پاورپوینت امامت و غیبت از دیدگاه علم کلام (کتاب)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت امامت و غیبت از دیدگاه علم کلام (کتاب) دارای ۱۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت امامت و غیبت از دیدگاه علم کلام (کتاب)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت امامت و غیبت از دیدگاه علم کلام (کتاب) :

پاورپوینت امامت و غیبت از دیدگاه علم کلام (کتاب)

امامت و غیبت از دیدگاه علم کلام ترجمه‌ای است از کتاب المقنع فی الغیبه اثر سید مرتضی علم الهدی (۳۵۵- ۴۳۶ ق) که به اهتمام واحد تحقیقات مسجد جمکران صورت گرفته است.

فهرست مندرجات

۱ – معرفی اجمالی
۲ – ساختار کتاب
۳ – گزارش محتوا
۴ – گزارش وضعیت
۵ – نگاهی به ترجمه
۶ – منبع مقاله
۷ – پانویس
۸ – منبع

معرفی اجمالی

موضوع اثر در اثبات امامت و مساله غیبت امام مهدی عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف از راه براهین کلامی شیعه می‌باشد.
اثر به درخواست یکی از وزیران زمان سید مرتضی رحمه‌الله‌علیه مبنی بر تبیین مفهوم غیبت تدوین شده است و از آن جا که در اول کتاب و نیز در بخش‌های دیگر آن به اثار شافی و تنزیه الانبیاء ارجاع داده شده، می‌توان دریافت این اثر بعد از آن دو به رشته تحریر در آمده است.
ارزش و اهمیت این اثر را زمانی بیشتر درک می‌کنیم که متوجه شویم شیخ طوسی رحمه‌الله‌علیه که خود یکی از نامدارترین و تواناترین علمای شیعی در مباحث کلامی است، مقاطعی مهم از این کتاب را گاهی به صورت نقل صریح و گاهی با اندکی تصرف و اختصار در کتاب غیبت و نیز در فصل فی الکلام فی الغبیه آورده و پس از آن همین نقل‌ها، مورد نظر علامه مجلسی رحمه‌الله‌علیه قرار گرفته و آن‌ها را در کتاب بحارالانوار جلد ۵۱ باب ۱۲

[۱] بحارالانوار، ج۵۱، باب۱۲.

ذکر نموده است. پس المقنع یکی از مصادر با واسطه بحارالانوار به شمار می‌رود. همین طور شیخ طبرسی رحمه‌الله‌علیه قسمت‌هایی از همین کتاب را در اثر خود اعلام الوری باعلام الهدی طی مسائل اول تا پنجم باب پنجم ذکر نموده است.

ساختار کتاب

انسان در تنهاییش حکومتی نمی‌خواهد، بلکه زمانی که انسان را در هستی و کل نظام جهانی مطرح نمودیم، ناچار این انسان با این پیوند و ارتباط به حکومتی نیاز دارد هماهنگ با نظام هستی، و به حاکمی نیاز دارد، آگاه به این نظام و به قانونی نیاز دارد، برگرفته شده از این نظام و شیعه این طرح حکومتی خود را به عنوان امامت معرفی کرده است و به همین جهت است که شیعه با اعتقاد به امامت گره خورده است. برای همین مؤلف سازماندهی اثر خود را بر بحث امامت و خلافت که اساس اختلافات شیعه با دیگر مذاهب می‌باشد، گذاشته و نخست درباره امامت و وجوب آن بحث می‌کند و پس از اثبات آن، عصمت را جزء آن شمرده است. سپس از لحاظ تاریخی امام‌های معصومین علیه‌السّلام را به امام عصر عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف رسانیده است. و این راه از نظر مؤلف روشن‌ترین راه است که در اثبات امامت صاحب الزمان علیه‌السّلام مورد اعتماد قرار گرفته و نیز بی شبهه و بی اشکال‌ترین طریقه برای اثبات است و ایشان مساله غیبت را طی دو بخش طی مباحث متنوعی ارائه می‌دهند.
روش کلی کتاب عقلانی است و مصنف از منابع شهود ونقل استفاده نکرده است و به صورت استدلالی

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.