پاورپوینت امداد به دین خدا (قرآن)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت امداد به دین خدا (قرآن) دارای ۴۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت امداد به دین خدا (قرآن)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت امداد به دین خدا (قرآن) :

پاورپوینت امداد به دین خدا (قرآن)

امداد به دین خدا از وظایف و تکالیف مؤمنان می‌باشد و وظیفه هر مؤمنی است که در راستای امداد به دین خدا قدم بردارد؛ به این مهم در آیات قرآن کریم اشاره شده است.

فهرست مندرجات

۱ – وعده یاری حواریون عیسی
۱.۱ – همچون حواریون
۲ – حمایت خدا
۲.۱ – دیدگاه تفسیر المیزان
۳ – امتحان انسان‌ها با یاری دین
۳.۱ – بیان آیه
۴ – نشانه صداقت مهاجران فقیر
۴.۱ – بیان تفسیر نمونه
۵ – صدق امدادکنندگان به دین
۵.۱ – دیدگاه تفسیر نمونه
۶ – وظیفه مؤمنان در امداد به دین
۷ – آثار امداد به دین خدا
۷.۱ – دیدگاه تفسیر نمونه
۸ – پانویس
۹ – منبع

وعده یاری حواریون عیسی

وعده یاری دین خدا از سوی حواریون به عیسی علیه‌السّلام داده شد:
فلمآ احس عیسی منهم الکفر قال من انصاری الی الله قال الحواریون نحن انصار الله… «هنگامی که عیسی از آنان احساس کفر (و مخالفت) کرد، گفت: «کیست که یاور من به سوی خدا (برای تبلیغ آیین او) گردد؟» حواریان (شاگردان مخصوص او) گفتند: «ما یاوران خداییم؛ به خدا ایمان آوردیم؛ و تو (نیز) گواه باش که ما اسلام آورده‌ایم».

[۱] آل عمران/سوره۳، آیه۵۲.

(«نحن انصار الله» در پاسخ به «من انصاری الی الله» است و نشان می‌دهد که یاری کردن مسیح -علیه‌السّلام – برای حرکت به سوی خدا، همان یاری خدا و دین او است).
.. کما قال عیسی ابن مریم للحواریین من انصاری الی الله قال الحواریون نحن انصار الله… «ای کسانی که ایمان آورده‌اید! یاوران خدا باشید همان گونه که عیسی بن مریم به حواریون گفت: «چه کسانی در راه خدا یاوران من هستند؟! » حواریون گفتند: «ما یاوران خدائیم» در این هنگام گروهی از بنی اسرائیل ایمان آوردند و گروهی کافر شدند؛ ما کسانی را که ایمان آورده بودند در برابر دشمنانشان تایید کردیم و سرانجام بر آنان پیروز شدند!».

[۲] صف/سوره۶۱، آیه۱۴.

همچون حواریون

در تفسیر نمونه آمده است: که همچون حواریون باشید.
در این آیه که آخرین آیه سوره صف مى باشد باز تکیه و تأکید روى امر جهاد است که محور اصلى سوره را تشکیل مى دهد، منتهى از طریقى دیگر این مسأله را تعقیب مى کند، و مطلبى مهمتر از عنوان بهشت و نعمتهاى بهشتى ارائه داده ، مى فرماید: (اى کسانى که ایمان آورده اید! یاوران خدا باشید) (یا ایها الذین آمنوا کونوا انصارالله ).
یاوران خدا، خدائى که تمام قدرتها از او سرچشمه مى گیرد و به او بازمى گردد، خداوندى که قدرتش بى پایان و شکست ناپذیر است ، و عجب اینکه در اینجا بندگان را به یارى خود طلبیده است ، و این افتخارى است بى مانند، هر چند معنى و مفهومش همان یارى پیامبر و آئین او است ولى لطف و رحمت شگرفى در آن نهفته است.
سپس به یک نمونه تاریخى اشاره مى کند تا بدانند این راه بدون رهرو نبوده و نیست ، مى افزاید: (همانگونه که عیسی بن مریم بر حواریین گفت : چه کسانى یاوران من به سوى خدا هستند)؟! (کما قال عیسى بن مریم للحواریین من انصارى الى الله ).
و (حواریون ) در پاسخ با نهایت افتخار عرض کردند: (ما یاوران خدا هستیم ) (قال الحواریون نحن انصارالله ).
و در همین مسیر با دشمنان حق به مبارزه برخاستند (گروهى از بنى اسرائیل ایمان آوردند (و به حواریین پیوستند) و گروهى کافر شدند) (فامنت طائفه من بنى اسرائیل و کفرت طائفه ).
اینجا بود که نصرت و یارى ما به کمک آنها شتافت (ما کسانى را که ایمان آورده بودند در برابر دشمنان تقویت کردیم ، و سرانجام بر آنها غالب شدند) (فایدنا الذین آمنوا على عدوهم فاصبحوا ظاهرین ).

[۳] مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج۲۴، ص۹۴.

حمایت خدا

امدادکنندگان به دین خدا، مورد حمایت و یاری خداوند می‌باشند:
الذین اخرجوا من دیـرهم بغیر حق الا ان یقولوا ربنا الله… ولینصرن الله من ینصره ان الله لقوی عزیز… . «همانها که از خانه و شهر خود، به ناحق رانده شدند، جز اینکه می‌گفتند: «پروردگار ما، خدای یکتاست! » و اگر خداوند بعضی از مردم را بوسیله بعضی دیگر دفع نکند، دیرها و صومعه‌ها، و معابد یهود و نصارا ، و مساجدی که نام خدا در آن بسیار برده می‌شود، ویران می‌گردد! و خداوند کسانی را که یاری او کنند (و از آیینش دفاع نمایند) یاری می‌کند؛ خداوند قوی و شکست ناپذیر است».

[۴] حج/سوره۲۲، آیه۴۰.

.. ان تنصروا الله ینصرکم ویثبت اقدامکم. «ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گامهایتان را استوار می‌دارد».

[۵] محمد/سوره۴۷، آیه۷.

مقصود از یاری رسانی به خداوند تنصروا الله یاری به دین خداوند است.

[۶] طبرسی، فضل بن حسن، مجمع البیان فی تفسیر القرآن، ج۴، ص۱۴۹.

دیدگاه تفسیر المیزان

این آیه مؤمنین را تحریک مى کند به جهاد ، و وعده نصرتشان مى دهد، در صورتى که خدا را نصرت دهند. و منظور از (نصرت دادن به خدا ) جهاد در راه خدا و تنها به منظور تأیید دین او و اعلاى کلمه حق است، نه اینکه جهاد کنند تا در زمین سرورى نمایند، و یا غنیمت به چنگ آرند، و یا شجاعت و هنر خود را نشان دهند.
و مراد از اینکه فرمود: (خدا هم شما را یارى مى کند) این است که اسباب غلبه بر دشمن را برایتان فراهم مى سازد، مثلا ترسى از شما در دل کفار مى اندازد، و امور را علیه کفار و به نفع شما جارى مى کند و دلهاى شما را محکم و شجاع مى سازد. بنابراین ، عطف (یثبت اقدامکم ( بر نصرت ، عطف خاص بر عام مى شود. و اگر تثبیت را اختصاص به (اقدام ) داد و در بین انواع نصرت ، فقط ثبات قدم را که کنایه اى است از تشجیع و تقویت دلها ذکر کرد براى این است که تقویت دلها روشن ترین مصادیق نصرت است.

[۷] طباطبایی، محمدحسین، المیزان فی تفسیر القرآن، ترجمه موسوی همدانی، ج۱۸،ص۳۴۶.

امتحان انسان‌ها با یاری دین

یاری دین خدا، وسیله‌ای برای امتحان انسان‌ها است:
لقد ارسلنا رسلنا بالبینـت… و لیعلم الله من ینصره و رسله بالغیب… «ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم، و با آنها کتاب (آسمانی) و میزان (شناسایی حق از باطل و قوانین عادلانه) نازل کردیم تا مردم قیام به عدالت کنند؛ و آهن را نازل کردیم که در آن نیروی شدید و منافعی برای مردم است، تا خداوند بداند چه کسی او و رسولانش را یاری می‌کند بی آنکه او را ببینند؛ خداوند قوی و شکست ناپذیر است!».

[۸] حدید/سوره۵۷، آیه۲۵.

بیان آیه

تفسیر المیزان می فرماید: خداى تعالى پس از اشاره قساوتى که دلهاى مؤمنین را فرا گرفته ، و در نتیجه در امتثال تکالیف دینى و مخصوصا انفاق در راه خدا که مایه قوام امر جهاد است تثاقل ورزیدند، و آنگاه ایشان را به اهل کتاب تشبیه کرد که در اثر طولانى شدن مهلت خدا به آنان دلهایشان دچار قساوت گردید، اینک در این آیات غرض الهى از فرستادن رسولان و نازل کردن کتاب و میزان همراه ایشان را بیان کرده ، مى فرم

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.