پیشینه و مبانی نظری تعریف هویت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
10 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیشینه و مبانی نظری تعریف هویت دارای ۴۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیشینه و مبانی نظری تعریف هویت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشینه و مبانی نظری تعریف هویت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیشینه و مبانی نظری تعریف هویت :

پیشینه و مبانی نظری تعریف هویت

تعریف هویت
فروید  ( به نقل از محسنی ، ۱۳۸۵ ) واژه هویت را تنها یک بار در زمینه روانی – اجتماعی به طور صمنی به کار برد . او از ” هویت درونی ” صحبت کرد که نه بر پایه نژاد یا مذهب ، بلکه بر اساس آمادگی عمومی‌برای زندگی کردن و آزاد از تعصبات بود .
اریکسون ابتدا اصطلاح ” هویت من ” را برای توصیف مسائل روانی بعضی از نظامیان بازگشته از جنگ جهانی دوم به کاربرد . او مشاهده کرد که این سربازان نمی‌توانند از عهده تغییر نقش خود ، از سرباز به شهروند برآیند و در انطباق با وظایف و مسئولیت های جدید خود ناتوان هستند . تجربه آنها فقدان یکسان بودن خود و پیوستگی زندگی بود . اغلب در زندگی این سربازان ، لحظاتی وجود داشت که در آن ، نیازهای اجتماعی و گروهی ، نیازهای ارگانیسم زیستی و نیازهای ویژه فردی مربوط به تاریخچه رشدی و خانوادگی فرد ، در یک تعارض آشتی ناپذیر با هم مواجه می‌شدند . این تعارض ، در نهایت منجر به شکست دریافتن معنی و پیوستگی زندگی می‌شد . چنین است که هویت به آسانی ، از طریق فقدان یا از دست دادن آن ، قابل تشخیص است .
هویت بعنوان نتیجه کوشش نوجوان برای کشف جنبه های منحصر به فرد خود که به صورت روان شناختی ، او را از دیگران به ویژه والدین جدا می‌کند مفهوم سازی شده است ( بلاس ، ۱۹۶۷ به نقل از فرتاش ، ۱۳۹۰ ).
محسنی ( ۱۳۸۳ ) معتقد است که تصویر خود دارای دو جزء یعنی هویت شخصی ( فردی ) و هویت اجتماعی است .
هویت اجتماعی عبارت از دانش فرد نسبت به تعلق او به گروه های اجتماعی و هیجانات و معانی ارزشی است که از تعلق داشتن به این مقولات برایش حاصل می‌شود . به عبارت دیگر ، هویت اجتماعی شناختی درباره فرد است که معنای آن گروه و بستگی های گروهی می‌باشد . در حالی که هویت فردی به جنبه های خاص و ویژه شخص ارتباط دارد که در برگیرنده مفهومی‌انتزاعی و کلی از خویشتن است . در واقع مجموعه ای از نقش ها و همانند سازی هاست که مستلزم وجود خودهای متعدد است . دستیابی به سطوح بالای رشد هویت ، مستلزم یکپارچه سازی و وحدت بخشی منابع ” خود ” است . تا ” خود ” منفرد و کلی و یکپارچه ایجاد شود ( بریگر ، ۱۹۷۴به نقل از محسنی۱۳۸۳ ).
برای روشن تر شدن مفهوم هیوت ، پیشینه و مبانی نظری تعریف هویت
فهرستی از مفاهیمی‌را که گروهی از روان شناسان از جمله برون  ( ۱۹۷۸ ) وکوته و لوین  ( ۲۰۰۸ ) و واترمن  ( ۲۰۰۹ ) ارائه کرده اند بیان می‌شود .
هویت ریشه حس بنیادی تداوم و تمایز  را فراهم می‌سازد .
هویت پاسخی آشکار و یا ناآشکار به پرسش ” من کیستم ؟” است .
مفهومی‌است که با توجه به فرهنگ فرد ، ایدئولوژی مخصوص او و انتظارات جامعه از او شکل می‌گیرد .
مفهومی‌که منجر به تعهدی دیر پای

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.