پیشینه و مبانی نظری اعتماد در سازمان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیشینه و مبانی نظری اعتماد در سازمان دارای ۳۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیشینه و مبانی نظری اعتماد در سازمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشینه و مبانی نظری اعتماد در سازمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیشینه و مبانی نظری اعتماد در سازمان :

پیشینه و مبانی نظری اعتماد در سازمان

اعتماد در سازمان
در سالهای اخیر ، استفاده از مفهوم اعتماد ، افزایش قابل ملاحظه ای در ادبیات مدیریت داشته است . در اکثر تعاریف اعتماد ، به یک کارکرد کلیدی اشاره میشود که عبارت است ازمدیریت ریسک و عدم اطمینان و آسیب پذیری که در تبادلات وجود دارد .
در واقع اعتماد ، شکل متفاوتی از اطمینان یک نوع ارتباط است زیرا قضاوتهای مبتنی براعتماد در سطحی از عدم اطمینان نسبت به انگیزشهای دیگران به وجود میآیند کاستالدو  ( ۲۰۰۷ ) هفتاد ودو تعریف انجام شده از سال۱۹۶۰میلادی را گردآوری نموده است که بیشتر صاحب نظران براین باورند که اعتماد در برگیرنده انتظارات مثبت در خصوص رفتارهای دیگران می باشد که البته بااقدامات دیگران نیز ممکن است مورد آسیب قرار گرفته وبه آن خدشه وارد شود .

تعریفی از اعتماد که از عمومیت وپذیرش بیشتری برخوردار است توسط « مایر » وهمکارانش ( ۱۹۹۵میلادی ) ارائه شده است که عبارت است از :
” میزان آسیب پذیری تمایلات واشتیاق یک طرف تعامل به اقدامات طرف مقابل ( باتوجه به انتظاری که از عملکرد طرف مقابل در انجام رفتاری خاص دارد ، که برای اعتمادکننده دارای اهمیت است ) بدون در نظر گرفتن توانایی کنترل و نظارتی که فرد بر طرف مقابل اعتماد گفته می شود .”
« انتظارات » نوعا به باور در توانایی ، خیرخواهی وصداقت اعتمادشونده در انجام تعهداتی که به اعتمادکننده دارد ، اشاره دارد . « اهمیت تمایلاتی که آسیب پذیراست » نیز بیانگر این موضوع است که اعتماد با اعمال ریسک مرتبط است به گونه ای که اشتیاق به طرف مقابل را پایین آورد .
اگر اقدامات با اطمینان کامل وبدون ریسک همراه باشد ، نیازی به اعتماد نخواهد بود . اعتماد زمانی مورد نیاز است که بین عوامل ، ارتباط متقابل وجودداشته باشد ، بطوری که منافع یک طرف بدون اعتماد و اتکا به طرف مقابل قابل تحقق نباشد .( jagd , z15 , p . 260 )
۲ – ۱ – ۱ ) سطح اعتماد
اعتماد به فرد ، گروه وسازمان جز سطوح اعتماد است . تحقیقات نشان می‌دهند که عدم اعتماد به یک کمپانی از عمده‌ترین دلایل خریدنکردن مشتریان می‌باشد . پر مخاطره بودن محیط اینترنت و ترس از کلاهبرداری‌ها و سوء‌استفاده از کارت‌های اعتباری از جمله دلایل عدم اعتماد مشتریان می‌باشد . در نتیجه عدم اعتماد منجر به عدم وفاداری مشتری می‌شود . عواملی چون حفظ حریم خصوصی و امنیت ، مارک معتبر ، تائید شخص ثالث ، شرایط و ضوابط استاندارد ، قابلیت اطمینان ، ارتباطات و تعاملات در رفع نگرانی مشتریان و افزایش اعتماد آنها موثر است .

۲ – ۱ – ۲ ) ابعاد اعتماد :
ابعادکلیدی پنهان درمفهوم اعتمادکدامند ؟ مدارک وشواهدتازه پنج بعدراشناسایی کرده است :
صداقت ، شایستگی ، ثبات ، وفاداری ، رکوراست بودن . ( شکل شماره۲ – ۱ )

شکل ۲ – ۱ ابعاد اعتمادطبق نظررابینز
۱ ) صداقت : صداقت بردرستی وشرافت دلالت دارد . به نظر می رسد که به هنگام ارزیابی

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.