ادبیات نظری تحقیق عملکرد و ارزیابی عملکرد


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ادبیات نظری تحقیق عملکرد و ارزیابی عملکرد دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ادبیات نظری تحقیق عملکرد و ارزیابی عملکرد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ادبیات نظری تحقیق عملکرد و ارزیابی عملکرد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ادبیات نظری تحقیق عملکرد و ارزیابی عملکرد :

ادبیات نظری تحقیق عملکرد و ارزیابی عملکرد

عملکرد
– مفهوم عملکرد :
عملکرد در ساده ترین تعریف ممکن عبارتست از آنچه فرد به عنوان وظیفه در شغل خود انجام می‌دهد ( زاهدی و دیگران ، ۱۳۷۹ ، ۲۸۴ ) یا اینکه منظور از عملکرد موثر ، عملکردی است که در جهت نیل به اهداف سازمان می باشد ( سعادت ، ۱۳۸۴ : ۲۵۳ ) بسیاری از افراد تلاش و عملکرد را با هم یکی می دانند در حالی که منظور از تلاش ، انرژی و نیرویی است که کارمند صرف انجام کار می کند . میزان تلاشی که از کارمند دیده می شود تابع دو متغیر است : ارزش پاداش برای کارمند و احتمال دریافت پاداش در صورت تلاش . اما عملکرد ، نتیجه واقعی و قابل اندازه گیری تلاش است . اگرچه تلاش منجر به عملکرد می گردد ، این دو را نمی توان با یکدیگر برابر دانست و میان این دو تفاوت فاحشی وجود دارد . اختلاف میان تلاش ( یعنی آن چه کار کند می کوشد تا حاصل آید و عملکرد ( یعنی آنچه واقعاً حاصل شده است ) بستگی به ترکیب دو متغیر دارد :
خصوصیات و توانایی های کارمند و تصوری که کارمند از نقش خود دارد ، نتیجه گیری از تلاش ، اولاً به تخصص ، مهارت و دانش شغلی کارمند و ثانیاً به برداشت و تصور او از کار بستگی دارد .
در یک تعریف نسبتا جامع ، عملکرد عبارت است از کارایی و اثربخشی در وظایف محوله و بعضی داده های شخصی نظیر حادثه آفرینی ، تاخیر در حضور برسر کار ، غیبت و کندی کار . در این تعریف کارآیی به معنای نسبت بازده به دست آمده به منابع به کار رفته است و اثربخشی عبارت است از میزان دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده از سوی دیگر عواملی همانند غیبت ، کندی درکار ، تاخیر و حادثه آفرینی می توانند معیارهای مناسبی برای سنجش عملکرد باشند ( کامکار و دیگران ، ۱۳۸۴ ، ۲۲ ).
عملکرد معیار پیش بینی شده یا معیار وابسته کلیدی در چارچوبی که ارائه می دهیم ، می باشد که این چارچوب به عنوان وسیله ای برای قضاوت در مورد اثربخشی افراد ، گروه ها و سازمان ها عمل می‌کند ( اندرو ، ۱۹۹۸ ، ۹۶۶ ).
عملکرد حاصل فعالیت های یک فرد ، از لحاظ اجرای وظایف محوله در مدت معین می‌باشد ( آرمسترانگ ، ۱۹۹۱ ، ۵۷ ).
عملکرد ، حاصل یا نتیجه فرآیند و تحقق اهداف می باشد . فرآیند بدین معنی است که انجام هر کاری طی مراحلی می بایست صورت بگیرد تا آن کار انجام پذیرد و تحقق اهداف بدین معنی است که با رعایت مراحل کاری ، آن هدف تحقق پیدا می کند ( دفت ، ۱۳۷۴ ، ۲۰۶ )
بدین ترتیب آنچه در تمامی تعاریف مشترک است نحوه انجام وظیفه و مسئولیت های محوله است .

– عوامل موثر در بهبود عملکرد
از آنجایی که بهبود عملکرد کارکنان ضرورت و اهمیت دارد لذا توجه به نیازها و ویژگی های تک‌تک کارکنان و تامین منافع آنها

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.