بررسی ارتباط کم خونی و روند یادگیری و حافظه در بین دانش آموزان مجتمع آموزشی امام رئوف اصفهان سال ۱۳۹۷


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی ارتباط کم خونی و روند یادگیری و حافظه در بین دانش آموزان مجتمع آموزشی امام رئوف اصفهان سال ۱۳۹۷ دارای ۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی ارتباط کم خونی و روند یادگیری و حافظه در بین دانش آموزان مجتمع آموزشی امام رئوف اصفهان سال ۱۳۹۷  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی ارتباط کم خونی و روند یادگیری و حافظه در بین دانش آموزان مجتمع آموزشی امام رئوف اصفهان سال ۱۳۹۷،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی ارتباط کم خونی و روند یادگیری و حافظه در بین دانش آموزان مجتمع آموزشی امام رئوف اصفهان سال ۱۳۹۷ :

تعداد صفحات : ۵

چکیده مقاله:

کم خونی ناشی از فقر آهن یکی از شایعترین اختلالات تغذیه ای درسراسر جهان است. اثر نامطلوب کم خونی فقر آهن بر تکامل جسمی و رفتاری و بازده کاری افراد ثابت شده است . دریافت ناکافی آهن، سو جذب آهن خونریزی گوارشی و عفونت های انگلی از علل شایع کم خونی فقر آهن می باشد. از آنجا که فقر آهن شایع ترین اختلال هماتولوژیک در دوران کودکی است و با اختلال رشد و تکامل، بخصوص تکامل ذهنی دوران شیرخواری و کودکی در ارتباط است غربالگری و بررسی شیوع آن در کودکان الزامی است. رابطه میان بروزاختلالات شناختی در کودکان دبستانی و وجود کم خونی فقر آهن و حتی کمبود آهن بدون آنمی، اثبات شده است.فقر آهن دراین رنج سنی میتواند سبب افزایش ابتلا به بیماری های عفونی، تپش قلب، تنگی نفس، رنگ پریدگی، خستگی زودرس، کاهش توانایی جسمی، تغییرات خلقی، کاهش تمرکز حواس و نیز کاهش میزان یادگیری گردد.علاوه بر آن کم خونی فقر آهن در کودکان به خصوص شیرخواران می تواند سبب تغییرات در سیستم عصبی و رشد و تکامل گردد که حتی علیرغم درمان مناسب برگشت ناپذیر خواهد بود . کاهش ضریب هوشی و کاهش قدرت یادگیری و توانمندی های ذهنی و جسمی ممکن است در سال های اولیه مدرسه خود را ی تحصیلات متوسطه با افت تحصیلی بروز می کند و بالاخره این امر می تواند روند نشان ندهد بلکه در دوره توسعه کشورها را به مخاطره اندازد. قدرت یادگیری و پیشرفت تحصیلی در کودکان و نوجوانانی که آنمی فقر آهن دارند، کمتر از افراد سالم است. کمبود آهن بر روی سیستم عصبی به صورت عدم توجه و تمرکز، کمبود حافظه و قدرت یادگیری و اختلالات رفتاری بروز می کند.بنابراین با توجه به شیوع کم خونی، پژوهش حاضر با هدف بررسی درصد شیوع کم خونی و تاثیر آن بر میزان یادگیری و حافظه در دانش آموزان مجتمع آموزشی امام رئوف انجام گردید تا بر اساس اطلاعات بدست آمده، اقدامات اصولی جهت پیشگیری و کنترل آن صورت گیرد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.