مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری الکترونیکی ۱۰۴ صفحه
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری الکترونیکی ۱۰۴ صفحه دارای ۱۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری الکترونیکی ۱۰۴ صفحه کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری الکترونیکی ۱۰۴ صفحه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری الکترونیکی ۱۰۴ صفحه :
دید کلی :
این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری الکترونیکی را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.
توضیحات کامل :
این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری الکترونیکی را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.
یادگیری الکترونیکی شیوهای جدید در آموزش است که بسیاری از محدودیتهای آموزش سنتی را حذف میکند و اگر چه بعضی از مشکلات خاص خود را به همراه دارد، اما این شیوه آموزشی تأثیر زیادی بر مدارس، مؤسسات و سازمانها دارد و تأثیر عمدهی آن بر دانشگاهها و مراکز آموزش عالی میباشد(هارپر، چن، ین ،۲۰۰۴). هدف یادگیری الکترونیکی عبارت است از توسعه به وجود آمدن تنوع در ظرفیت آموزش عالی کشور از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات، پاسخگویی به نیازهای جامعهی امروز و جامعهی فردا، برای بهترین کیفیت و انعطافپذیری و کمترین هزینه برای ارائه دادن آموزش(صفوی ، ۲۰۰۸).
برای اجرای یادگیری الکترونیکی، در سطح نظام آموزشی باید به چند محور توجه شود: تمهید مقدمات، قلمرو عملیات، مراکز مجری، مدیریت و سازمان، مقاطع مورد عمل، برنام درسی و نحو اعطای مدرک رسمی(مجیدی،۱۳۸۸).
زیر محورهایی که برای این محورها در نظر گرفته شدهاند به شرح زیر می باشد:
• تمهید مقدمات: ایجاد مؤسسههای یادگیری، پذیرش رویکرد تلفیقی به روشهای آموزشی و انعقاد توافقنامههای فی ما بین واحدهای مربوط ؛
• قلمرو عملیات: تمام گروههای برخوردار از یادگیری الکترونیکی ؛
• مراکز مجری: مراکز مجاز ؛
• مدیریت وسازمان: تعیین خط مشی، تعریف استاندارد، تفکیک و واگذاری تصدیگری در اجرا، طراحی و تدوین نظام مدیریت یادگیری فراگیر، کنترل و نظارت، ارزیابی و رتبه بندی مراکز ؛
• مقاطع مورد عمل: آموزشهای رسمی و غیر رسمی ؛
• برنام درسی: کلاس مجازی، تعریف استاندارد، ارزشیابی دربدو ورود و حین تحصیل، ارزشیابی مستمر، تعامل چند سویه از طریق ویدئو کنفرانس، پست الکترونیکی و فرمهای مباحثه و گفت و گوهای علمی ؛
• اعطای مدرک رسمی: تدارک امتحانات حضوری و غیر حضوری پایانی .
مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری الکترونیکی ۱۰۴ صفحه
فهرست مطالب
تعریف نظری یادگیری الکترونیکی
تعریف عملیاتی یادگیری الکترونیکی
فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش یادگیری الکترونیکی
۲ مقدمه ۱۱
۲-۱ فناوری اطلاعات و ارتباطات ۱۲
۲-۲ تعامل در آموزش از راه دور ۱۳
۲-۲-۱ تعامل استاد – دانشجو ۱۴
۲-۲-۲ تعامل دانشجو – دانشجو ۱۴
۲-۲-۳ تعامل دانشجو – محتوا ۱۴
۲-۲-۴ تعامل استاد – محتوا ۱۵
۲-۲-۵ تعامل استاد – استاد ۱۵
۲-۲-۶ تعامل محتوا – محتوا ۱۵
۲-۳ مراحل تکامل فناوری آموزشی ۱۶
۲-۳-۱ فناوری توزیعی ۱۷
۲-۳-۲ فناوری اشتراکی ۱۷
۲-۳-۳ فناوری تعاملی ۱۸
۲-۴ نظریههای مورد استفاده در فناوریآموزشی ۱۹
۲-۴-۱ نظریه رفتارگرایی ۲۰
۲-۴-۲ نظری شناخت گرایی ۲۰
۲-۴-۳ نظری سازنده گرایان ۲۱
۲-۵ دستهبندی آموزش الکترونیکی ۲۲
۲-۵-۱ یادگیری شخصی ۲۲
۲-۵-۲ یادگیری جمعی ۲۲
۲-۵-۳ کلاس های مجازی ۲۳
۲-۶ آموزش از راه دور ۲۳
۲-۶-۱ نسلهای آموزش از راه دور ۲۶
۲-۶-۲ تاریخچه آموزش از راه دور در ایران ۲۸
۲-۷ آموزش مجازی ۲۸
۲-۷-۱ شیوههای آموزش مجازی ۳۲
۲-۷-۲ عناصر آموزش مجازی ۳۴
۲-۷-۳ هدفهای برنامه درسی ۳۴
۲-۷-۴ فعالیتهای یادگیری ۳۵
۲-۷-۵ مواد و منابع یادگیری ۳۵
۲-۷-۶ محتوای الکترونیکی ۳۶
۲-۷-۷ استانداردهای محتوای الکترونیکی ۳۷
۲-۷-۸ ابرداده ها ۳۷
۲-۷-۹ بررسی استانداردهای آموزش و فراگیری الکترونیکی ۳۸
۲-۷-۱۰ سامانه مدیریت یادگیری ۳۹
۲-۷-۱۱ نقش معلم در محیطهای یادگیری الکترونیکی ۴۱
۲-۷-۱۲ مهارتهای موردنیاز یادگیرنده الکترونیکی ۴۳
۲-۷-۱۳ مهارت به کارگیری رایانه ۴۸
۲-۷-۱۴ مهارت در به کارگیری ابزارهای اینترنتی و سامانههای مدیریت یادگیری ۴۸
۲-۷-۱۵ مهارت در به کارگیری تجارب اولیه ۴۸
۲-۷-۱۶ مدیریت زمان ۴۹
۲-۷-۱۷ مهارتهای زبانی ۴۹
۲-۷-۱۸ مهارتهای نوشتاری ۵۰
۲-۸ رضایت تحصیلی ۶۰
۲-۸-۱ خودتوانی اینترنتی یادگیرنده ۶۲
۲-۸-۲ پاسخگویی به موقع مدرس ۶۳
۲-۸-۳ انعطاف پذیری دوره یادگیری الکترونیکی ۶۳
۲-۸-۴ کیفیت دوره یادگیری الکترونیکی ۶۳
۲-۸-۵ کیفیت فناوری ۶۳
۲-۸-۶ سودمندی سامانه ۶۴
۲-۸-۷ سهولت استفاده از سامانه ۶۴
۲-۸-۸ تنوع در ارزیابی ۶۴
۲-۹ پیشرفت تحصیلی ۶۵
۲-۱۰ ارزشیابی کیفیت دورههای یادگیری الکترونیکی ۶۸
۲-۱۱ جایگاه مهارتهای یادگیرنده الکترونیکی در برنامه درسی دانشگاههای مجازی ۷۰
۲-۱۲ پیشینه پژوهش ۷۴
۲-۱۲-۱ پژوهشهای انجام شده خارجی ۷۴
۲-۱۲-۲ پژوهشهای انجام شده داخلی ۷۸
۲-۱۳ جمع بندی ۸۷
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.