پاورپوینت اصل لا ضرر ولاضرار


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت اصل لا ضرر ولاضرار دارای ۲۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت اصل لا ضرر ولاضرار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت اصل لا ضرر ولاضرار :

دانلود پاورپوینت با موضوع پاورپوینت اصل لا ضرر ولاضرار دارای ۲۴ اسلاید و با فرمت .ppt و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

تعداد اسلاید : ۲۴ اسلاید
فرمت فایل: پاورپوینت .ppt و قابل ویرایش
آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

قسمتی از متن نمونه:

لا ضرر و لا ضرار فی الاسلام بخشی از روایتی است که فقها در اثبات قاعده نفی ضرر بدان استناد کرده اند. این قاعده بدین معناست که احکام ضرری در شریعت اسلام وجود ندارد. در سده های اخیر، شماری از فقیهان از جمله ملا احمد نراقی- میر فتاح مراغه ایی ، شیخ انصاری و دیگران …. . رساله و کتابی را مستقل را بدان ویژه نوشته اند اصل لا ضرر بنابر نظر شیخ انصاری و آنچه در میان متأخرین از فقها معروف است، به معنای نفی حکم ضرری در شریعت مقدس اسلام است. این اصل امتناعی بوده و حکم شرعی را از هر عبادت و یا معامله ای که موجب ضرر باشد برمی دارد. حدیث لا ضرر و لا ضرار مشتمل بر واژه « لا» و « ضرر» و « ضرار» است. «لا» برای نفی جنس است و بر سر هر کلمه ای بیاید دلالت بر آن حقیقت می کند. از فقهای معاصر، امام خمینی رساله ای را با نام « بداع الدر فی قاعده نفی الضرر» در خصوص این اصل تألیف کرده اند که در این تحقیق برآنیم تا ضمن اشاره ای گذرا بر این اصل و مفهوم لغوی آن دیدگاه امام (ره) را مورد بررسی قرار دهیم.
واژگان کلیدی: ضرر- ضرار- لا- نفی جنس

اصل لا ضرر و لا ضرار از قواعد فقهی عام است که بر بخش های اقتصادی و غیر اقتصادی قابل انطباق است و دارای زمینه اجرایی است.
حدیث لا ضرر و لا ضرار اساساً از پیغمبر اکرم (ص) درباره « سمره بن جندب» است که در دیگر روایات نیز بدان اشاره شده است. اصل لا ضرر یکی از قواعد مورد توجه فقهاست و کاربرد این اصل در عبادت و معاملات مورد توجه قرار می گیرد.
این حدیث در دین اسلام قلمرو بسیار وسیعی دارد و تمامی زوایای زندگی بشر را در بر می گیرد، از جمله موارد ضرر تخریب محیط زیست و آسیب رساندن به زندگی فردی و اجتماعی انسان است.
قاعده لا ضرر بر اساس حدیث نبوی « لا ضرر و لا ضرار فی الاسلام» (ضرر و زیان در اسلام وجود ندارد ) به وجود آمده است. همواره در امور مدنی بر قاعده تسلیط حکومت دارد که از دیدگاه فقهی « ضرر» هم شامل « مال» و هم شامل « نفس» می شود. بدین ترتیب از آنجایی که خودکشی نوعی ضرر است، اسلام انجام آن را هرگز مجاز نمی شمارد. مضافاً اینکه بر اساس این قاعده هر چیزی که به بدن ضرر برساند حرام است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.