مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش در یادگیری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش در یادگیری دارای ۴۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش در یادگیری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش در یادگیری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش در یادگیری :

دید کلی :
این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش در یادگیری را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.


توضیحات کامل :

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش در یادگیری را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد. 

 

 

انگیزش یک فرایند زنجیره‌ای است که با احساس نیاز یا احساس کمبود و محرومیت شروع می شود، سپس خواست را به دنبال می آورد و موجب تنش و کنش به‌سوی هدفی می شود که محصول آن، رفتار نیل به هدف است. توالی این فرایند ممکن است منجر به ارضای نیاز شود. بنابراین انگیزه ها موجب تشویق و تحریک فرد به انجام یک کار یا رفتار می شود در حالی که انگیزش یک خواست کلی را منعکس می نماید. در تمام تحقیقات انگیزش هنوز جایگاه تنبیه و تشویق به عنوان انگیزه های بسیار قوی مطرح می باشد و در این رابطه پول به عنوان ابزاری برای اعطای پاداش مطرح بوده، اما تنها عامل انگیزشی نیست (سید جوادین، ۱۳۸۶). 

 

 

در نظریه های آموزشی انگیزه یک مفهوم اساسی به شمار می رود که به تعبیرهای مختلفی از جمله، انگیزش دانش آموز، انگیزش یادگیری، انگیزش تحصیلی به کار رفته است. هر چند متخصصان همواره در متمایز نمودن این اصطلاحات فعالیت هایی انجام داده اند. از جمله این که انگیزش یادگیری را به معنای معنا دار بودن، ارزشمندبودن کارهای آموزشی برای یادگیرنده تعریف نموده اند. ایمز (۱۹۹۰) انگیزش یادگیری را با درگیری طولانی مدت و کیفی با یادگیری و تعهد نسبت به فرایند یادگیری مشخص نموده است. بروفی (۱۹۸۷) انگیزش یادگیری را شایستگی تعریف می کند. به اعتقاد وی درک شایستگی از طریق تجارب عمومی آموخته می شود اما بیشتر توسط مدل سازی، تباین انتظارات و آموزش مستقیم یا اجتماعی شدن از سوی افراد مهم بر انگیخته می شود (صمدی، ۱۳۸۸). 

 

 

یافته های پژوهشی پکران  و همکاران (۲۰۱۱)، حاکی از آن است که انگیزش پیشرفت با یادگیری و پیشرفت تحصیلی و بروز افکار و هیجانات منفی چون استرس، اضطراب که منجر به افت عملکرد می شود، رابطه دارد.

 

 

 

 

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش در یادگیری
فهرست مطالب

تعریف مفهومی انگیزش

تعریف عملیاتی انگیزش

 چارچوب نظری و پیشینه پژوهش انگیزش در یادگیری

۲-۱- مقدمه    ۸
۲-۲- پیشینه‌ی نظری    ۸
۲-۲-۱- انگیزش    ۸
پیشرفت تحصیلی    ۱۱
عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی    ۱۲
انگیزه پیشرفت تحصیلی    ۱۳
انواع انگیزش    ۱۴
نظریه های انگیزش:    ۱۶
۱-    نظریه های معاصر انگیزش    ۱۶
نظریه انگیزش پیشرفت    ۱۶
نظریه‌های محتوایی    ۱۸
نظریه سلسه مراتب نیازها:    ۱۸
جدول ۲-۱- قویترین نیازها و ویژگیهای آن از دیدگاه مورای (محمدزاده و مهروژان، ۱۳۷۵).    ۱۹
نظریه های فرایندی    ۲۲
جهت گیری های انگیزشی    ۲۲
انگیزش و خودپنداره    ۲۴
۲-۳- پیشینه‌ی پژوهشی    ۲۵
۲-۳-۱- پیشینه‌ی داخلی    ۲۵
۲-۳-۲- پیشینه‌ی خارجی    ۳۲
منابع    ۳۴

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.