پیشینه و مبانی نظری خود پنداره


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیشینه و مبانی نظری خود پنداره دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیشینه و مبانی نظری خود پنداره  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشینه و مبانی نظری خود پنداره،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیشینه و مبانی نظری خود پنداره :

پیشینه و مبانی نظری خود پنداره

خود پنداره
خود : مفهوم خود  و مطالعه آن در طول تاریخ بشری همواره مورد توجه بودهاست و فیلسوفان و متفکران دربار آن بسیار اندیشیده و نگاشتهاند . اغلب محققان معتقدند مطالعه خود با نوشتههای فیلسوف و روانشناس ویلیام جمیز  ( ۱۹۴۸ – ۱۸۹۰ ) آغاز شد . جیمز ( ۱۸۹۲ ) خود را به دو نوع فاعلی و مفهولی تقسیم کرد ( دورنر ، ۲۰۰۶ ).
خود فاعلی دائماً تجارب حاصل از ارتباط با مردم ، اشیاء وقایع را به نحوی کاملاً ذهنی سازمان داده و تغییر مینماید ، خود مفهولی مجموع آن چیزهایی است که شخصی میتواند آن را مال خود بنامد . به عنوان مثال در عبارتی نظیر من در بار خودم فکر میکنم ، من به عنوان متفکر معنی فاعل اشاره میکند در حالی که خودم به خود به عنوان موضوع تفکر اشاره دارد . ( راجرز ، ۱۳۶۹ ). ویلیام جمیز ( ۱۸۹۰ ) معتقد بود هر تجربهای که متضمن اشاره به خود باشد ، ، احساس فرد نسبت به بهزیستی و خود ارضامندی را تحت تأثیر قرار میدهد ( مجازی دلفارد ، ۱۳۶۸ ). چارلز  ( ۱۹۷۶ ) معتقد است خود طی پنج ماه اول زندگی پدید میآید و پس از آن به سرعت رشد میکند . ولی خود را مجموعه صفاتی میداند که فرد را منحصر به فرد میسازد ، در واقع خود ، مرکز وجود هر فرد  محسوب میشود . ( چوکو ، ۲۰۰۴ ).
خود مرکزی است که فرد به وسیل آن از ابعاد مختلف انسانی خود آگاه میشود . نقشهایی که فرد بازی میکند ممکن است به طور همزمان مواردی را از قبل خود به عنوان یادگیرنده ، خود به عنوان فرزند ، خود به عنوان ورزشکار ، خود به عنوان دوست ، به عنوان فرد مذهبی شامل میگردد . خود چند بعدی است و می توان گفت این جنب آن برای شکلگیری خود پنداره مهم است . ( رات و جاکوبز  به نقل از چوکو ، ۲۰۰۴ ).
۲ – ۳ – ۱ تعاریف خود پنداره
در ادبیات تحقیق خودپنداره برخی اوقات به طرحوار خود ، بازنمایی خود ، تصویرخود ، ادراک خود ، تعریف شدهاست . خود پنداره مفهومی روان شناختی است که احساسها ، ارزیابیها ، نگرشها و نیز مقولههای توصیفی ما از خودمان را در بر میگیرد . خودپنداره در بیرون ، ویژگیهای شخصیتی و رفتاری و در درون چگونگی احساس ما را در بار خودمان و جهان اطرافمان نشان میدهد ( کیامنش و پور اصغر ، ۱۳۸۵ ).
برن  ( ۱۹۸۴ ) خودپنداره را نگرشها و احساسات و دانش فرد در مورد تواناییها ، مهارتها ، ظاهر و پذیرش اجتماعی خود میداند ، این تعریف ابعاد مختلف شناختی ، ادارکی و عاطفی را در مورد خودپنداره مورد توجه قرار میدهد . به اعتقاد چارلز ( ۱۹۷۶ ) خودپنداره شامل اسنادهای بدنی ، رفتارها ، باورها ، ارزشها ، علایق و استعدادها میشود و در کل هر چیزی را که در بارهی ماست و ما در بارهی خودمان باور داریم در بر میگیرد ( نصیری

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.