پاورپوینت امامت امام جعفر صادق


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت امامت امام جعفر صادق دارای ۹۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت امامت امام جعفر صادق،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت امامت امام جعفر صادق :

امامت امام صادق

امام صادق (علیه‌السلام)، ششمین پیشوا از امامان دوازده ‌ ‌گانه شیعه است.

فهرست مندرجات

۱ – مشخصات امام صادق
۲ – دوران امامت امام صادق
۳ – شهادت امام صادق
۴ – وصی امام صادق
۵ – ویژگی‌های دوران امامت امام صادق
۶ – ادله امامت امام صادق
۶.۱ – روایات نبوی
۶.۲ – تصریح امام باقر
۶.۳ – افضلیت امام صادق بر هم عصرانش
۶.۴ – معجزات
۶.۵ – مستجاب الدعوه
۶.۶ – آگاهی از غیب
۷ – فهرست منابع
۸ – پانویس
۹ – منابع

مشخصات امام صادق

امام صادق (علیه‌السلام)، ششمین پیشوا از امامان دوازده ‌ ‌گانه شیعه، در سال۸۳هجری

[۱] کافی، کلینی، ج۱، ص۴۷۲، محمد بن یعقوب، متوفی ۳۲۸ یا ۳۲۹ق، تحقیق علی اکبر غفاری، دارالأضواء بیروت، ۱۴۰۵ق.

[۲] الارشاد، مفید، ج۲، ص۲۵۳، محمد بن نعمان، متوفی ۴۱۳، ترجمه سید هاشم رسولی محلاتی، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، تهران، ۱۳۸۳ش.

[۳] وفیات الاعیان، ابن خلکان، ج۱، ص۳۲۷، احمد بن محمد، تحقیق احسان عباس، دارالصادر، بیروت، ۱۹۶۸م.

[۴] دلائل الامامه، طبری، ج۱، ص۱۱۰، محمد بن جریر، متوفی قرن ۴، مؤسسه الاعلمی، طبع بیروت، ۱۴۰۸هجری.

یا سال ۸۰ هجری

[۵] تاریخ کبیر، بخاری، ج۲، ص۱۸۲، محمد بن اسماعیل، متوفی۲۵۶، دارالکتب، بیروت، ۱۴۲۲.

[۶] اعلام الوری، طبرسی، ج۲، ص۶۹۱، امین الاسلام، فضل بن حسن، قرن۶، تحقیق مؤسسه آل البیت، طبع مؤسسه آل البیت، قم، ۱۴۱۷ق.

هفدهم ربیع الأوّل

[۷] روضه الواعظین، نیشابوری، ج۱، ص۲۱۲، فتال، متوفی ۵۰۸ق، انتشارات شریف رضی (افست نجف)، قم، ۱۳۷۵ق.

[۸] اعلام الوری، طبرسی، ج۱، ص۵۱۴، امین الاسلام، فضل بن حسن، قرن۶، تحقیق مؤسسه آل البیت، طبع مؤسسه آل البیت، قم، ۱۴۱۷ق.

در سپیده دم روز جمعه یا دوشنبه در مدینه دیده به جهان گشود.

[۹] روضه الواعظین، نیشابوری، ج۱، ص۲۱۲، فتال، متوفی ۵۰۸ق، انتشارات شریف رضی (افست نجف)، قم، ۱۳۷۵ق.

پدر برزگوارش امام باقر (علیه‌السلام) و مادرش ام فروه ، بنت قاسم بن محمد بن ابوبکر بود

[۱۰] الارشاد، مفید، ج۲، ص۲۵۲، محمد بن نعمان، متوفی ۴۱۳، ترجمه سید هاشم رسولی محلاتی، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، تهران، ۱۳۸۳ش.

[۱۱] کافی، کلینی، ج۱، ص۴۷۵، محمد بن یعقوب، متوفی ۳۲۸ یا ۳۲۹ق، تحقیق علی اکبر غفاری، دارالأضواء بیروت، ۱۴۰۵ق.

نامش را به سفارش پیامبر اسلام جعفر نهادند

[۱۲] دلائل الامامه، طبری، ج۱، ص۱۱۱، محمد بن جریر، متوفی قرن ۴، مؤسسه الاعلمی، طبع بیروت، ۱۴۰۸هجری.

کنیه اش ابوعبداللّه یا ابواسماعیل و از القاب بارزش صادق، صابر، فاضل و ظاهر می‌باشد.

[۱۳] کشف الغمه، اربلی، ج۲، ص۶۹۱، علی بن عیسی، متوفی ۶۹۲ق، انتشارات شریف رضی، قم، سال ۱۴۲۱ق.

دوران امامت امام صادق

مدت امامت آن حضرت ۳۴ سال بود

[۱۴] کافی، کلینی، ج۱، ص۴۷۵، محمد بن یعقوب، متوفی ۳۲۸ یا ۳۲۹ق، تحقیق علی اکبر غفاری، دارالأضواء بیروت، ۱۴۰۵ق.

و ۱۲ سال از عمرش در عصر امامت امام سجاد (علیه‌السلام) و بعد از آن ۱۹ سال با امام باقر (علیه‌السلام) سپری شد و ایام امامتش مصادف با خلافت هشام بن عبدالملک ، و ولید بن یزید بن عبدالملک و یزید بن ولید بن عبدالملک و ابراهیم بن ولید و مروان بن محمد ، از خلفای اموی و سفاح و منصور دوانیقی ، از خلفای عباسی بوده است.

شهادت امام صادق

در سال ۱۴۸هجری، ۲۵ ماه شوال یا نیمه ماه در سن ۶۵سالگی به شهادت رسید.

[۱۵] کافی، کلینی، ج۱، ص۴۷۲، محمد بن یعقوب، متوفی ۳۲۸ یا ۳۲۹ق، تحقیق علی اکبر غفاری، دارالأضواء بیروت، ۱۴۰۵ق.

[۱۶] الارشاد، مفید، ج۲، ص۲۵۳، محمد بن نعمان، متوفی ۴۱۳، ترجمه سید هاشم رسولی محلاتی، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، تهران، ۱۳۸۳ش.

[۱۷] روضه الواعظین، نیشابوری، ج۱، ص۲۱۲، فتال، متوفی ۵۰۸ق، انتشارات شریف رضی (افست نجف)، قم، ۱۳۷۵ق.

[۱۸] اعلام الوری، طبرسی، ج۱، ص۵۱۴، امین الاسلام، فضل بن حسن، قرن۶، تحقیق مؤسسه آل البیت، طبع مؤسسه آل البیت، قم، ۱۴۱۷ق.

سبب شهادتش در اثر سمی بود که منصور به حضرت داد.

[۱۹] دلائل الامامه، طبری، ج۱، ص۱۱۱، محمد بن جریر، متوفی قرن ۴، مؤسسه الاعلمی، طبع بیروت، ۱۴۰۸هجری.

وصی امام صادق

امام صادق (علیه‌السلام) منصور دوانیقی و حاکم مدینه و حمیده ، مادر موسی بن جعفر و عبداللّه افطح و موسی بن جعفر را وصی خود مشخص کرد و این، به جهت حفظ جان امام کاظم از شر منصور بود.

[۲۰] کافی، کلینی، ج۱، ص۳۱۰، محمد بن یعقوب، متوفی ۳۲۸ یا ۳۲۹ق، تحقیق علی اکبر غفاری، دارالأضواء بیروت، ۱۴۰۵ق.

ویژگی‌های دوران امامت امام صادق

عصر امامت حضرت صادق (علیه‌السلام) از پرآشوب ‌ترین دوره های تاریخ اسلام بود و قیام های بنی العباس در سراسر عالم اسلام با شعار الرضا من آل محمد جریان داشت، و برخی از علویان و شیعیان که از حقیقت امر مطلع نبودند فریفته این شعار می‌شدند.
امام صادق (علیه‌السلام) در جمع علویان که با تنی چند از بنی العباس در « ابواء » اجتماع کرده بودند و برای محمد بن عبداللّه بن حسن به عنوان مهدی موعود بیعت می‌گرفتند حاضر شد و آنان را از قیام منع کرد و متذکر شد محمد بن عبداللّه مهدی موعود نمی‌باشد و برنده اصلی ماجرا بنی العباس هستند و محمد به دست آنان کشته می‌شود.

[۲۱] الارشاد، مفید، ج۲، ص۲۶۷ـ ۲۷۱، محمد بن نعمان، متوفی ۴۱۳، ترجمه سید هاشم رسولی محلاتی، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، تهران، ۱۳۸۳ش.

[۲۲] عوالم العلوم، بحرانی، ج۲۰، ص۹۵۶، عبداللّه، تحقیق: مؤسسه الإمام المهدی، قم، ۱۴۱۵.

[۲۳] مقاتل الطالبین، اصفهانی، ج۱، ص۲۱۷، ابوالفرج، متوفی ۳۵۶ق، مترجم سید هاشم رسولی محلاتی، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، تهران، ۱۳۸۰ش.

امام صادق (علیه‌السلام) دعوت ابوسلمه خلال را که از سران قیام عباسی بود، رد کرد و در پاسخ نامه وی نوشت: «ما أنت من رجالی ولا الزمان زمانی؛ نه تو از یاران من هستی و نه زمان ، زمان من است»

[۲۴] ملل ونحل، شهرستانی، ج۱، ص۱۵۳، ابوالفتح محمد بن عبدالکریم، متوفی ۵۴۸ق، تحقیق احمد فهیمی، دارالکتب العلمیه، بیروت، ۱۴۱۰ق.

[۲۵] ینابیع الموده، قندوزی، ج۳، ص۱۶۱، سلیمان، متوفی ۱۲۹۴ق، تحقیق: سید علی جمال اشرف، نشر اسوه قم، ۱۴۱۶ق.

[۲۶] مروج الذهب، مسعودی، ج۳، ص۲۵۳ـ ۲۵۴، علی بن حسین، تحقیق عبدالامیر مهنا، اعلمی، بیروت، ۱۴۱۱هـ.

پس از پیروزی بنی عباس، فشار سیاسی بر شیعیان چندین برابر شد و امام ، شیعیان را به تقیه سفارش می‌کرد و منصور در مدینه جاسوسانی داشت که در پی شناسایی شیعیان و کشتن آنان بودند.

[۲۷] کافی، کلینی، ج۱، ص۳۵۱، محمد بن یعقوب، متوفی ۳۲۸ یا ۳۲۹ق، تحقیق علی اکبر غفاری، دارالأضواء بیروت، ۱۴۰۵ق.

[۲۸] رجال کشی، طوسی، ج۱، ص۵۰۲، ابوجعفر محمد بن حسن، متوفی ۴۶۰.

[۲۹] بحارالانوار، ج۴۷، ص۳۴۳.

ادله امامت امام صادق

در اثبات امامت حضرت صادق (علیه‌السلام) به سه دسته از ادله استناد شده است:

روایات نبوی

در روایات نبوی به امامت امام صادق (علیه‌السلام) تصریح شده است. در فرازی از حدیث لوح آمده است: «بعد از امام باقر (علیه‌السلام) شک کنندگان در جعفر هلاک خواهند شد و کسی که او را رد کند مرا رد کرده است و این سخن حق من است که مقام جعفر را گرامی دارم و او را در میان دوستانش و شیعیانش شاد سازم».

[۳۰] عیون اخبار الرضا، صدوق، ج۱، ص۳۳، محمد بن علی بن حسین، متوفی ۳۸۱ق، منشورات الحیدریه، النجف، ۱۳۹۰ (منشورات اعلمی طهران).

[۳۱] الغیبه، طوسی، ج۱، ص۱۴۵، ابوجعفر محمد بن حسن، متوفی ۴۶۰ق.

[۳۲] کافی، کلینی، ج۱، ص۵۲۸، محمد بن یعقوب، متوفی ۳۲۸ یا ۳۲۹ق، تحقیق علی اکبر غفاری، دارالأضواء بیروت، ۱۴۰۵ق.

[۳۳] کمال الدین، صدوق، ج۱، ص۵۷۲، محمد بن علی بن الحسین، متوفی۳۸۱ق، مترجم منصور پهلوان، انتشارات مسجد جمکران، قم، ۱۳۸۴ش.

[۳۴] عوالم العلوم، بحرانی، ج۲۰، ص۴۰، عبداللّه، تحقیق: مؤسسه الإمام المهدی، قم، ۱۴۱۵.

حدیث معراج و حدیث ابوبن کعب و جابر از پیامبر نیز تصریح بر امامت امام صادق می‌کنند.

[۳۵] عیون اخبار الرضا، صدوق، ج۱، ص۴۹، محمد بن علی بن حسین، متوفی ۳۸۱ق، منشورات الحیدریه، النجف، ۱۳۹۰ (منشورات اعلمی طهران).

[۳۶] الغیبه، طوسی، ج۱، ص۱۳۶، ابوجعفر محمد بن حسن، متوفی ۴۶۰ق.

[۳۷] الغیبه، طوسی، ج۱، ص۱۵۱، ابوجعفر محمد بن حسن، متوفی ۴۶۰ق.

[۳۸] کمال الدین، صدوق، ج۱، ص۴۷۴، محمد بن علی بن الحسین، متوفی۳۸۱ق، مترجم منصور پهلوان، انتشارات مسجد جمکران، قم، ۱۳۸۴ش.

[۳۹] کمال الدین، صدوق، ج۱، ص۵۰۱، محمد بن علی بن الحسین، متوفی۳۸۱ق، مترجم منصور پهلوان، انتشارات مسجد جمکران، قم، ۱۳۸۴ش.

[۴۰] عوالم العلوم، بحرانی، ج۲۰، ص۴۲، عبداللّه، تحقیق: مؤسسه الإمام المهدی، قم، ۱۴۱۵.

[۴۱] عوالم العلوم، بحرانی، ج۲۰، ص۴۶، عبداللّه، تحقیق: مؤسسه الإمام المهدی، قم، ۱۴۱۵.

تصریح امام باقر

امام باقر (علیه‌السلام) نیز‌ به‌طور آشکار به او وصیت و به امامتش بعد از خود تصریح کرد و فرمود چون من از میان شما رفتم به فرزندم جعفر اقتدا کنید و در هنگام رحلت شهودی خواست و در حضورشان وصایت امام صادق (علیه‌السلام) را ابلاغ و مکتوب کرد.

[۴۲] الارشاد، مفید، ج۲، ص۲۵۴، محمد بن نعمان، متوفی ۴۱۳، ترجمه سید هاشم رسولی محلاتی، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، تهران، ۱۳۸۳ش.

[۴۳] المستجاد، حلی، ج۱، ص۱۸۸، ابومنصور حسن بن ابویوسف، متوفی ۷۲۶ق، تحقیق محمود البدری، مؤسسه المعارف الاسلامیه، قم، ۱۴۱۷ق.

[۴۴] الفصول المهمه، مالکی، ج۲، ص۹۰۹، ابن صباغ، علی بن محمد، متوفی ۸۵۵ق، تحقیق دارالحدیث، نشر دارالحدیث، قم، ۱۴۲۲ق.

[۴۵] الفصول المهمه، مالکی، ج۲، ص۹۱۰، ابن صباغ، علی بن محمد، متوفی ۸۵۵ق، تحقیق دارالحدیث، نشر دارالحدیث، قم، ۱۴۲۲ق.

[۴۶] اثبات الهداه، حر عاملی، ج۳، ص۷۳ـ۷۵، محمد بن الحسن، متوفی ۱۱۰۴ق، تحقیق ابوطالب تجلیل، طبع ایران.

[۴۷] روضه الواعظین، نیشابوری، ج۱، ص۲۰۷ ۲۰۸، فتال، متوفی ۵۰۸ق، انتشارات شریف رضی (افست نجف)، قم، ۱۳۷۵ق.

[۴۸] بحارالانوار، ج۴۳، ص۱۳.

[۴۹] بحارالانوار، ج۴۷، ص۱۲.

[۵۰] کافی، کلینی، ج۱، ص۳۰۷، محمد بن یعقوب، متوفی ۳۲۸ یا ۳۲۹ق، تحقیق علی اکبر غفاری، دارالأضواء بیروت، ۱۴۰۵ق.

افضلیت امام صادق بر هم عصرانش

یکی از شرایط امام این است که افضل زمان خودباشد. امام صادق (علیه‌السلام) به اتفاق مخالف و موافق در علم و دیگر کمالات انسانی افضل اهل زمانش بود.

[۵۱] الارشاد، مفید، ج۲، ص۲۵۳، محمد بن نعمان، متوفی ۴۱۳، ترجمه سید هاشم رسولی محلاتی، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، تهران، ۱۳۸۳ش.

[۵۲] الفصول المهمه، مالکی، ج۲، ص۹۰۷، ابن صباغ، علی بن محمد، متوفی ۸۵۵ق، تحقیق دارالحدیث، نشر دارالحدیث، قم، ۱۴۲۲ق.

[۵۳] المستجاد، حلی، ج۱، ص۱۸۸، ابومنصور حسن بن ابویوسف، متوفی ۷۲۶ق، تحقیق محمود البدری، مؤسسه المعارف الاسلامیه، قم، ۱۴۱۷ق.

[۵۴] روضه الواعظین، نیشابوری، ج۱، ص۲۰۷، فتال، متوفی ۵۰۸ق، انتشارات شریف رضی (افست نجف)، قم، ۱۳۷۵ق.

ابوحنیفه پیشوای حنفیه می‌گفت: هرگز در عمرم عالم تر و فقیه تر از جعفر بن محمد ندیدم

[۵۵] تذکره الحفاظ، ذهبی، ج۱، ص۱۶۶، شمس الدین، نشر المعارف العثمانیه، هند، حیدرآباد، ۱۳۹۰.

منصور دوانیقی آن حضرت را به علم و معنویت می‌ستود

[۵۶] تاریخ یعقوبی، یعقوبی، ج۲، ص۳۷۸، احمد بن محمد بن واضح، تحقیق: خلیل منصور، دارالکتب، بیروت، ۱۴۱۹هـق.

ابوبحر جاحظ می‌گفت: علم و فقه جعفر بن محمد دنیا را پر کرده است

[۵۷] شرح نهج البلاغه، ابن ابوالحدید، ج۱۵، ص۱۸۹، متوفی ۶۵۶ق، اعلمی، بیروت، سال ۱۴۱۵ق.

قرمانی جایگاه آن حضرت در حدیث را به منزله سر از بدن می‌داند

[۵۸] اخبار الدول، فرمانی، ج۱، ص۱۱۲، ا حمد بن یوسف، متوفی ۱۰۱۹ق، عالم الکتب، بی تا، بیروت.

مالک ابن انس آن حضرت را بی نظیر در علم و فضل و معنویت می‌دانست.

[۵۹] مناقب آل ابوطالب، ابن شهر آشوب متوفی ۵۸۸ق، ج۴، ص۲۶۹، تحقیق یوسف البقاعی، انتشارات ذوی القربی، قم، ۱۴۲۱ق.

[۶۰] امالی، صدوق، ج۱، ص۶۳۶، محمد بن علی بن حسین، متوفی ۳۸۱، تحقیق مؤسسه البعثه، طبع مؤسسه البعثه، ۱۴۱۷ق.

معجزات

کرامات و کارهای خارق العاده ای همچون زنده کردن مرده، بارور شدن درخت خشکیده به دعای حضرت و خبر دادن از غیب و نهان افراد و استجابت دعا و نفرین ایشان از امام صادق (علیه‌السلام) نقل شده است

[۶۱] کافی، کلینی، ج۱، ص۴۷۳ به بعد، محمد بن یعقوب، متوفی ۳۲۸ یا ۳۲۹ق، تحقیق علی اکبر غفاری، دارالأضواء بیروت، ۱۴۰۵ق.

[۶۲] کافی، کلینی، ج۳، ص۶، محمد بن یعقوب، متوفی ۳۲۸ یا ۳۲۹ق، تحقیق علی اکبر غفاری، دارالأضواء بیروت، ۱۴۰۵ق.

[۶۳] الخرائج والجرائح، راوندی، ج۱، ص۲۹۴ـ ۳۰۴، قطب الدین، بیروت، لبنان، مؤسسه النور، ۱۴۱۱هـ.

[۶۴] مناقب آل ابوطالب، ابن شهر آشوب متوفی ۵۸۸ق، ج۴، ص۲۳۹ـ ۲۶۸، تحقیق یوسف البقاعی، انتشارات ذوی القربی، قم، ۱۴۲۱ق.

[۶۵] الثاقب فی المناقب، الطوسی، ج۱، ص۶۲۶ـ ۶۳۷، عمادالدین، محمد بن علی، (قرن ۶)، تحقیق رضا علوان، قم، انتشارات انصاریان، ۱۳۷۷ش.

[۶۶] دلائل الامامه، طبری، ج۱، ص۱۱۱ـ ۱۴۳، محمد بن جریر، متوفی قرن ۴، مؤسسه الاعلمی، طبع بیروت، ۱۴۰۸هجری.

[۶۷] مدینه المعاجز، بحرانی، ج۲، ص۴۰۱ ۵۶۹، سید هاشم، ۱۱۰۷، تحقیق علاء الدین اعلمی، مؤسسه الاعلمی، بیروت، ۱۴۲۳ق.

[۶۸] اثبات الهداه، حر عاملی، ج۳، ص۷۶ـ ۱۵۰، محمد بن الحسن، متوفی ۱۱۰۴ق، تحقیق ابوطالب تجلیل، طبع ایران.

و اینها همگی مؤید امامت آن حضرت می‌باشد.

مستجاب الدعوه

برخی از اعلام اهل سنت نیز ایشان را مستجاب الدعوه شمرده و آورده‌اند هرگاه چیزی از خدا می‌خواست هنوز کلامش تمام نشده بود که دعایش مستجاب می‌شد

[۶۹] جامع کرامات الأولیاء، نبهانی، ج۴، ص۴، شیخ یوسف، دارالمعرفه، بیروت، ۱۴۱۴هـ.

[۷۰] نور الابصار، شبنلجی، ج۱، ص۲۲۳، مؤمن ابن حسین، دارالکتب، بیروت.

آگاهی از غیب

و مواردی از کرامات و علم حضرت صادق به آینده را ذکر کرده اند.

[۷۱] ملل ونحل، شهرستانی، ج۱، ص۱۵۵ ۱۵۶، ابوالفتح محمد بن عبدالکریم، متوفی ۵۴۸ق، تحقیق احمد فهیمی، دارالکتب العلمیه، بیروت، ۱۴۱۰ق.

[۷۲] مقاتل الطالبین، اصفهانی، ج۱، ص۴۱۸، ابوالفرج، متوفی ۳۵۶ق، مترجم سید هاشم رسولی محلاتی، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، تهران، ۱۳۸۰ش.

[۷۳] ینابیع الموده، قندوزی، ج۳، ص۱۶۲، سلیمان، متوفی ۱۲۹۴ق، تحقیق: سید علی جمال اشرف، نشر اسوه قم، ۱۴۱۶ق.

[۷۴] تهذیب الکمال، امام مزی، ج۳، ص۴۳۰-۴۳۱، جمال الدین، دارالفکر، بیروت ۱۴۱۴ق.

[۷۵] سیر اعلام النبلاء، ذهبی، ج۶، ص۲۶۶، شمس الدین، متوفی ۷۴۸، مؤسسه الرساله، بیروت ۱۴۰۶هـ.

[۷۶] الفصول المهمه، م

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.