پاورپوینت امامزاده سیدعلی غربی‌


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت امامزاده سیدعلی غربی‌ دارای ۱۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت امامزاده سیدعلی غربی‌،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت امامزاده سیدعلی غربی‌ :

پاورپوینت امامزاده سیدعلی غربی‌

پاورپوینت امامزاده سیدعلی غربی‌

عنوان عکس

مزار سیدعلی غربی

مشخصات فردی

نام

سیدعلی

کنیه

ابوالحسن، ابوعبدالرحمن

وفات/ شهادت

ثلث آخر قرن پنجم هجری

پدر

یحیی بن علی

فرزندان

زید و یحیی

مشخصات بقعه

مکان

در سه کیلومتری شهر الجزیره از توابع استان میسان در کشور عراق

وضعیت

فعال

امکانات

صحن، حرم، گنبد، ضریح و نمازخانه

مساحت

۴۰ در ۴۰ متر

نوسازی

سال ۱۳۷۶ ه. ق

امامزادگان مشهور
حضرت عباس، حضرت زینب، حضرت علی‌اکبر، حضرت معصومه، حضرت شاهچراغ، حضرت عبدالعظیم حسنی، سایر امامزادگان.

ابوالحسن سیدعلی غربی مشهور به غراب، از نوادگان امام سجاد (علیه‌السلام) است. مزار سیدعلی در سه کیلومتری شهر الجزیره از توابع استان میسان در کشور عراق واقع شده است.

فهرست مندرجات

۱ – موقعیت جغرافیایی
۲ – توصیف بنا
۳ – نسب‌نامه
۴ – پانویس
۵ – منبع

موقعیت جغرافیایی

زیارتگاه سیدعلی، در جنوب عراق، در منطقه ذهبیات، کنار نهر دجله، در سه کیلومتری شهر «الجزیره» که امروزه، به شهر علی الغربی نامگذاری شده است، قرار دارد.

توصیف بنا

بنای قبلی‌ که از خشت و گل بود، در سال ۱۳۷۶ ه. ق، زیر نظر سیدعلی العلاق خراب شد و بنای کنونی، شامل صحن، حرم، گنبد و ضریح، ساخته شد.
صحن اصلی زیارتگاه، ۴۰ در ۴۰ متر است، اتاق مرقد، مربع‌شکل و به ابعاد ۶ در ۶ متر است و روی آن، گنبدی کلاه‌خودی، به قطر شش متر و ارتفاع دوازده متر، قرار داده شده است. نمازخانه‌ای مقابل در ورودی، به ابعاد ۱۵ در ۳ متر، قرار دارد و به قرینه آن نیز یک نمازخانه برای استفاده بانوان، طراحی شده است.
هنگام بازسازی بنا، یک سنگ قدیمی یافت شد که روی آن، نوشته شده بود: «هذا قبر ابوالحسن علی الغراب»، در گوشه‌ای از دیوار بقعه، نسب شریف امامزاده، چنین ذکر شده است: «هو ابوالحسن و ابوعبدالرحمن علی بن یحیی بن علی بن محمد بن احمد بن محمد بن زید بن علی الجمانی بن محمد بن جعفر الشاعر بن محمد بن زید الشهید بن الامام علی بن الحسین بن علی بن ابی‌طالب (علیه‌السّلام).

نسب‌نامه

در حدود نیمه اول قرن سیزدهم هجری، ساداتی، نسب به وی می‌رساندند که به «الساده الغرابات» و «الساده الامیال»، مشهور بودند و بیشتر آنان در فرات و اطراف دجله، سکونت داشتند و دارای زمین کشاورزی و دا

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.