پاورپوینت مدیریت منابع انسانی ۵۱ اسلاید pptx
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت مدیریت منابع انسانی ۵۱ اسلاید pptx دارای ۵۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت مدیریت منابع انسانی ۵۱ اسلاید pptx،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت مدیریت منابع انسانی ۵۱ اسلاید pptx :
این پاورپوینت با موضوع مدیریت منابع انسانی با ۵۱ اسلاید با عناوین زیر
üمفاهیم ،کلیاتی در مورد مدیریت و رهبری
علل اهمیت منابع انسانی در آغاز قرن ۲۱
انگیزه ها و انتظارات کارکنان
آشنایی با انواع سبک های مدیریت و رهبری
مدیریت بر منابع انسانی سازمان
همراه با Work Shop و
تعریف مدیریت
.۱هنر انجام کار با و به وسیله دیگران
.۲روش استفاده بهینه از ابزار و منابع سازمان برای رسیدن به اهداف سازمانی
.۳فرایند به کارگیری مؤثر و کارآمد منابع مادی و انسانی ( در برنامه ریزی ، سازماندهی ، بسیج منابع و امکانات ، هدایت و کنترل ) که برای دستیابی به اهداف سازمانی و براساس نظام ارزشی مورد قبول جامعه صورت می گیرد .
تعریف سازمان
مجموعه چند سیستم به هم پیوسته که در تعامل با همدیگر و برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده فعالیت می کنند
سازمان نهادی است اجتماعی و هدف دار که دارای ساختار مشخص و معین بوده و ضمن فعالیت قانونمند و هماهنگ برای امورات داخلی ، با محیط خارجی خود نیز در ارتباط است .
ویژگیهای سازمان های امروزی
.۱.رقابت های روزافزون جهانی
۲.تغییر نگرش به نیروی انسانی و انگیزه های آنان
۳.سرعت انعطاف در ارائه کالا و خدمات
۴ .استفاده بیشتر از فناوری اطلاعات
.۵.تغییر ساختارها و طراحی مجدد مشاغل
۶.لزوم ایجاد کارآفرینی ، خلاقیت ، و نوآوری در سازمان
۷تحول در فرهنگ های سازمانی .
فرهنگ سازمانی
عبارتست از مجموعه نگرشها ، هنجارها ، رفتارها ، و اعتقادات مشترک کارکنان در معیارها و ارزشهای شناخته شده در سازمان .
عوامل مؤثر در ایجاد فرهنگ سازمانی
دیدگاههای بنیانگذاران ، مؤسسان ، ومدیران ارشد سازمان
فرهنگ ملی ، محلی ،بومی ،و نظام ارزشی موجود در جامعه ، نظیر شعائر ، آداب ورسوم و نمادهای فیزیکی
عوامل مختلف اثرگذار ازقبیل جریانات سیاسی ، تاریخی ، اقتصادی ، اجتماعی ، و . . .
میزان مراودات اجتماعی و تعامل کارکنان با یکدیگر .
تعریف رهبری
.۱.رهبری یعنی جریان نفوذ بر زیردستان
.۲توانائی ایجاد حالتی در کارکنان که با اعتماد به نفس و علاقمندی انجام وظیفه نمایند .
.۳تأثیر گذاری برافراد در انجام وظایفشان با میل و علاقه
.۴پیشگامی یکنفر از اعضای سازمان که بتواند از افراد ( من ها ) ، گروه ( ما ) بسازد .
قدرت و نفوذ در مدیران و رهبران
– قدرت یعنی توانایی اعمال نفوذ در دیگران
– نفوذ یعنی تأثیر گذاری بر رفتار دیگران اعم از اینکه بطور مستقیم باشد ویا بطور غیر مستقیم انجام پذیرد .
منابع قدرت رهبران و مدیران
الف ) قدرت فردی :
• قدرت مبتنی بر مرجعیت
• قدرت مبتنی بر تخصص
ب ) قدرت سازمانی :
• قدرت قانونی
• قدرت مبتنی بر پاداش
• قدرت مبتنی بر تنبیه
مهمترین استراتژی های نفوذ در دیگران
.۱استراتژی ادب و احترام
.۲استراتژی ترس ، رعب و وحشت
.۳استراتژی استفاده از هنر و ادبیات
.۴استراتژی تبلیغات
.۵استراتژی خودخواهی .
اهداف عمده کارکنان در محیط کار
.۱برابری
.۲موفقیت
.۳همراهی و رفاقت
مدیران و رهبران باید این سه هدف را برای کارکنان محقق نمایند تا سبب ابقای آنان در سازمان شوند .
طبقه بندی نظریه های رهبری در مورد نقش آنان
.۱نظریه خصوصیات رهبری
.۲نظریه های موقعیتی و اقتضائی
.۳نظریه مبادله ( تئوری مراوده)
.۴نظریه رفتاری در مدیریت (شبکه مدیریت )
انواع به کار بردن تشویق و تنبیه در سازمانها
.۱تشویق و تنبیه بطور همزمان و مساوی باشد
.۲تشویق اصلاً نباشد و تنبیه زیاد باشد
.۳تنبیه اصلاً نباشد و تشویق زیاد باشد
.۴تنبیه زیاد باشد ولی تشویق کم باشد
.۵تشویق زیاد باشد ولی تنبیه کم باشد .
وظایف مدیرمنابع انسانی
۱-تأمین نیروی انسانی مورد نیاز سازمان از طریق :
•برنامه ریزی برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز سازمان اعم از منابع داخل و یا خارج از سازمان
•تدوین شرح شغل و شرایط احراز مشاغل سازمان
•انتخاب و گزینش و استخدام نیروهای انسانی
•آموزش اولیه به نیروهای جدیدالاستخدام و توجیه آنان به مقررات سازمان و استقرار آنها در محل های مورد نیاز
•تأمین فرصت های اشتغال یکسان .
۲- نگهداری نیروهای انسانی شامل امور مرتبط با نظام پرداخت ، نقل و انتقالات درون سازمانی ، ترفیع و جابجائی و تأمین شرایط کاری ایمن و بهداشتی از طریق موارد زیر :
طراحی سیستم های پرداخت نظیر حقوق و دستمزد و پاداش
طراحی سیستم بهداشت و ایمنی محیط کار
طراحی سیستم ارزشیابی عملکرد کارکنان .
عوامل بروز حوادث کاری
الف) عوامل انسانی
عدم وجودانگیزه و نداشتن علاقه به کار
بی اطلاعی یا عدم تجربه کافی از کار
نداشتن تمرکزِ کافی در کار
احساس غرور
ب عوامل مادی ( غیر انسانی )
محل کارگاه
نوع ماشین آلات
نظم و ترتیب محل کار
طبیعت شغلی .
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.