ادبیات نظری تحقیق اعتیاد، انواع اعتیاد، علل اعتیاد، نظریه ها، درمان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ادبیات نظری تحقیق اعتیاد، انواع اعتیاد، علل اعتیاد، نظریه ها، درمان دارای ۶۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ادبیات نظری تحقیق اعتیاد، انواع اعتیاد، علل اعتیاد، نظریه ها، درمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ادبیات نظری تحقیق اعتیاد، انواع اعتیاد، علل اعتیاد، نظریه ها، درمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ادبیات نظری تحقیق اعتیاد، انواع اعتیاد، علل اعتیاد، نظریه ها، درمان :

ادبیات نظری تحقیق اعتیاد، انواع اعتیاد، علل اعتیاد، نظریه ها، درمان

خلاصه ای از کار :
تاریخچه اعتیاد :
گفته می شود که مصرف تریاک به عنوان یک ماده ی مکیف مقارن دوران ظهور یافت : از این رو است که عادت و اعتیاد به موا مخدر به عنوان یک مشکل اجتماعی است در ایران مطرح است ». مع هذا درمورد آغاز کشت خشخاش در ایران تاریخ معینی در اختیار نیست مگر آنکه فقط اقدام به کشت تریاک را در ایران به سده هیجدهم میلادی منسوب داشته اند . « آغاز زراعت تریاک سده هیجدهم می باشد …. دیری نپایید که ( کشت تریاک ) رونقی بسزا یافت . با پشتکار درویش نمایان هندی در ماهان کرمان بهترین تریاک فراهم گردید . چون « تریاک کاری » آزاد بود بی رویه و به دست هرکس پیش رفت و در پس پرده هم ، استعمار با تمام نیرو زراعت آنرا ترویج نمود . « در زمان سلطنت قاجاریه ، کشیدن تریاک یکی از
…………..
– مروری بر تعاریف ، اصطلاحات و مفاهیم :
اعتیاد و وابستگی دارویی :
در چند دهه ی اول قرن بیستم ، واژه اعتیاد به مواد شیمیایی به حالتی خاص اطلاق می شد که در اثر مصرف مواد به وجود می آمید . در آن زمان این اعتقاد وجود داشت ، افرادی که این مواد را استفاده می کنند به نحوی دارای ویژگی های غیر طبیعی هستند ( تقوی ، ۱۳۸۶ ).
………………
سوء مصرف :
برای تعریف و مفهوم سازی مشکلات مربوط به مصرف مواد و الکل بر حسب اطلاعات عینی تلاشها ی زیادی انجام شده ولی این تلاشها همواره به موفقیت منجر نشده اند . یکی از اصلاحاتی که طی سالها ی اخیر با پدیده ی اعتیاد و وابسشتگی پیوند بسیار نزدیکی پیدا کرده ، اصطلاح سوء مصرف می باشد . انجمن روانپزشکی آمریکا ( ۱۹۹۴ ) این اصطلاح را به همراه ملاک های تشخیص آن به به شکل زیر معرفی نموده است :
……………….
– انواع مواد و طبقه بندی آنها :
پیش از شروع بحث درباره ی انواع مواد و طبقه بندی آنها ، آشنایی با چند اصطلاح که در طول بررسی و آشنایی با انواع مواد ضروری است ارائه می شود .
مواد روان گردان  :
………………..
مواد مخدر :
اصطلاح مواد مخدر به کلیه مواد طبیعی و شیمیایی گفته می شود که اعتیاد آور باشند . بعضی از این مواد تخدیر کننده نبوده ، ممکن است ایجاد تحرک و توهم نمایند . بنابراین به توصیه برخی از صاحبنظران این اصطلاح را باید در مورد موادی به کار برد که مصرف آنها در انسان حالات غیر عادی ایجاد می نماید . این حالات غیر عادی که عموماً هم مطلوب و لذت بخش است ، به صورت موقت یا کاذب ایجاد می شود ( قربان حسینی ، ۱۳۸۸ ).
……….
– مکاتب :
– عوامل زیستی – فیزیولوژیک ( دیدگاه زیستی – فیوزولوژیک ):
عوامل مطرح زیستی – فیزیو لوژیک که در دیدگاهی با همین نام معروفیت دارد ، به دو دسته تقسیم

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.