پیشینه و مبانی نظری تعارض والد فرزند
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
پیشینه و مبانی نظری تعارض والد فرزند دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد پیشینه و مبانی نظری تعارض والد فرزند کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشینه و مبانی نظری تعارض والد فرزند،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پیشینه و مبانی نظری تعارض والد فرزند :
پیشینه و مبانی نظری تعارض والد فرزند
تعارض والد – فرزند
نوجوانی
نوجوانی دوره انتقالی است که در آن فرد از وابستگی کودکی بهسوی استقلال ، مسئولیتپذیری و امتیازات بزرگسالی حرکت میکند ( لطفآبادی ، ۱۳۹۰ ). هرچند در خصوص طول این دوره اتفاقنظر کاملی بین روان شناسان وجود ندارد . معمولاً سنین ۱۱ الی ۱۳ تا ۱۸ الی ۲۰ سالگی را دوره نوجوانی میدانند ( لطفآبادی ، ۱۳۹۰ ). نوجوانی ، بروز تغییرات زیستی ، بدنی و اجتماعی تعریف شده است که مدتی طول میکشد و با انتظارات ، رفتارها و نگرشهای خاص این دوره بین اعضای خانواده همراه است ( هریس ، ۲۰۰۸ ؛ به نقل از برجعلی ، ۱۳۹۲ ).
نوجوانی دوره افزایش فشار است . نوجوانان باید تصمیمات مهم دوران زندگی خود را درباره شغل ، سلامت ، رفتارهای پرخطر و تحصیل بگیرند و عبور از این دوره میتواند برای نوجوانان و خانوادههایشان دوران سختی باشد ( جنکینز ، ۲۰۰۹ ؛ به نقل از برجعلی ، ۱۳۹۲ ). در این دوره ، نوجوان با دو مسئله اساسی درگیر است : بازنگری و بازسازی ارتباط با والدین ، بزرگسالان و جامعه ، و بازشناسی و بازسازی خود بهعنوان یک فرد مستقل ( لطفآبادی ، ۱۳۹۰ ). تحولات سریع این دوره ، روابط نوجوان با دیگران ازجمله والدین را تحت تأثیر قرار میدهد . سالهای ابتدایی نوجوانی بهویژه ۱۰ تا ۱۵ سالگی ، با ظهور و افزایش تعارض میان نوجوانان و والدینشان ارتباط دارد ( آلیسون ، ۲۰۰۰ ؛ به نقل از قمری ، ۱۳۹۲ ).
اهمیت رابطهی والد و نوجوان
خانواده یک واحد اجتماعی است که بیشترین تأثیر را بر رشد افراد دارد ( بیابانگرد ، ۱۳۸۹ ). امروزه نقش محرک و سازنده خانواده برای نوجوان بر همگان روشن است . پدر و مادر اولین کسانی هستند که زیربنای شخصیت سالم یک نوجوان را میسازد و پایهگذار ارزشها و معیارهای فکری وی هستند . متأسفانه بسیاری از خانوادهها به علت بیتوجهی و عدم آشنایی با شیوههای برقراری ارتباط با فرزندان خود ، نمیتوانند با آنها رابطه صحیح برقرار کنند . نوجوان در این دوره بیش از هر زمان دیگر نیاز به مراقبت و همراهی والدین خود دارد ، لذا قطع رابطه با نوجوان و یا رابطه نادرست با نوجوان ممکن است تأثیرات مخربی بر او بگذارد ( اکبری ، ۱۳۸۲ ). روابط نوجوانان کار آسانی نیست . نوجوانان با تعارض بین استقلال خواهی و احساس درجه وابستگی خود به والدین درگیر هستند . باآنکه همسنوسالها نقش مهمی در زندگی نوجوان ایفا میکنند ، اما هیچچیز مانع نفوذ مهم والدین در نوجوانان نیست ( منصور ، ۱۳۹۰ ) وپژوهشها نشان میدهد نوجوانانی که رابطه خوبی با والدین خود نداشتهاند ، از عزت نفس پایین ، ادراک ناکارآمد از شایستگیها و فقدان انگیزش رنج میبرند ( غمخوارفرد ، امراللهینیا و آزادفلاح ، ۱۳۹۱ ).
تعریف تعارض
تعارض یکی از جنبههای مهم روابط اجتماعی انسانها و صورتی از کنش متقابل اجتماعی است ( واندنبرگ ، ترجمه نیکگهر ، ۱۳۸۶ ). تعارض ، تعاملی است ناراحتکننده بین دونفری که تمایل یا
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.