ادبیات نظری و پیشینه پژوهش تعهد سازمانی و دلبستگی شغلی (فصل۲)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ادبیات نظری و پیشینه پژوهش تعهد سازمانی و دلبستگی شغلی (فصل۲) دارای ۷۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ادبیات نظری و پیشینه پژوهش تعهد سازمانی و دلبستگی شغلی (فصل۲)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ادبیات نظری و پیشینه پژوهش تعهد سازمانی و دلبستگی شغلی (فصل۲)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ادبیات نظری و پیشینه پژوهش تعهد سازمانی و دلبستگی شغلی (فصل۲) :

ادبیات نظری و پیشینه پژوهش تعهد سازمانی و دلبستگی شغلی (فصل۲)

فصل دوم
ادبیات تحقیق

۲ – ۱ – مقدمه :
در این فصل که به ادبیات تحقیق مرسوم است به ترتیب متغیرهای موجود در پژوهش مورد بررسی قرار می گیرد . در ابتدا به ارائ تعریف ، نکات و نظریه های پیرامون تعهد سازمانی و دلبستگی شغلی و در ادامه در خصوص ویژگی های شخصیت پرداخته می شود و در نهایت گذری بر نتایج سایر پژوهش های مشابه در داخل و خارج از کشور خواهیم داشت .

۲ – ۲ – مبانی نظری :
۲ – ۲ – ۱ – تعهد سازمانی :
تعهد سازمانی یک نگرش مهم سازمانی است که در طول سالهای گذشته مورد علاقه بسیاری از محققان رشته های رفتار سازمانی و روانشناسی خصوصاً روانشناسی اجتماعی بوده است . این نگرش در طول سه دهه گذشته دستخوش تغییراتی شده است که شاید عمده ترین تغییر در این قلمرو مربوط به نگرش چند بعدی به این مفهوم تا نگرش یک بعدی به آن بوده است . همچنین باتوجه به تحولات اخیر در حیطه کسب و کار ازجمله کوچک سازیها و ادغامهای شرکتها در یکدیگر عدهای از صاحبنظران را بر آن داشته تا اظهار کنند که اثر تعهد سازمانی بر دیگر متغیرهای مهم در حوزه مدیریت منجمله ترک شغل ، غیبت و عملکرد کاهش یافته است و به همین جهت بــررسی آن بی مورد است . اما عده ای دیگر از محققان این دیدگاه را نپذیرفته و معتقدند که تعهد سازمانی اهمیت خود را از دست نداده و همچنان می تواند موردتحقیق قرار گیرد ( فرهنگی و حسین زاده ، ۱۳۸۴ ).

تعریف تعهد سازمانی :
تعهد سازمانی از آن جهت که یکی از مولفه های کلیدی در اثربخشی و بهره وری سازمانی است ، موضوع متداول پژوهش های سازمانی در طول دهه های مختلف بوده است ( فیوریتو۱ ، ۲۰۰۷ ؛ مه یر ، ۲۰۰۲ ). در ادبیات تعهد سازمانی ، این مفهوم عموماً به حالت روانی گفته می شود که مشخص رابط کارمند با سازمان است و دارای پیش شرط هایی برای تصمیم گیری جهت ادامه یا عدم ادام عضویت فرد در سازمان می باشد ( مه یر ، ۲۰۰۲ ). موضوع اصلی تعهد ، تعلق یا پیوند روانی فرد به سازمان است که باعث پیوستگی فرد به سازمان می شود .) اورایلی ، چاتمن و کالدول۲ ، ۱۹۹۱ )، به عبارتی تعهد سازمانی فرایندی را توصیف می کند که از طریق آن افراد اهداف و ارزش های سازمانی را می پذیرند و آن ها را با اهداف و ارزش های فردی تلفیق می کنند . مودی ، استیرز و پورتر ( ۱۹۸۲ ) تعهد سازمانی را درجه نسبی تعیین هویت فرد با سازمان و مشارکت او در آن تعریف کرده اند . در این تعریف تعهدسازمانی شامل سه بعد است :
الف ) اعتقاد به اهداف و ارزش های سازمان
ب ) تمایل به تلاش بیشتر در راه سازمان
ج ) تمایل شدید به ادامه عضویت در سازمان
همچنین آن ها دریافتند

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.