تاثیر فرهنگ و اخلاق اسلامی بر مسکن و کالبد فضایی خانه های تاریخی کاشان(نمونه موردی: خانه های عباسیان و طباطبایی)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر فرهنگ و اخلاق اسلامی بر مسکن و کالبد فضایی خانه های تاریخی کاشان(نمونه موردی: خانه های عباسیان و طباطبایی) دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر فرهنگ و اخلاق اسلامی بر مسکن و کالبد فضایی خانه های تاریخی کاشان(نمونه موردی: خانه های عباسیان و طباطبایی)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر فرهنگ و اخلاق اسلامی بر مسکن و کالبد فضایی خانه های تاریخی کاشان(نمونه موردی: خانه های عباسیان و طباطبایی)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر فرهنگ و اخلاق اسلامی بر مسکن و کالبد فضایی خانه های تاریخی کاشان(نمونه موردی: خانه های عباسیان و طباطبایی) :

تعداد صفحات : ۱۸

چکیده مقاله:

با ورود اسلام به ایران، معماری این سرزمین با مفاهیم دینی همراه گشت. با گذشت زمان انقطاع فرهنگی، اغتشاش و نا به سامانی در کالبد خانه ها و بسیاری از شهرهای ایرانی موجب شد خانه های شکل گرفته در این دوران نتواند نیازهای فرهنگی و اجتماعی ساکنان را فراهم کند. در راستای حل این معضل، ابتدا با روش استدلالی و مطالعه استنادی، عوامل تاثیرگذار در فرهنگ و هم چنین تاثیرات مذهبی بر کالبد فضایی خانه ها شناخته شد. سپس با بررسی چند نمونه از خانه های تاریخی شهر کاشان، به شناخت ارزش های حاصل از فرهنگ و اخلاق اسلامی که در نهایت به الگوهای معماری منجر می گردد، پرداخته شد. این ارزش ها عبارت اند از: حجاب، تعاون، طهارت، قناعت، خدامحوری و تواضع. در ادامه برای هر یک از این ارزش ها تعدادی الگوی رفتاری و معماری معرفی و تبیین شده است. در نهایت با سنجش ارزش های فرهنگی یاد شده در نمونه های موردی، نتایج حاصله نشان از تبعیت قابل قبول این خانه ها از اصول عملی و ارزش های فرهنگ و اخلاق اسلامی دارد. در پایان با شناخت این عوامل و ارزش ها می توان به احیا معماری غنی و برخاسته از فرهنگ گذشته این سرزمین پرداخت.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.