ترجمه مقاله مدیریت مالی (صورتهای مالی مبنا)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
11 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ترجمه مقاله مدیریت مالی (صورتهای مالی مبنا) دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ترجمه مقاله مدیریت مالی (صورتهای مالی مبنا)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ترجمه مقاله مدیریت مالی (صورتهای مالی مبنا)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ترجمه مقاله مدیریت مالی (صورتهای مالی مبنا) :

مدیریت مالی

صورتهای مالی مبنا

صورت مالی چیست؟ چه چیزی را نشان می دهد ؟ چرا باید به آن توجه کرد؟

اینها سوالات خوبی هستند و پاسخی هم دارند.

یک واحد تجاری جدا از مالکان آن، یک واحد تجاری می بایست اسناد مالی خود را حفظ کند .این کار مستلزم وجود یک سری قوانین فدرال و ایالتی است . اما حتی اگر قوانین وجود نداشته باشد، حفظ اسناد، معقولانه به نظر می رسد . شرکتهای تجاری کالاها و خدمات مهمی را برای اعضای جامعه تأمین می کنند . برای مرد شغل ایجاد می کنند ، با مالیاتی که می پردازند جاده ها بازسازی می شود و پارکها و مدارس ساخته می شوند و این آرزوی تمام مردم است که شرکتهای تجاری جامعه آنها موفق باشند .

صاحبان واحدهای تجاری ریسک می کنند . اگر هیچ کس تمایلی به خرید کالاها و خدمات آنها نداشته باشد ، چه اتفاقی می افتد ؟

صاحب شرکت برای شروع تجارت دقت و پول خود را صرف می کند ، زمینی را خریداری می کند و یا ساختمان و تجهیزات را خریداری می کند . افرادی را بر کار در شرکت به کار می گیرد و … وی تمام این کارها را به امید موفقیت در تجارت انجام می دهد . و اگر در تجارت خود موفقیت کسب نکند ، ممکن است تمام پس انداز (سرمایه) خود را از دست دهد ، کارکنان او بادی به دنبال شغل بگردند و بدهی طلبکاران نیز پرداخت نشود .

اگرچه اطلاعات مالی ممکن است موفقیت یک شرکت را تضمین نکند اما به صاحبان شرکت کمک می نماید در تجارت تصمیمات معقولانه ای اتخاذ نمایند . این اطلاعات همچنین می تواند به بانکها و یا طلبکاران کمک نماید تا نسبت به پرداخت وام یا سرمایه گذاری ارزیابی بهتری داشته باشند . و سازمان دارایی کشور نیز نسبت به جمع آوری صحیح مالیات علاقه مند می باشد . بنابراین اطلاعات مالی با اهداف گوناگون تنظیم می شوند . اطلاعات مالی به اشکال مختلف تدوین می شوند اما مهمترین نوع آن به شکل صورتهای مالی می باشد . اطلاعات مالی مرتبط به هم به شکلی که برای تصمیم گیریهای مهم شرکت مفید واقع شود ، در صورتهای مالی جمع آوری می شود . اگر این کار ممکن نبود تمام فرآیند جمع آوری اطلاعات ، اتلاف وقت بود . اطلاعات بسیار زیاد هم به همین میزان بی فایده می باشد . صورتهای مالی حجم زیادی از معاملات را در ردیفهای کوچکتر خلاصه می کنند . اطلاعات مالی بر آنکه مفید واقع شوند می بایست منظم و سازمان یافته باشند .

تست سریع :

صورتهای مالی مؤسسات تجاری :

الف) شامل ترازنامه ، صورت سود و زیان و اظهارنامه مالیاتی می باشند

ب) اطلاعاتی در مورد میزان سوددهی و وضعیت مالی شرکت ارائه می نماید .

ج) اولین قدم در فرآیند حسابداری می باشد .

د) با صرف هزینه ای توسط هیئت استانداردهای حسابداری مالی تنظیم می شود .

صورتهای مالی عموماً فرم یکسانی دارند و از قوانین یکسانی پیروی می کنند . این مسأله ، تمام افراد را در یک زمینه کاری یکسان قرار می دهد و مقایسه شرکتهای مختلف با یکدیگر و یا ارزیابی عملکرد مالهای مختلف یک شرکت را ممکن می سازد سه صورت مالی اصلی وجود دارد :

۱ـ صورت درآمد

۲ـ ترازنامه

۳ـ صورت گردش نقدینگی

هر صورت مالی ، موضوع مخصوص به خود دارد . صورتهای مالی مختلف با هم یک تصویر مالی جامع از شرکت ، نتایج فعالیتهای تجاری آن ، شرایط مالی آن و منابع و موارد استفاده نقدینگی را تشکیل می دهند . ارزیابی عملکرد گذشته به مدیران کمک می نماید تا استراتژیهای موفقیت آمیزی اتخاذ کنند ، هزینه ای غیر ضروری را حذف کنند برای آینده بودجه مناسبی تعیین نمایند . مدیرانی که مجهز به این اطلاعات باشند قادرند تا به موقع تصمیمات تجاری لازم را اتخاذ نمایند .

فرآیند حسابداری به طور خلاصه :

۱ـ معاملات تجاری را ثبت و ضبط می نماید .

۲ـ معاملات تجاری را در حسابهای مناسب طبقه بندی می کند .

۳ـ اطلاعات مربوط به معاملات را در دفاتر حساب ثبت می کند .

۴ـ ترازهای دفاتر حساب را خلاصه کرده و گزارش مربوط به آنها را در صورتهای مالی ثبت می نماید .

این متن فقط قسمتی از ترجمه مقاله مدیریت مالی (صورتهای مالی مبنا) می باشد.

جهت دریافت کل متن ، لطفا آن را خریداری نمایید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.