راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و بررسی آنها از دیدگاه پینتریچ و دی گروت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
11 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و بررسی آنها از دیدگاه پینتریچ و دی گروت دارای ۱۰۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و بررسی آنها از دیدگاه پینتریچ و دی گروت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و بررسی آنها از دیدگاه پینتریچ و دی گروت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و بررسی آنها از دیدگاه پینتریچ و دی گروت :

دید کلی :
هدف از این پایان نامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و بررسی آنها از دیدگاه پینتریچ و دی گروت می باشد.


توضیحات کامل :

هدف از این پایان نامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و بررسی آنها از دیدگاه پینتریچ و دی گروت می باشد.

 

 

 

پینتریج و دی گروت  برای خودتنظیمی و یادگیری سه راهبرد را اساسی می دانند(کدیور، ۱۳۸۷):
الف) راهبردهای شناختی، ب) راهبردهای اداره و کنترل تلاش، ج) راهبردهای فراشناختی، 

الف) راهبردهای شناختی: راهبردهای شناختی میانجی های یادگیری هستند که برای نظارت، اداره و کنترل کنش های شناختی خود به کار می بریم. شروع این راهبردها به برونر، گودنو  و اوستین ، ۱۹۵۶) برمی گردد که برای اولین بار ساختار کنونی و دو مفهوم امروزی آن، از این اصطلاح استفاده کردند.

این دسته از راهبردها، راهبردهای خاص تکلیف هستند. راهبردهای شناختی به هر گونه رفتار، اندیشه یا عمل گفته می شود که یادگیرنده، در ضمن یادگیری مورد استفاده قرار می دهد و هدف آن کمک به فراگیری، سازمان دهی و ذخیره سازی دانش ها، مهارت ها و سهولت بهره برداری از آن ها در آینده است. این راهبردها هم برای تکالیف ساده و حفظ کردنی و هم برای تکالیف پیچیده تر که به درک و فهم نیازمند هستند کاربرد دارند(صمدی، ۱۳۸۶).بنابراین راهبردهای شناختی، اقدام هایی هستند که ما به کمک آنها اطلاعات تازه را بر این پیوند دادن و ترکیب کردن با اطلاعات قبلاً آموخته شده و ذخیره سازی آنها را درحافظه درازمدت آماده می کنیم. 

 

 

 

ب) راهبردهای خودتنظیمی (اداره کنترل و تلاش): راهبردهای هستند که یادگیرندگان از آن برای کنترل و اداره محیط استفاده می کنند این راهبردها به دانش آموزان کمک می کند تا با محیط سازگار شده و آن را با توجه به هدف ها و نیازهای خود تغییر دهند. 

دانش آموزان مهارت هایی را برای طراحی، کنترل و هدایت یادگیری خود دارند و تمایل دارند یاد بگیرند و قادر هستند کل فرایند یادگیری را ارزیابی کنند و در مورد آن بیاندیشند. (وین، ۱۹۹۵). این راهبرد به دو دسته راهبردهای درونی و بیرونی تقسیم می شوند. راهبردهای درونی شامل مدیریت زمان، نحوه تلاش و مدیریت توجه و آگاهی است. راهبردهای بیرونی مانند کمک از افراد دیگر مثل معلمان و همسالان است.(پرلس ، دیگنس  و اشمیس ، ۲۰۰۹).

 

 

 

 

ج) راهبردهای فراشناختی: فراشناخت به معنای تفکر درباره تفکر است و فرایندی است که در حافظه کاری رخ می-دهد. نخستین بار هارلو  (۱۹۴۹) مفهوم یادگرفتن یادگیری را مطرح ساخت. 
 

 

 

 

 

 

 

راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و بررسی آنها از دیدگاه پینتریچ و دی گروت
فهرست مطالب

تعریف نظری راهبردهای یادگیری خودتنظیمی

تعریف عملیاتی راهبردهای یادگیری خودتنظیمی

۲-۱- مقدمه:    ۱
۲-۲-۱- الف: یادگیری خودتنظیمی (خود نظم داده شده)    ۲۱
۲-۲-۲- انواع خودتنظیمی    ۲۹
۲-۲-۲-۱- نظمدهی بیرونی:    ۲۹
۲-۲-۲-۲- نظمدهی درونفکنی شده:    ۲۹
۲-۲-۳- فرایندهای خودتنظیمی    ۳۰
۲-۲-۴- مدلهای یادگیری خودتنظیمی:    ۳۱
۲-۲-۴-۱- مدل پینتریج (۱۹۹۰)    ۳۱
۲-۲-۴-۲- مدل زیمرمن (۱۹۸۶)    ۳۶
جدول ۲-۲ مهارتهای اساسی و اولیه یادگیری خودتنظیمی (زیمرمن)    ۳۸
۲-۲-۴-۳- مدل وین و هدوین (۱۹۹۸)    ۳۹
۲-۲-۴-۴- مدل بوکارتز:    ۴۱
جدول ۲-۳ الگوی سه لایه یادگیری خودتنظیمی بوکارتز، ۱۹۹۹ (نقل درکدیور، ۱۳۸۶)    ۴۱
۲-۲-۴-۵- مقایسه مدلها    ۴۲
جدول ۲-۴ مقایسه چهار مدل براساس سه مرحله یادگیری خودتنظیمی    ۴۵
جدول ۲-۵ مقایسه دو به دو چهار مدل براساس سه معیار    ۴۶
۲-۲-۵- راهبردهای یادگیری خودتنظیمی:    ۴۹
۲-۲-۶- نظریههای یادگیری خودتنظیم:    ۵۷
۲-۲-۶-۱- نظریه کنشگر    ۵۸
۲-۲-۶-۲- نظریه پدیدار شناختی    ۵۹
۲-۲-۶-۳- نظریه شناختی –  اجتماعی زیمرمن    ۶۰
۲-۲-۶-۴- نظریه بندورا    ۶۲
۲-۲-۶-۵-نظریه ویگوتسکی    ۶۴
۲-۲-۶-۶- نظریه پردازش اطلاعات(ساختارگرایی)    ۶۶
۲-۲-۶-۷- نظریه کارون و شیر    ۶۶
۲-۲-۱۰-۸- رابطه خودتنظیمی و باورهای انگیزشی با پیشرفت تحصیلی    ۷۴
۲-۳- بخش دوم: پیشینه پژوهش    ۷۵
۲-۳-۱- پژوهشهای انجام شده در خارج از کشور    ۷۵
۲-۳-۲- پژوهشهای انجام شده در داخل کشور    ۸۷
 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.