بررسی مناقب علی بن ابی طالب (علیه السلام) در کتاب مناقب اهل بیت (علیهم السلام)از دیدگاه اهل سنت اثر سید محمدطاهر سیدزاده هاشمی شافعی(م۱۴۱۲ ق)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی مناقب علی بن ابی طالب (علیه السلام) در کتاب مناقب اهل بیت (علیهم السلام)از دیدگاه اهل سنت اثر سید محمدطاهر سیدزاده هاشمی شافعی(م۱۴۱۲ ق) دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی مناقب علی بن ابی طالب (علیه السلام) در کتاب مناقب اهل بیت (علیهم السلام)از دیدگاه اهل سنت اثر سید محمدطاهر سیدزاده هاشمی شافعی(م۱۴۱۲ ق)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی مناقب علی بن ابی طالب (علیه السلام) در کتاب مناقب اهل بیت (علیهم السلام)از دیدگاه اهل سنت اثر سید محمدطاهر سیدزاده هاشمی شافعی(م۱۴۱۲ ق)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی مناقب علی بن ابی طالب (علیه السلام) در کتاب مناقب اهل بیت (علیهم السلام)از دیدگاه اهل سنت اثر سید محمدطاهر سیدزاده هاشمی شافعی(م۱۴۱۲ ق) :

تعداد صفحات : ۱۶

چکیده مقاله:

مناقب ، به عنوان یکی از منابع مهم تاریخ اسلام، با هدف بیان فضایل و سجایای اخلاقی و اجتماعی افراد، نگارش یافته اند. در منابع اسلامی، مناقب و خصوصیات فردی شخصیت های بزرگ و تاثیرگذار هم چون پیامبر اکرم| مورد بحث و مداقه مناقب نویسان قرار گرفته اند. اهل بیت پیامبر خاتم× از طرفی به واسطه مقام امامت نزد شیعیان و از سوی دیگر به لحاظ پیوند نسبی و توصیه به احترام آنان نزد اهل سنت نیز تکریم گشته اند. در میان مناقب بی شماری که از اهل بیت× به دست ما رسیده، منابع فراوانی در فضایل حضرت علی بن ابی طالب× سخن به میان رفته که از سوی دانشمندان و بزرگان اهل سنت نگارش یافته اند که البته این خود نشانی بر تکریم ایشان به واسطه همراهی و پیوند نسبی با پیامبر اکرم| و توصیه به احترام به وی نزد اهل سنت است. نگارنده در این مجال به برشمردن برخی مناقب بازگو شده اهل سنت راجع به اهل بیت نبوی× و به طور خاص به بررسی و بازخوانی منقبت حضرت علی بن ابی طالب× در کتاب مناقب اهل بیت× از دیدگاه اهل سنت اثر سیدمحمدطاهر هاشمی شافعی (م ۱۴۱۲ ق) از اندیشمندان صاحب نظر اهل سنت پرداخته و آن را با استفاده از روش توصیفی تحلیلی مورد بررسی قرار داده است. از نتایج تحقیق این است که مولف سعی کرده تا با روحیه ای پژوهش گرانه و نگاهی معتدل و به دور از غرض ورزی، به ذکر روایات متعددی در باب مناقب حضرت علی× بپردازد، اما نکته مهم این است که نخست، این مناقب تمام فضایل حضرت علی× مندرج در منابع اهل سنت نیست، بلکه گزیده ای از آن ها محسوب می شود. در وهله دوم، نویسنده تنها به ذکر عربی و ترجمه فارسی فضایل حضرت بسنده کرده و هیچ تفسیر و تحلیلی که برگرفته از اعتقادات اهل سنت باشد، در این خصوص ارائه ننموده است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.