پیشینه تحقیق مدیریت پژوهش


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیشینه تحقیق مدیریت پژوهش دارای ۹۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیشینه تحقیق مدیریت پژوهش  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشینه تحقیق مدیریت پژوهش،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیشینه تحقیق مدیریت پژوهش :

پیشینه تحقیق مدیریت پژوهش

مقدمه
صنعت برای بهبود مدیریت پژوهش خود نیازمند جذب نتایج تحقیق است . ( Dearing , Kurzeja , 2007 ) تحقیقات سازمان یافته موتور پیشرفت همه جوامع امروزی است آنان که از منظر اقتصادی به تحقیقات می‌نگرند و اصحاب عدد و رقمند ، بدین حقیقت توجه دارند که به ازای هر ریال سرمایه‌گذاری تحقیقاتی می‌توان به طور متوسط ۳۰ ریال برداشت کرد ، که این بازدهی از کمتر سرمایه گذاری دیگری انتظار می‌رود . همین است که سهم هزینه‌های تحقیقاتی از درآمد ناخالص ملی ، در همه کشورها روبه رشد دارد و حتی بنگاههای خصوصی هوشمند نیز پیوسته هوای آن دارند که بر سرمایه‌گذاری تحقیقاتی خود بیفزایند و گوی سبقت را در این میدان از همگنان بربایند .
مدیریت یک سازمان تحقیق و توسعه ، تا حد زیادی ، هنر منسجم سازی تلاشهای گوناگون آنهایی است که در سازمان مشغول به کارند . گذشته از آن ، مدیر باید ضمن دست و پنجه نرم کردن با عدم قطعیت ذاتی یک سازمان تحقیق و توسعه ، به کارها نظم بدهد ، هدفگذاری کند و آینده‌نگر باشد . با در نظر گرفتن نقش سهم تحقیق و توسعه در شکوفایی اقتصادی کشور ، در سوددهی یک سازمان تجاری ، در اثر بخشی یک مؤسسه تکنولوژی – پایه دولتی و نیز با سرمایه‌گذاری عظیمی که کشورها در فعالیتهای تحقیقاتی انجام می‌دهند . مدیریت تحقیق و توسعه می‌تواند پیامدهای عمیق و دامنه‌داری داشته باشد هر کشوری برای تداوم رشد اقتصادی خود ، ایجاد دفاع ملی قدرتمند باهزینه قابل تأمین و نیز برای داشتن جایگاهی بیشتر و در جامعه بین‌المللی ، باید از یک سیاست علمی / تحقیقاتی و مدیریتی اثر بخشی و پر بنیه‌ای برخوردار باشد .( جین ، ترایاندیس ، ۱۳۸۱ ، ص ۳ ).

تحقیق و توسعه
تحقیق عبارت است از جستجو و پژوهش جامع ، جدی و با پشتکار جهت کسب دانش کامل نسبت به مجهولات و موضوعات تحقیقاتی ( جواهری ۱۳۷۵ ، ص ۲۸۲ ).
تحقیق یا پژوهش ، کاوش علمی در پی کشف و به کارگیری قوانین طبیعی ، حقایق ، روشها و فنون نوین است ( laperes , graw , 1978 , p . 1354 ).
واژه پژوهش هم پژوهشهای پایه و هم تحقیقات کاربردی ، مطالعات و بررسیهای کانونمند و قانونمند ، متمرکز و منتظم ، را در برمی گیرد که در جهت دانش و درک علمی جامعتر از پدیده و موضوع مورد مطالعه ، هدایت می گردد ( ۱۹۷۴ , p . 17 ).
تحقیق و توسعه کشف دانش جدید درباره محصولات ، فرآیندها و خدمات و به کارگیری دانش برای ایجاد محصولات ، فرآیندها و خدمات جدید و توسعه یافته است که نیازهای بازار را پوشش دهی می‌نماید ( فدائی منش ، کومار ، ۱۳۸۶ ، ص ۱۷ ).
سازمان همکاری و توسعه اقتصادی تحقیق و توسعه را چنین تعریف می‌کند :
کار اخلاقی که بر پایه‌ای نظام یافته انجام می‌شود تا گنجینه دانش علمی و فنی حاصل از آن ، به منظور

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.