تحقیق تجزیه و تحلیل نقاشی مدرسه آتن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق تجزیه و تحلیل نقاشی مدرسه آتن دارای ۳۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق تجزیه و تحلیل نقاشی مدرسه آتن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق تجزیه و تحلیل نقاشی مدرسه آتن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق تجزیه و تحلیل نقاشی مدرسه آتن :

توضیحات :

تحقیق در مورد تحقیق تجزیه و تحلیل نقاشی مدرسه آتن در ۳۱ صفحه در قالب Word قابل ویرایش.

بخشی از متن :

مقدمه
نقاشی مدرسه آتن (The school of Athens) اثر رافائل . این نقاشی در کاخ واتیکان محل اقامت پاپ قرار دارد. شیوه نقاشی فرسک (Fresco) نامیده می شود که بدلیل شیوه خاص اجرای آن به بخشی از دیوار تبدیل شده و برای مدتها باقی می ماند. این نقاشی جزو مجموعه ای است که به آنها اتاقهای رافائل گفته می شود. در این نقاشی با مجموعه‌ای از فلاسفه دوران رنسانس و پیش از آن روبرو هستیم که در یکجا گرد هم آمدند. این نقاشی در واقع کوششی است برای آشنی دادن دو طرز فکر افلاطونی و ارسطوئی.

فصل اول : توضیح شیوه فرسک
فرسک :
( : (Frescoنوعی نقاشی دیواری که با استفاده از رنگدانه های معدنی خاکی بر روی اندود خیس آهک یا گچ انجام می شود .رنگدانه ها در آن معلق می مانند و هم زمان با آن خشک می شوند معمولا این نوع نقاشی بر روی دیواری با اندود گچ و ماسه کار می شود که با لایه ای از گچ پوشیده شده و ترکیب بندی کلی اثر با زغال و گچ قرمز بر روی آن ترسیم می شود کار فقط بر روی اندودی که به قدر کافی خیس باشد انجام می گیرد و هر نوع ترسیماتی که بعدا بر روی کار انجام شود مصداق فرسک خشک خواهد بود.
فرسکو(Fresco):نقاشی با آبرنگ روی گچ مرطوب دیوار یا سقف .فرسکو نقاشی دیواری روی گچ خشک است.اما فزسکو واقعی که در قرن ۱۳ در ایتالیا مورد استفاده قرار می گرفت و در قرن ۱۶ تکامل یافت یکی از پایدارترین نوع تزئینات دیواری است.دیوار ابتدا با گچ زبر پوشیده میشود سپس یک لایه روکش روی آن قرار می گیرد(مرسوم به آریکو) سپس روی این لایه تصاویر کشیده شده و تمام موضوع نقاشی بر روی دیوار انتقال می یابد و سپس فضایی که برای یک روز کار کافی است از آخرین لایی اندود که آنرا اینتوناکو می نامند پوشیده می شود تصاویر دوباره روی این لایه ایجاد شده و با قسمت هایی که هنوز پوشیده نشده مجاورت هم قرار میگرفت و سپس بر روی اندود مرطوب با رنگمایه ای که با آب یا آهک مخلوط بود رنگ میشد.چون گچ هنوز رطوبت دارد یک بازتاب شیمیایی روی میدهد و رنگها با دیوار یکی شده و بنابراین پوسته یا زدوده نمیشود.استفاده از تصاویر کامل تمام قد به این معناست که چند دستیار هم زمان بر روی بخشهای مختلف دیوار می توانند کار کنند و کار از بالای دیوار به طرف پایین انجام می گیرد تا لکه های رنگ بر روی قسمتهای نقاشی شده پاشیده نشود تمام قسمتهای نقاشی نشده را بریده و جدا می کنند تا مجددا لایه دیگری بر روی قسمتهای نقاشی شده پاشیده نشود در پایان روز بعد مجددا لایه دیگری بر روی آن کشیده شود و بدینگونه سطح کار همیشه مرطوب باشد در مطالعه دقیق بر روی یک فرسکو الحاق قطعات آشکار می گردد و از روی تعداد آنها میتوان بطور تقریبی مدت کار بر روی نقاشی را تخمین زد فرسکو خشک ممکن است بری افزودن تاکیدی بکار رود .اما در قرن ۱۶ تنها از فرسکوی تاکیدی استفاده میشد و از بهترین نمونه های این تکنیک تزئینات رافائل در واتیکان است .شرایط آب و هوا در خارج از مرکز ایتالیا همیشه مناسب نبود و این که ونیزی ها نقاشی رنگ و روغن را ترجیح می دادند به خاطر همین موضوع بوده است.
Fres-co :1. the art of painting by pressing earth colors dissolved in water in to fresh plaster2.a painting executed on plaster.
Fres.co.bal.di:Grolamo 1583-1643.Italian composer and organist.
منبع:کتاب دایره المعارف هنر
تالیف سید ابولقاسم سید صدر
انتشارات سیمای دانش
توسط سعیده مرجایی

فرسک :
نوعی نقاشی دیواری که با استفاده از رنگدانه های معدنی خاکی بر روی اندود خیس اهک یا گچ انجام می شود. رنگدانه ها در اب معلق میمانند و هم زمان با ان خشک می شوند. معمولا این نوع نقاشی بر روی دیواری بااندود گچ وماسه کار می شود که با لا یه ای از گچ پوشیده شده و ترکیب بندی کلی اثر با زغال وگچ قرمز بر روی ان ترسیم می شود. کار فقط بر روی اندودی که به قدر کافی خیس باشد انجام می گیرد و هر نوع ترسیماتی که بعدا بروی کار انجام شود مصداق”فرسک خشک”خواهد بود.
منبع: دایره المعارف هنر؛سید ابوالقاسم سید صدر،انتشارات سیمای دانش ،صفحه ۴۲۹

فرسک :
از انواع شیوه های تزیینی ،نقاشی هایی که به منظور تزیین بر روی گچ واندود های دیواری اجرا می شود،اصطلاح فارسی ان نقاشی دیواری است.نقش بر جسته یا مسطح دیواری.

فصل دوم : شرح کوتاهی از نقاشی :
مدرسه آتن — رافائل
در مرکز نقاشی افلاطون (سمت چپ) و ارسطو (سمت راست) قرار دارند. افلاطون با دست به بالا اشاره کرده است که کنایه ای است از تمایل او به امور فراتر از واقع و ایدئالها. در مقابل ارسطو با انگشت به پایین اشاره کرده است که نشان دهنده واقعگرایی او در فلسفه است. رافائل می خواهد شنان دهد که افلاطون بیش از همه به دنیای خیالی توجه داشته است و ارسطو به واقعیت و آنچه در اطراف او می گذرد. در دست افلاطون رساله منون قرار دارد. ارسطو کتاب اخلاق نیکوماخوسی را به دست گرفته است. چهره افلاطون به شکل داوینچی نقاشی شده است. در این نقاشی اصولا چهره شخصیتها به شکل شخصیتهای معاصر رافائل نقاشی شده است.

تحقیق تجزیه و تحلیل نقاشی مدرسه آتن
فهرست مطالب :

مقدمه ………………………………………………………………………………………….. ۱

فصل اول : توضیح شیوه فرسک …………………………………………………… ۲……..

فصل دوم : شرح کوتاهی از نقاشی ……………………………………………….. ۶

فصل سوم : تجزیه و تحلیل اثر …………………………………………………… ۲۱

چکیده ……………………………………………………………………………………….. ۲۷

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.