ادبیات نظری تحقیق گیاه عدس و تاریخ کاشت و تراکم بوته و صفات عملکردی و اجزای عملکرد گیاه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ادبیات نظری تحقیق گیاه عدس و تاریخ کاشت و تراکم بوته و صفات عملکردی و اجزای عملکرد گیاه دارای ۵۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ادبیات نظری تحقیق گیاه عدس و تاریخ کاشت و تراکم بوته و صفات عملکردی و اجزای عملکرد گیاه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ادبیات نظری تحقیق گیاه عدس و تاریخ کاشت و تراکم بوته و صفات عملکردی و اجزای عملکرد گیاه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ادبیات نظری تحقیق گیاه عدس و تاریخ کاشت و تراکم بوته و صفات عملکردی و اجزای عملکرد گیاه :

ادبیات نظری تحقیق گیاه عدس و تاریخ کاشت و تراکم بوته و صفات عملکردی و اجزای عملکرد گیاه

– اهمیت حبوبات در تغذیه انسان
حبوبات یکی ازمهمترین منابع گیاهی غنی ازپروتئین و دومین منبع مهم غذائی انسان به شمار می رود و در کنار غلات ، نقش بسیار موثری درتغذیه انسان دارد . در کشورهائی که از نظر کمی و کیفی در فقر غذائی هستند ، حبوبات اهمیت ویژه ای داشته و جزء اصلی رژیم غذائی مردم فقیر جهان محسوب می گردد .
انرژی حبوبات معادل غلات است . از نظر اسیدهای آمینه ( بخصوص لیسین ) غنی هستند . لگوم ها با توجه به داشتن ریشه های عمیق ، علاوه برتحمل شرایط خشکی که جهت کشت در مناطق خشک توصیه می شود ، باداشتن ویژگی تثبیت ازت ، موجب بهبود حاصلخیزی خاک اعم ازخواص فیزیکی ، شیمیائی و زیستی شده و نقش مهمی در پایداری نظام کشاورزی ایفا می کند . به همین خاطرحبوبات در تناوب زراعی جایگاه خاصی داشته ودامنه سازگاری وسیعی دارند . در عرضهای جغرافیائی و دامنه های حرارتی مختلف اعم از مناطق گرمسیری و سردسیری قابل کشت می باشند . این محصولات هم به طور منفرد و هم به صورت کشت مخلوط با سایر محصولات قابل کشت هستند . گیاهانی کم توقع بوده و برای کشت در نظام های زراعی کم نهاده مطلوب هستند ( صادقی‌پور ، ۱۳۸۰ ).
رشد جمعیت و توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور در دو دهه اخیرباعث شده است تا مصرف مواد پروتئینی به خصوص گوشت قرمز افزایش چشمگیری یابد . بر این اساس افزایش تولید مواد پروتئینی به ویژه پروتئین های گیاهی که منابع ارزشمندتری درتغذیه هستند ، اجتناب ناپذیراست . از طرفی حبوبات منبع عالی برای تغذیه احشام و حیوانات محسوب می شوند .
درکشورهای پرجمعیتی نظیرهندوستان بامصرف سرانه ۷ / ۱۱ کیلوگرم ، سهم آن در رژیم غذائی مردم نسبت به سایرکشورها بیشتراست . در کشور ما مصرف سرانه ۸ / ۴ کیلوگرم است . اگر چه مصرف آن از متوسط جهانی ( ۱ / ۶ کیلوگرم ) پائین تراست ، ولی نقش مهمی در تغذیه افراد کم درآمد ایفا می کند . لذا افزایش تولید حبوبات به عنوان مکمل منابع پروتئینی در برنامه های توسعه اقتصادی کشور مورد توجه قرارگرفته است ( باغدار ، ۱۳۸۷ ).
حبوبات به عنوان دومین منبع غذایی بشر پس از غلات ، به گوشت فقرا معروف است و نقش مهمی در تأمین پروتئین مورد نیاز اقشار کم درآمد دارد . عدس یکی از گیاهان مهم این تیره به لحاظ نیاز آبی کم ، در اکثر دیمزارها به همراه نخود ، به جای آیش در تناوب با غلات قرار می‌گیرد . و ضمناً با قابلیت تثبیت ازت اتمسفری در حاصلخیزی خاک می‌تواند مفید واقع گردد . این گیاه در طیف وسیعی از شرایط اقلیمی از مناطق معتدله سرد تا نواحی گرم و خشک کشت می‌شود ( عسکری ، ۱۳۶۸ ).

– ارزش غذایی عدس
عدس بعلت داشتن پروتئین زیاد ( ۲۳ تا ۳۲ درصد ) و سهل‌ الهضم بودن و ارزش غذایی خوب ، در بین سایر حبوبات از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد و بخش عمده‌ای از رژیم غذایی مردم تنگدست را تشکیل داده

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.