پاورپوینت امداد به ابراهیم (قرآن)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت امداد به ابراهیم (قرآن) دارای ۲۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت امداد به ابراهیم (قرآن)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت امداد به ابراهیم (قرآن) :

پاورپوینت امداد به ابراهیم (قرآن)

خداوند در برخی آیات قرآن بر امداد خود به ابراهیم علیه‌السلام، اشاره دارد.

فهرست مندرجات

۱ – امداد در رفع مکر کافران
۱.۱ – چگونگی رفع مکر کافران
۱.۲ – نتیجه رفع مکر کافران
۲ – امداد در رهایی از آتش
۲.۱ – نجات از آتش
۲.۱.۱ – تاثیر نجات ابراهیم از آتش
۲.۲ – مصاف ابراهیم با قومش
۲.۲.۱ – احتجاج‌های ابراهیم
۲.۲.۲ – جواب قوم در برابر احتجاج‌ها
۳ – پانویس
۴ – منبع

امداد در رفع مکر کافران

امداد خداوند به ابراهیم علیه‌السّلام در رفع مکر کافران:
قالوا حرقوه وانصروا ءالهتکم ان کنتم فـعلین• قلنا یـنار کونی بردا وسلـما علی ابرهیم• وارادوا به کیدا فجعلنـهم الاخسرین• ونجینـه… «گفتند: او را بسوزانید و خدایان خود را یاری کنید، اگر کاری از شما ساخته است!؛ (سرانجام او را به آتش افکندند؛ ولی ما) گفتیم: ‌ای آتش! بر ابراهیم سرد و سالم باش!؛ آنها می‌خواستند ابراهیم را با این نقشه نابود کنند؛ ولی ما آنها را زیانکارترین مردم قرار دادیم!؛ و او و لوط را به سرزمین (شام) – که آن را برای همه جهانیان پربرکت ساختیم- نجات دادیم!».

[۱] انبیاء/سوره۲۱، آیه۶۸ – ۷۱.

چگونگی رفع مکر کافران

علیه ابراهیم حیله اندیشیدند، تا نورش را خاموش کنند، و حجتش را باطل و خنثی سازند، پس ما ایشان را زیانکارتر قرار دادیم، چون کیدشان باطل و بی اثر گشت، و خسارت و زیان بیشترشان این بود که خدا ابراهیم را بر آنان غلبه داده، از شرشان حفظ فرمود و نجات داد.

[۲] طباطبایی، محمدحسین، المیزان فی تفسیر القرآن، ترجمه موسوی همدانی، ج۱۴، ص۴۲۸.

نتیجه رفع مکر کافران

در تواریخ آمده است هنگامی که ابراهیم را در آتش افکندند، نمرود یقین داشت که ابراهیم تبدیل به مشتی خاکستر شده است، اما هنگامی که خوب نظر کرد، او را زنده دید، به اطرافیانش گفت من ابراهیم را زنده می‌بینم، شاید اشتباه می‌کنم! بر فراز بلندی رفت و خوب مشاهده کرد دید مطلب همین است، نمرود فریاد زد‌ای ابراهیم! به راستی که خدای تو بزرگ است و آن قدر قدرت دارد که میان تو و آتش حائلی ایجاد کرده!. .. اکنون که چنین است من می‌خواهیم به خاطر این قدرت و عظمت، برای او قربانی کنم (و چهار هزار قربانی برای این کار آماده کرده) ولی ابراهیم به او گوشزد نمود که هیچگونه قربانی (و کار خیر) از تو پذیرفته نخواهد شد مگر اینکه قبلا ایمان آوری.
اما نمرود در پاسخ گفت در این صورت سلطنت و حکومتم بر باد خواهد رفت و تحمل آن برای من ممکن نیست! به هر حال این حوادث باعث شد که گروهی از بیداردلان آگاه به خدای ابراهیم ایمان آورند و یا بر ایمانشان بیفزاید (و شاید همین ماجرا سبب شد که نمرود عکس العمل شدیدی در برابر ابراهیم نشان ندهد، و تنها به تبعید کردنش از سرزمین بابل قناعت کند).

[۳] ابن اثیر، الکامل، ج۱، ص۹۹.

[۴] مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج۱۳، ص۴۵۰-۴۴۹.

امداد در رهایی از آتش

امداد و عنایت خدا، مایه رهایی ابراهیم علیه‌السّلام از آتش افروخته شده مشرکان بود:

نجات از آتش

قالوا حرقوه وانصروا ءالهتکم ان کنتم فـعلین• قلنا یـنار کونی بردا وسلـما علی ابرهیم• ونجینـه… «گفتند: او را بسوزانید و خدایان خود را یاری کنید، اگر کاری از شما ساخته است!؛ (سرانجام او را به آتش افکندند؛ ولی ما) گفتیم: ‌ای آتش! بر ابراهیم سرد و سالم باش!؛ آنها می‌خواستند ابراهیم را با این نقشه نابود کنند؛ ولی ما آنها را زیانکارترین مردم قرار دادیم!؛ و او و لوط را به سرزمین (شام) – که آن را برای همه جهانیان پربرکت ساختیم- نجات دادیم!».

[۵] انبیاء/سوره۲۱، آیه۶۸.

[۶] انبیا/سوره۲۱، آیه۶۹.

[۷] انبیا/سوره۲۱، آیه۷۱.

تاثیر نجات ابراهیم از آتش

با سالم ماندن ابراهیم در میان آتش، صحنه به کلی دگرگون شد، غریو شادی فرو نشست، دهانها از تعجب باز ماند، جمعی آشکار در گوشی با هم در باره این پدیده عجیب سخن می‌گفتند، عظمت ابراهیم و خدای او ورد زبانها شد، و موجودیت دستگاه نمرود به خطر افتاده، ولی باز هم تعجب و لجاجت مانع از پذیرش حق به طور کامل گردید، هر چند دلهای بیدار بهره خود را از این ماجرا بردند و بر ایمانشان نسبت به خدای ابراهیم افزوده شد هر چند این گروه در اقلیت بودند.

[۸] مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج۱۳، ص۴۴۷

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.