ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی سبز وبرند سبز (فصل دوم )


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی سبز وبرند سبز (فصل دوم ) دارای ۸۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی سبز وبرند سبز (فصل دوم )  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی سبز وبرند سبز (فصل دوم )،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی سبز وبرند سبز (فصل دوم ) :

دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی سبز و برند سبز (فصل دوم پایان نامه)
در ۷۹ صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری:

مقدمه
امروزه سازگاری با محیط زیست برای ایجاد اهداف گسترده برای ذینفعان مختلف در اجتماع در اولویت قرار دارد و بصورت جدی با سلامت انسان در ارتباط است .(Khandoker and Mahbubul, 2011) نگرانی در حال رشدی در مورد مباحث مرتبط با محیط زیست در سطح جهانی وجود دارد. آگاهی مصرف کنندگان افزایش یافته است و آنان متوجه شده اند که خریدشان میتواند باعث آسیب جدی به تعادل محیط زیست در زمین شود .(Rahbar, 2008) بنابراین اکثر شرکتها مایل به پذیرش حفاظت زیست محیطی به عنوان مسئولیت اجتماعی خودشان هستند .(Chen, 2011) مسئولیت اجتماعی در تولید محصولات و خدمات سازگار با محیط زیست برای شرکتهایی اهمیت پیدا میکند که به دنبال مزیت رقابتی در دنیای کسب و کار هستند .(Wahid, Rahbar and Shyan, 2011) همچنین اخیراً توجه زیست محیطی با در نظر گرفتن گرم شدن جهانی به سرعت به عنوان یک مفهوم کلی نشان داده میشود، بنابراین شرکتهای دوراندیش به دنبال استفاده کردن از این فرصت سبز هستند .(Lee, Chang and Chen, 2013) در این زمینه، بازاریابی سبز توجه مشتری را نسبت به بعضی از صنایع همانند اطلاعات و الکترونیک مبذول میدارد ( Chen, .(2008 با این وجود همه شرکتها دارای توانایی های کافی جهت انجام فعالیتهای بازاریابی سبز نمی-باشند. برای شرکتها، بازاریابی سبز باید تمام جنبه های عناصر و مفاهیم بازاریابی معمول را دربر بگیرد .(Chang and Chen, 2013) شرکتها باید به دنبال به کارگیری فعالیتهای بازاریابی سبز جهت رسیدن به تمایز برندی برتر و به دست آوردن مزیت رقابتی و همچنین گسترش کیفیت درک شده زیستمحیطی و آگاهی برندی در بازار باشند. هر چقدر که محصولات سبز مشهورتر شوند، شرکتهای بازایابی سبز نیز از شهرت برخوردار خواهند شد. بازاریابی سبز دربردارنده محصولات و خدمات ارتقایی و توسعه یافتهای است که ارضاء کننده خواسته ها و نیازهای زیست محیطی مشتریان بدون تأثیر زیان بخش بر محیط است. اگر شرکتها مایل به عرضه کردن محصولات سبز باشند، فعالیتهای بازاریابی سبز برای آنها در تعیین چگونگی مقدار منفعت قابل کسب مهم است. بازاریابی سبز میتواند تغییر دهندهی فعالیت های بازاریابی در بازار باشد و با توجه به ایجاد نیازهای مشتری برای محصولات سبز، تمایزی را به وجود آورد ( Chen, .(Chang and Wu, 2012 در نتیجه، مشتریان علاقه مند به خرید محصولات از شرکتی هستند که از نظر اجتماعی و محیطی مسئولیت پذیر میباشند .(Chang and Chen, 2012) بدین ترتیب شرکتها این فرصت را دارند که عملکرد زیست محیطیشان را بهبود بخشند و از تقاضاهای جدید مربوط به بازار سبز منتفع شوند (عباسی، عنایتی و رهبری ، ۱۳۹۱، .(۳۶

تاریخچه بازاریابی سبز و ایجاد برند سبز
امروزه محیط زیست به طور فزآیندهای به مسئله ای حیاتی و بسیار مهم برای همه اقشار مردم چه در جایگاه مشتری و چه در جایگاه تولیدکننده تبدیل شده است. بازاریابی سنتی بیش از حد بر خواسته های مشتریان تاکید میکند و رفاه اجتماعی و مسائل زیست محیط را به حساب نمیآورد. این مسئله در تمام ابعاد سازمان ها وارد شده و بازاریابی را نیز تحت تاثیر قرار داده و منجر به پیدایش مفهوم بازاریابی سبز شده است (حمدی، غفاری و افسردگان، ۱۳۹۱، .(۲۳ بازاریابی سبز یک پدیده جدید در حوزه بازاریابی است و مفهوم عملی آن به طور گسترده در سالهای اخیر بسط یافته است .(Chang and Chen, 2013) بازاریابی سبز فرآیندی اجتماعی است که افراد و گروهها از طریق مبادله محصولات و ارزش آنها، نیاز و خواسته خود را از طریق یک روش اخلاقی که اثرات منفی بر محیط زیست را حداقل کند برآورده میکنند .(Baumann, 2007, 568)
تاریخچه بازاریابی سبز به سال ۱۹۷۰ بر میگردد فارغ از توجهات دهه ۷۰، در اواخر دهه ۸۰ ایدهای به نام بازاریابی سبز ظهور خودش را اعلام کرد. در این موقع مرکز توجه مشتریان به سمت محصولات سبز گرایش پیدا کرد و پس از آن موضوع بازاریابی سبز مطرح و پژوهشهایزیادی خصوصاً در کشورهای توسعه یافته انجام شد .(Peattie and Crane, 2005)
از دهه ی ۱۹۶۰ جنبش زیست محیطی فعال تر شد و سازمانها را بر آن داشت تا به دنبال ساختن چهره ای سبز از خود باشند. اولین روز زمین در سال ۱۹۷۰ بسیاری از شرکتها را تشویق کرد تا به دنبال تبلیغاتی باشند که آنها را حامی زمین و محیط زیست نشان میدهد و تا آنجا پیش رفت که ۲۰۰ میلیون دلار صرف تبلیغات سبز شرکت ها شد. این رقم ۸ برابر بودجهای است که صرف تحقیقات درباره کاهش جمعیت می شده است. بسیاری از کشورها اقدامات حمایت و محافظت از محیط زیست را آغاز کردند. همگام با جهانی شدن، دامنه محافظت از محیط زیست هم به محافل بین المللی چون سازمان ملل متحد کشیده شد و تا آنجا پیش رفت که استانداردهای ۱۴۰۰۰ و بین المللی زیست محیطی چون سری ایزو استانداردهای بهداشت و ایمنی حرفهای ۱۸۰۰۱ تدوین شد و به سازمانهای مجری این استانداردها گواهینامه های مربوطه اعطاء گشت .(Peattie, 2001)

قسمتی از پیشینه تحقیق:
تحقیقی تحت عنوان » تاثیر کیفیت درک شده و آگاهی برند سبز بر ارزش ویژه برند سبز: میانجیگری تاثیر ریسک درک شده سبز« توسط یو شان چنو چینگ اچ سان چانگ در سال ۲۰۱۲ صورت گرفت. در این مقاله به بررسی روابط بین کیفیت درک شده سبز، آگاهی برند سبز، ریسک درک شده سبز، و ارزش ویژه برند سبز پرداخته شده است. هدف از این پژوهش، مطالعه بر روی مصرف کنندگان تایوانی است که تجربه خرید اطلاعات و محصولات الکترونیکی را در تایوان داشته اند. پرسشنامه ها به طور تصادفی در میان ۷۵۰ مصرف کنندگانی که تجربه خرید اطلاعات و محصولات الکترونیکی در کشور تایوان داشته اند، توزیع شدند، که تنها ۲۴۸ تا از پرسشنامه ها معتبر بودند و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نرخ پاسخ موثر نسبت به پرسشنامه ها ۳۳/۱ درصد بود. داده ها با مدلسازی معادلات ساختاری (SEM) و نرم افزر AMOS 17.0 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها نشان میدهد که کیفیت درک شده سبز و آگاهی برند سبز، به طور مثبت ارزش ویژه برند سبز را را تحت تاثیر قرار میدهد. علاوه بر این، این مطالعه نشان میدهد که ریسک درک شده سبز با کیفیت درک شده سبز و با آگاهی برند سبز رابطه منفی داشته و بطور منفی ارزش ویژه برند سبز را تحت تاثیر قرار میدهدضمناً،. روابط مثبتی بین ارزش ویژه برند سبز و دو سوابق آن، کیفیت درک شده سبز و آگاهی برند سبز تا حدی با میانجیگری ریسک درک شده سبز وجود دارد. از این رو، منابع سرمایه گذاری در افزایش کیفیت درک شده سبز و آگاهی برند سبز و کاهش ریسک درک شده سبز برای افزایش ارزش ویژه برند سبز مفید است.

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی سبز وبرند سبز (فصل دوم )
فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
مقدمه
-۱-۲ تاریخچه بازاریابی سبز و ایجاد برند سبز
-۲-۲ متغیرهای تحقیق
-۱-۲-۲ارزش ویژه برند سبز
-۱-۱-۲-۲ اهمیت ارزش ویژه برند سبز
-۲-۲-۲ کیفیت درک شده برند
-۲-۱-۲-۲ اهمیت کیفیت درک شده برند
-۳-۱-۲-۲ رابطه بین کیفیت درک شده برند با تصویر برند سبز
-۴-۱-۲-۲ رابطه بین کیفیت درک شده برند با ارزش درک شده برند سبز
-۵-۱-۲-۲ رابطه بین کیفیت درک شده برند با اعتبار برند
-۳-۲-۲ ارزش درک شده برند سبز
-۱-۳-۲-۲ اهمیت ارزش درک شده برند سبز
-۲-۳-۲-۲ رابطه بین ارزش درک شده برند سبز با ارزش ویژه برند سبز
-۴-۲-۲ اعتبار برند
-۱-۴-۲-۲ اهمیت اعتبار برند
-۲-۴-۲-۲ رابطه بین اعتبار برند با ارزش درک شده برند سبز
-۳-۴-۲-۲ رابطه بین اعتبار برند با تصویر برند سبز
-۴-۴-۲-۲ رابطه بین اعتبار برند با ارزش ویژه برند سبز
-۵-۲-۲ تصویر برند سبز
-۱-۵-۲-۲ اهمیت تصویر برند سبز
-۲-۵-۲-۲ رابطه بین تصویر برند سبز با ارزش ویژه برند سبز
-۳-۲ روشها و مدلهای اندازهگیری ارزش ویژه برند سبز
-۱-۳-۲ روشهای اندازهگیری ارزش ویژه برند سبز
-۱-۱-۳-۲ ارزش ویژه مبتنی بر مشتری
-۲-۱-۳-۲ ارزش ویژه مبتنی بر شرکت
-۳-۱-۳-۲ ارزش ویژه از دید مالی
-۲-۳-۲ مدلهای اندازهگیری ارزش ویژه برند سبز
-۱-۲-۳-۲ مدل ارزش ویژه برند دیوید آکر
-۲-۲-۳-۲ مدل شناخت برند کلر
-۳-۲-۳-۲ مدل ارزیاب دارایی برند یونگ و روبیکام
-۴-۲-۳-۲ مدل ارزش ویژه برند فلدویک
-۵-۲-۳-۲ مدل ارزش ویژه برند یو و لی
-۶-۲-۳-۲ مدل ارزش ویژه برند یو و دنثو
-۷-۲-۳-۲ مدل طنین برند کلر
-۸-۲-۳-۲ مدل زنجیره ارزش برند کلر و لمن
-۹-۲-۳-۲ مدل ارزش وژه برند مبتنی مشتری نت مایر و همکاران
-۶-۲ پیشینه تحقیق
-۱ -۶-۲ داخلی
-۲-۶-۲ خارجی

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.