیرید؟ آیا چند نفر در برابر عظمت پروردگار به حساب می‌ آیند؟.
آیا شما برای خدا احترام قائلید؟ ” با اینکه او و فرمان او را پشت سر انداخته ‌اید”؟ (و اتخذتموه وراءکم ظهریا).
و در پایان می‌ گوید: فکر نکنید خداوند اعمال شما را نمی‌ بیند و سخنانتان را نمی‌ شنود، ” یقین بدانید که پروردگار من به تمام اعمالی که انجام می‌ دهید، احاطه دارد” (ان ربی بما تعملون محیط).

[۳] مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج۹، ص، ۲۱۴.

طعنه به طرز فکر قوم

جمله مورد بحث سخن شعیب علیه‌السّلام است که گفتار مردم را نقض کرده، آنها گفتند: ” اگر قوم و خویش تو نبود ما تو را سنگسار کرده بودیم” و وی در نقض گفتار آنان فرموده: چطور قوم و خویش مرا عزیز و محترم می‌ شمارید و جانب آنان را رعایت می‌ کنید ولی خدای تعالی را عزیز نمی‌ دانید و جانبش را محترم نمی‌ شمارید با اینکه این منم که از جانب او شما را بسوی او دعوت می‌ کنم آیا قوم و خویش من در نظر شما عزیزتر از خدای تعالی هستند و آیا شما خدای را پشت سر انداخته بکلی فراموشش کرده ‌اید؟ شما نباید چنین کنید و حق ندارید که چنین کنید زیرا پروردگار من بدانچه می‌ کنید محیط است آن هم احاطه ‌ای که تمامی اشیای عالم را فرا گرفته، هم به حسب وجود و هم به حسب علم و قدرت. این بود معنای آیه و در این آیه به رای مردم مدین طعنه زده و طرز فکر آنان را سفیهانه خوانده در مقابل آنان که در آیه قبلی طرز فکر شعیب را سست و غیر قابل اعتنا دانستند.

[۴] طباطبایی، محمدحسین، المیزان فی تفسیر القرآن، ترجمه موسوی همدانی، ج۱۰، ص ۵۶۱.

هشدار به عذاب

هشدار به اهل مدین درباره گرفتار شدن به سرنوشت دردناک اقوام گذشته و عذابی خوارکننده در صورت تداوم دشمنی‌شان:
والی مدین اخاهم شعیبا قال یـقوم اعبدوا الله… وانی اخاف علیکم

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.