مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری خودتنظیمی ۱۰۱ صفحه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری خودتنظیمی ۱۰۱ صفحه دارای ۱۱۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری خودتنظیمی ۱۰۱ صفحه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری خودتنظیمی ۱۰۱ صفحه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری خودتنظیمی ۱۰۱ صفحه :

دید کلی :
این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری خودتنظیمی را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد. 


توضیحات کامل :

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری خودتنظیمی را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد. 

 

 

منظور از راهبرد (استراتژی) یک برنامه یا نقشه کلی است که از مجموعه ی عملیات تشکیل می یابد و برای رسیدن به یک هدف معین طراحی و اجرا می شود (سیف، ۱۳۸۷).یکی از جنبه های مهم در یادگیری دانش آموزان و عملکرد تحصیلی آن ها در محیط کلاس خود نظم دهی شناختی و رفتاری است. (کورئو و مندینانچ ، ۱۹۸۳؛ کورنو و راهرکمپر۱۹۸۵؛جعفری، ۱۳۸۸). راهبردهای یادگیری خودتنظیم روش های مشخص می باشند که هدف آن ها دست یابی به دانش و مهارت می باشد (نوتا، سوریس، زیمرمن، ۲۰۰۴) راهبردهای یادگیری خودتنظیم دیدگاه نسبتاً جدیدی برای یادگیری و پیشرفت تحصیلی است زیرا راهبردهای یادگیری خودتنظیم به این نکته توجه نموده اند که چگونه دانش آموز شخصاً فرایند یادگیری خود را فعال کرده، تغییر می دهند و تنظیم می نمایند (سبحانی نژاد و همکاران، ۱۳۸۵).

 

 

 

به عنوان یکی از نظریه پردازان شناختی اجتماعی راهبردهای یادگیری خودتنظیم را نوعی از یادگیری تعیین نموده که در آن دانش آموزان به جای این که برای کسب دانش و مهارت ها بر معلمان، والدین و همسالان خود تکیه کنند. شخصاً کوشش های خود را شروع و هدایت می کنند و به عبارت دیگر، وی خودتنظیمی را به مشارکت فعال یادگیرنده از نظر رفتاری ، انگیزشی ، شناختی ، فراشناختی  در فرایند یادگیری جهت پیشینه کردن یادگیری اطلاق نمود (فتاحی، ۱۳۸۹).با توجه به تعاریف مختلفی که از یادگیری خود نظم داده شده وجود دارد، به نظر می رسد که سه عامل ویژه از آن در عملکرد کلامی مهم می باشند. در درجه اول یادگیری در برگیرنده ی راهبردهای فراشناختی است که دانش آموزان برای طراحی، نظارت و اصلاح شناخت خود به کار می برند. (براون ، برانسفورد ، کمبیون ، فرارا  ، ۱۹۸۳؛ زیمرمن و مارتینز و پونز، ۱۹۹۰؛ جعفری، ۱۳۸۸).

 

 

 

مدیریت تکالیف درسی توسط دانش آموزان و کنترل تلاش-هایشان در حین انجام این تکالیف، به عنوان عامل مهم دیگری بیان شده است. برای مثال دانش آموزان توان مندی که در زمینه انجام تکالیف پشتکار دارند، به خاطر سروصدای همکلاسی ها دچار حواس پرتی نمی شوند و درگیری شناختی خود را هنگام انجام تکلیف حفظ می کنند. همین عامل باعث می شود که عملکرد بهتری داشته باشند. (کورنو و راهرکمپر، ۱۹۸۵ ؛ جعفری، ۱۳۸۸).سومین جنبه مهم یادگیری خود نظم داده شده که تعدادی از محققین ذکر کرده اند، راهبردهای شناختی هستند که دانش-آموزان جهت یادگیری، یادآوری و ادراک مطالب درسی از آنها استفاده می کنند. (همان منبع) راهبردهای شناختی متعدد از قبیل مرور ذهنی، بسط دهی و سازمان دهی باعث درگیری یادگیرنده در انجام تکالیف می-شوند و دست یابی به سطوح بالاتر پیشرفت تحصیلی را میسر می-کنند. 

 

 

 

 

 

 

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری خودتنظیمی ۱۰۱ صفحه
فهرست مطالب

تعریف نظری راهبردهای یادگیری خودتنظیمی

تعریف عملیاتی راهبردهای یادگیری خودتنظیمی

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی

۲-۱- مقدمه:    ۱۹
۲-۲- بخش اول: مبانی نظری    ۲۱
۲-۲-۱- الف: یادگیری خودتنظیمی (خود نظم داده شده)    ۲۱
۲-۲-۲- انواع خودتنظیمی    ۲۹
۲-۲-۲-۱- نظمدهی بیرونی:    ۲۹
۲-۲-۲-۲- نظمدهی درونفکنی شده:    ۲۹
۲-۲-۳- فرایندهای خودتنظیمی    ۳۰
۲-۲-۴- مدلهای یادگیری خودتنظیمی:    ۳۱
۲-۲-۴-۱- مدل پینتریج (۱۹۹۰)    ۳۱
۲-۲-۴-۲- مدل زیمرمن (۱۹۸۶)    ۳۶
جدول ۲-۲ مهارتهای اساسی و اولیه یادگیری خودتنظیمی (زیمرمن)    ۳۸
۲-۲-۴-۳- مدل وین و هدوین (۱۹۹۸)    ۳۹
۲-۲-۴-۴- مدل بوکارتز:    ۴۱
جدول ۲-۳ الگوی سه لایه یادگیری خودتنظیمی بوکارتز، ۱۹۹۹ (نقل درکدیور، ۱۳۸۶)    ۴۱
۲-۲-۴-۵- مقایسه مدلها    ۴۲
جدول ۲-۴ مقایسه چهار مدل براساس سه مرحله یادگیری خودتنظیمی    ۴۵
جدول ۲-۵ مقایسه دو به دو چهار مدل براساس سه معیار    ۴۶
۲-۲-۵- راهبردهای یادگیری خودتنظیمی:    ۴۹
۲-۲-۶- نظریههای یادگیری خودتنظیم:    ۵۷
۲-۲-۶-۱- نظریه کنشگر    ۵۸
۲-۲-۶-۲- نظریه پدیدار شناختی    ۵۹
۲-۲-۶-۳- نظریه شناختی –  اجتماعی زیمرمن    ۶۰
۲-۲-۶-۴- نظریه بندورا    ۶۲
۲-۲-۶-۵-نظریه ویگوتسکی    ۶۴
۲-۲-۶-۶- نظریه پردازش اطلاعات(ساختارگرایی)    ۶۶
۲-۲-۶-۷- نظریه کارون و شیر    ۶۶
۲-۲-۱۰-۸- رابطه خودتنظیمی و باورهای انگیزشی با پیشرفت تحصیلی    ۷۴
۲-۳- بخش دوم: پیشینه پژوهش    ۷۵
۲-۳-۱- پژوهشهای انجام شده در خارج از کشور    ۷۵
۲-۳-۲- پژوهشهای انجام شده در داخل کشور    ۸۷
 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.