مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری الکترونیکی ۱۰۴ صفحه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
9 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری الکترونیکی ۱۰۴ صفحه دارای ۱۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری الکترونیکی ۱۰۴ صفحه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری الکترونیکی ۱۰۴ صفحه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری الکترونیکی ۱۰۴ صفحه :

دید کلی :
این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری الکترونیکی را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.


توضیحات کامل :

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری الکترونیکی را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد. 

 

 

 

 

یادگیری الکترونیکی شیوه‌ای جدید در آموزش است که بسیاری از محدودیت‌های آموزش سنتی را حذف می‌کند و اگر چه بعضی از مشکلات خاص خود را به همراه دارد، اما این شیوه آموزشی تأثیر زیادی بر مدارس، مؤسسات و سازمان‌ها دارد و تأثیر عمده‌ی آن بر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی می‌باشد(هارپر، چن، ین ،۲۰۰۴). هدف یادگیری الکترونیکی عبارت است از توسعه به وجود آمدن تنوع در ظرفیت آموزش عالی کشور از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات، پاسخگویی به نیازهای جامعه‌ی امروز و جامعه‌ی فردا، برای بهترین کیفیت و انعطاف‌پذیری و کمترین هزینه برای ارائه دادن آموزش(صفوی ، ۲۰۰۸).

 

 

 

برای اجرای یادگیری الکترونیکی، در سطح نظام آموزشی باید به چند محور توجه شود: تمهید مقدمات، قلمرو عملیات، مراکز مجری، مدیریت و سازمان، مقاطع مورد عمل، برنام درسی و نحو اعطای مدرک رسمی(مجیدی،۱۳۸۸).

 

 

زیر محورهایی که برای این محورها در نظر گرفته شده‌اند به شرح زیر می باشد:
•    تمهید مقدمات: ایجاد مؤسسه‌‌‌‌‌‌های یادگیری، پذیرش رویکرد تلفیقی به روش‌های آموزشی و انعقاد توافقنامه‌های فی ما بین واحدهای مربوط ؛
•    قلمرو عملیات: تمام گروه‌های برخوردار از یادگیری الکترونیکی ؛
•    مراکز مجری: مراکز مجاز ؛
•    مدیریت وسازمان: تعیین خط مشی، تعریف استاندارد، تفکیک و واگذاری تصدی‌گری در اجرا، طراحی و تدوین نظام مدیریت یادگیری فراگیر، کنترل و نظارت، ارزیابی و رتبه بندی مراکز ؛
•    مقاطع مورد عمل: آموزش‌های رسمی و غیر رسمی ؛
•    برنام درسی: کلاس مجازی، تعریف استاندارد، ارزشیابی دربدو ورود و حین تحصیل، ارزشیابی مستمر، تعامل چند سویه از طریق ویدئو کنفرانس، پست الکترونیکی و فرم‌های مباحثه و گفت و گوهای علمی ؛
•    اعطای مدرک رسمی: تدارک امتحانات حضوری و غیر حضوری پایانی .   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری الکترونیکی ۱۰۴ صفحه
فهرست مطالب

تعریف نظری یادگیری الکترونیکی

تعریف عملیاتی یادگیری الکترونیکی

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش یادگیری الکترونیکی

۲    مقدمه    ۱۱
۲-۱    فناوری اطلاعات و ارتباطات    ۱۲
۲-۲    تعامل در آموزش از راه دور    ۱۳
۲-۲-۱    تعامل استاد – دانشجو    ۱۴
۲-۲-۲    تعامل دانشجو – دانشجو    ۱۴
۲-۲-۳    تعامل دانشجو – محتوا    ۱۴
۲-۲-۴    تعامل استاد – محتوا    ۱۵
۲-۲-۵    تعامل استاد – استاد    ۱۵
۲-۲-۶    تعامل محتوا – محتوا    ۱۵
۲-۳    مراحل تکامل فناوری آموزشی    ۱۶
۲-۳-۱    فناوری توزیعی    ۱۷
۲-۳-۲    فناوری اشتراکی    ۱۷
۲-۳-۳    فناوری تعاملی    ۱۸
۲-۴    نظریه‌های مورد استفاده در فناوری‌آموزشی    ۱۹
۲-۴-۱    نظریه رفتارگرایی    ۲۰
۲-۴-۲    نظری شناخت گرایی    ۲۰
۲-۴-۳    نظری سازنده گرایان    ۲۱
۲-۵    دسته‌بندی آموزش الکترونیکی    ۲۲
۲-۵-۱    یادگیری شخصی    ۲۲
۲-۵-۲    یادگیری جمعی    ۲۲
۲-۵-۳    کلاس های مجازی    ۲۳
۲-۶    آموزش از راه دور    ۲۳
۲-۶-۱    نسلهای آموزش از راه دور    ۲۶
۲-۶-۲    تاریخچه آموزش از راه دور در ایران    ۲۸
۲-۷    آموزش مجازی    ۲۸
۲-۷-۱    شیوه‌های آموزش مجازی    ۳۲
۲-۷-۲    عناصر آموزش مجازی    ۳۴
۲-۷-۳    هدف‌های برنامه درسی    ۳۴
۲-۷-۴    فعالیت‌های یادگیری    ۳۵
۲-۷-۵    مواد و منابع یادگیری    ۳۵
۲-۷-۶    محتوای الکترونیکی    ۳۶
۲-۷-۷    استانداردهای محتوای الکترونیکی    ۳۷
۲-۷-۸    ابرداده ها    ۳۷
۲-۷-۹    بررسی استانداردهای آموزش و فراگیری الکترونیکی    ۳۸
۲-۷-۱۰    سامانه مدیریت یادگیری    ۳۹
۲-۷-۱۱    نقش معلم در محیط‌های یادگیری الکترونیکی    ۴۱
۲-۷-۱۲    مهارت‌های موردنیاز یادگیرنده الکترونیکی    ۴۳
۲-۷-۱۳    مهارت به کارگیری رایانه    ۴۸
۲-۷-۱۴    مهارت در به کارگیری ابزارهای اینترنتی و سامانه‌های مدیریت یادگیری    ۴۸
۲-۷-۱۵    مهارت در به کارگیری تجارب اولیه    ۴۸
۲-۷-۱۶    مدیریت زمان    ۴۹
۲-۷-۱۷    مهارت‌های زبانی    ۴۹
۲-۷-۱۸    مهارت‌های نوشتاری    ۵۰
۲-۸    رضایت تحصیلی    ۶۰
۲-۸-۱    خودتوانی اینترنتی یادگیرنده    ۶۲
۲-۸-۲    پاسخگویی به موقع مدرس    ۶۳
۲-۸-۳    انعطاف پذیری دوره یادگیری الکترونیکی    ۶۳
۲-۸-۴    کیفیت دوره یادگیری الکترونیکی    ۶۳
۲-۸-۵    کیفیت فناوری    ۶۳
۲-۸-۶    سودمندی سامانه    ۶۴
۲-۸-۷    سهولت استفاده از سامانه    ۶۴
۲-۸-۸    تنوع در ارزیابی    ۶۴
۲-۹    پیشرفت تحصیلی    ۶۵
۲-۱۰    ارزشیابی کیفیت دوره‌های یادگیری الکترونیکی    ۶۸
۲-۱۱    جایگاه مهارت‌های یادگیرنده الکترونیکی در برنامه درسی دانشگاه‌های مجازی    ۷۰
۲-۱۲    پیشینه پژوهش    ۷۴
۲-۱۲-۱    پژوهشهای انجام شده خارجی    ۷۴
۲-۱۲-۲    پژوهشهای انجام شده داخلی    ۷۸
۲-۱۳    جمع بندی    ۸۷

 

 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.