رابطه جهت گیری اهداف پیشرفت و باورهای انگیزشی با اهمال کاری و خودناتوان سازی تحصیلی دانش آموزان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابطه جهت گیری اهداف پیشرفت و باورهای انگیزشی با اهمال کاری و خودناتوان سازی تحصیلی دانش آموزان دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه جهت گیری اهداف پیشرفت و باورهای انگیزشی با اهمال کاری و خودناتوان سازی تحصیلی دانش آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه جهت گیری اهداف پیشرفت و باورهای انگیزشی با اهمال کاری و خودناتوان سازی تحصیلی دانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رابطه جهت گیری اهداف پیشرفت و باورهای انگیزشی با اهمال کاری و خودناتوان سازی تحصیلی دانش آموزان :

تعداد صفحات : ۱۶

چکیده مقاله:

هدف از انجام این پژوهش رابطه جهت گیری اهداف پیشرفت و باورهای انگیزشی با اهمال کاری و خودناتوان سازی تحصیلی دانش آموزان بود. طرح پژوهش حاضر از نوع همبستگی بود. روش تحقیق حاضر توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش دانش آموزان مناطق آموزش و پرورش ۱۹ و ۸ شاغل به تحصیل در مقطع متوسطه شهر تهران در سال تحصیلی ۱۳۹۵-۱۳۹۴ بودند که از بین آنها ۱۲۰ دانش آموز به صورت نمونه گیری خوشه ای از نفر انتخاب و با تکمیل مقیاس اهمالکاری تحصیلی، مقیاس راهبردهای انگیزشی برای یادگیری، پرسشنامه ی هدف پیشرفت و پرسشنامه خودناتوان سازی تحصیلی در این پژوهش شرکت کردند. یافته های این پژوهش حاکی از آن است بین نمره اهمالکاری با خودکارآمدی رابطه منفی و معنادار(۰/۳۱-=r) و با ارزش گذاری رابطه منفی و معنادار(۰/۴۳-=r) ، با اضطراب امتحان رابطه مثبت و معنادار(r0/37) وجود دارد. همچنین اهمالکاری با هدف تسلط گرایشی رابطه منفی و معنادار(۰/۳۶-=r) با هدف عملکرد گرایشی رابطه مثبت و معنادار (۰/۲۳=r) وجود دارد. همچنین بین نمره خودناتوان سازی با خودکارآمدی رابطه منفی و معنادار(۰/۴۷-=r) و با ارزش گذاری رابطه منفی و معنادار(۰/۲۷-=r) ، با اضطراب امتحان رابطه مثبت و معنادار(r0/25) وجود دارد. همچنین خودناتوان سازی با هدف تسلط گرایشی رابطه منفی و معنادار(۰/۱۹-=r) با هدف تسلط اجتنابی رابطه منفی و معنادار (۰/۴۶-r) و با عملکرد اجتنابی رابطه مثبت و معنادار(۰/۲۷=r) وجود دارد. خودکارآمدی و ارزش تکلیف به ترتیب با بتای (۰/۱۷۶-) و (۰/۳۴۱-) می تواند به صورت منفی و معنادار اهمالکاری تحصیلی را پیش بینی کند. اضطراب امتحان با ضریب بتای (۰/۳۰۶) به صورت مثبت و معنادار می تواند اهمالکاری تحصیلی را پیش بینی کند. از بین مولفه های اهداف پیشرفت مولفه هدف تسلط گرایشی توانست به صورت منفی و معنادار اهمالکاری تحصیلی را پیش بینی کند و این رابطه در سطح (B=-0/306, p<0/001) معنادار است. خودکارآمدی با بتای (۰/۴۳-) می تواند به صورت منفی و معنادار خودناتوان سازی تحصیلی را پیش بینی کند. اضطراب امتحان با ضریب بتای (۰/۲۱) به صورت مثبت و معنادار می تواند خودناتوان سازی تحصیلی را پیش بینی کند. از بین مولفه های اهداف پیشرفت مولفه هدف تسلط اجتنابی به صورت منفی و معنادار توانست خودناتوان سازی تحصیلی را پیش بینی کند و این رابطه در سطح (B=-0/409, p<0/001) معنادار است. همچنین هدف تسلط اجتنابی توانست خودناتوان سازی تحصیلی را به صورت مثبت و معنادارپیش بینی کند (B=-0/185, p<0/05).

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.