پاورپوینت امام علی و قرآن‌


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت امام علی و قرآن‌ دارای ۱۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت امام علی و قرآن‌،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت امام علی و قرآن‌ :

پاورپوینت امام علی و قرآن‌ (کتاب)

«امام علی علیه‌السّلام و قرآن» کتابی است که در آن به بیان تعالیم امیر مؤمنان علی علیه‌السّلام درباره قرآن، علوم قرآنی، تفسیر و روشهای آن پرداخته می‌شود.

فهرست مندرجات

۱ – معرفی کتاب
۲ – ساختار کتاب
۳ – نسخه شناسی
۴ – پانویس
۵ – منبع

معرفی کتاب

در میان گونه‌های تفسیر، تفسیر ماثور که برگرفته از مخاطبان وحی تلقی می‌شود از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و در میان پژوهشها و مباحث مربوط به تفسیر ماثور و یا به عبارتی تفسیر نقلی، آرای تفسیری علی علیه‌السّلام جایگاه خاصی دارد چراکه وی در دامان گیرنده وحی پرورش یافته و از آن حضرت تفسیر و تاویل آیات الهی را فراگرفته است. در این نوشته تلاش شده است تا دانش امام علی و روشهای او در تفسیر کلام خدا واکاویده شود. از این رو موضوعات زیر، با توجه به گنجایش کتاب حاضر از جمله مواردی است که در آن به بحث و بررسی گذارده می‌شود: ۱- قرآن از نگاه امام علی علیه‌السّلام ۲- علوم قرآنی در نگاه امام علی علیه‌السّلام ۳- تبیین جایگاه امام علی علیه‌السّلام در تفسیر قرآن ۴- شرایط تبیین آیات الهی از دیدگاه امام علی علیه‌السّلام ۵- روشهای امام علی در تفسیر قرآن. در پدیدآوردن این کتاب از منابع حدیثی و تفسیری فراوانی بهره برده شده است. تتبع گسترده در منابع گوناگون حدیثی و تفسیری به خوبی نمایان می‌سازد که روایتهای تفسیری بسیاری از امام علی علیه‌السّلام نقل شده است که در میان آنها نکات بدیع فراوانی وجود دارد و در پژوهشهای قرآنی از آنها غفلت شده است. نوشته حاضر از جمله مقاله‌های «دانشنامه امام علی علیه السلام» است که در سال ۱۳۸۰- ۱۳۷۹ به نام امام علیه‌السّلام نامگذاری شد.

ساختار کتاب

کتاب مشتمل بر پیشگفتاری از نویسنده و چهار فصل و کتابنامه و نمایه است: فصل اول: «قرآن در آفاق نگاه امام علی علیه السلام» در این فصل به معرفی قرآن به عنوان کتابی جامع، دربردارنده دستورات الهی، میزان رفتار، کتاب خبر، نصیحت گری مشفق، کلید خیرات، حجت خدا، کتاب زندگی و… از دیدگاه امام علیه‌السّلام پرداخته شده است.

[۱] ا

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.