پیشینه و مبانی نظری استرس شغلی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
15 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیشینه و مبانی نظری استرس شغلی دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیشینه و مبانی نظری استرس شغلی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشینه و مبانی نظری استرس شغلی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیشینه و مبانی نظری استرس شغلی :

پیشینه و مبانی نظری استرس شغلی

استرس شغلی
استرس بخشی از زندگی روزمره است . استرس حالت یا فرایندی روانشناختی است که در هنگام وقوعش فرد با حوادثی مواجه میشود که آنها را نسبت به بهزیستی جسمی و روانشناختی خود تهدیدآمیز ادراک میکند . استرس از تعامل با محیط نشات میگیرد و زمانی رخ میدهد که بین فشارهای موقعیتی و منابعی که فرد در اختیار دارد ناهماهنگی وجود داشته باشد ( هزاوهای ، حسینی ، معینی ، مقیم بیگی و حمیدی ، ۱۳۹۱ ).
در چند دهه اخیر و با روى آوردن تدریجى جوامع به سمت زندگى مدرن ، یکى از معضلات اساسی که گریبان گیر جوامع بشری شده است پدیده استرس میباشد . با صنعتی شدن جهان استرس اهمیت ویژهای پیدا کرده و به طور گستردهاى سلامتی شاغلین را در محیط کار تحت تأثیر قرار داده است . عوامل روانی به همراه خطرات فیزیکی ، شیمیایی ، ارگونومیک و بیولوژیک محیط کار یکی از عوامل مخاطره آمیز اصلی در محیط های کاری محسوب میگردد و در بین عوامل روانی استرس شغلى از اهمیت ویژهای برخوردار مىباشد ، به طوریکه سازمان ملل متحد در سال ۱۹۹۲ استرس شغلی را بیماری قرن بیستم دانست و سازمان جهانی بهداشت بر اساس شاخص بار جهانی بیماریها ، به این نتیجه رسید که بیماریهای روانی به ویژه استرس ، دومین علت ناتوانی تا سال ۲۰۲۰ خواهد بود ( تانگری ، ۲۰۰۳ ). در اغلب جوامع امروزی ، حیات انسانی از لحاظ محیط و نحوه زندگی با آن چه در سالهای گذشته وجود داشته ، تفاوت فاحشی پیدا کرده است . امروزه در اکثر نقاط جهان ، به ویژه در جوامع صنعتی و در جوامعی که آشفتگی اجتماعی و اقتصادی ، زندگی عادی را مختل کرده است ، عوامل تنشزای اجتماعی ، بیش از هر زمان دیگری شایع گردیده اند . به طوری که در عصر کنونی تنش را به عنوان طاعون سیاه میشناسند ( ملازم ، محمدحسینی ، کریمی و زاده باقری ، ۱۳۸۴ ).
استرس جزء جدایى ناپذیر در زندگی مىباشد که با توجه به فشار روانی و کیفیت انطباق فرد با آن مىتواند منجر به بیماری و یا تجربهای مثبت شود . عوامل روانی در محیط کار بر خلاف سایر عوامل زیانآور محیط کار مختص شغل خاصی نیستند و در همهی مشاغل به صور مختلف و با درجات متفاوت وجود دارند ( لوی و ویگمن ، ۲۰۰۰ ). همهی انسان ها در زندگی روزمره در معرض انواع فشارهای روانی و رویدادهای تنشزایی قرار میگیرند که بهداشت روانی و جسمی آنان را تهدید می کند . تنش یک وضعیت نا مطلوب تحریک عاطفی و روانی است و هنگامی فرد در آن واقع می شود که موقعیت را خطرناک یا تهدید کننده آسایش تلقی کند ( اکبری ، امیرآبادی زاده ، پوررضا ، واقعی و دستجردی ، ۱۳۸۴ ).
استرس شغلی برای خیلی از کارکنان و کارگران یک مخاطره اصلی است . ظرفیتهای کاری ، کیفیت پایین کارهای تجاری ، اضافه کاری ، روابط خشونت آمیز در محیطهای کاری و کار شیفتی فقط بخش کمی از حالتها از علل زیاد پر دغدغههای کاری است . بدن انسان

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.