مقاله اثربخشی درمان مبتنی‌بر پذیرش و تعهد بر کاهش افسردگی افراد مبتلا به اعتیاد


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
16 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله اثربخشی درمان مبتنی‌بر پذیرش و تعهد بر کاهش افسردگی افراد مبتلا به اعتیاد دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثربخشی درمان مبتنی‌بر پذیرش و تعهد بر کاهش افسردگی افراد مبتلا به اعتیاد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثربخشی درمان مبتنی‌بر پذیرش و تعهد بر کاهش افسردگی افراد مبتلا به اعتیاد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثربخشی درمان مبتنی‌بر پذیرش و تعهد بر کاهش افسردگی افراد مبتلا به اعتیاد :

چکیده
زمینه و هدف: روان‌درمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) ازجمله روش‌های درمانی موج سوم بوده که بر تغییر کارکرد افکار و احساسات به‌جای تغییر شکل و محتوا یا فراوانی آن‌ها تأکید می‌کند. به‌نظر می‌رسد در اختلال‌هایی مانند افسردگی، تغییر کارکرد افکار و احساسات بسیار سریع‌تر و آسان‌تر از تغییر شکل و محتوای آن‌ها صورت می‌گیرد؛ به‌ویژه اگر افسردگی با اختلال دیگری مثل سوء مصرف مواد هم‌آیند باشد. هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی درمان مبتنی‌بر پذیرش و تعهد بر کاهش افسردگی افراد مبتلا به اعتیاد بود.
روش‌بررسی: این پژوهش از نوع نیمه‌آزمایشی با پیش‌آزمون‌پس‌آزمون و گروه کنترل بود. جامعه آماری را تمامی معتادان مراجعه‌کننده به کلینیک ترک اعتیاد تولد دوباره در شهر تهران تشکیل دادند. ابتدا از آن‌ها پرسشنامه افسردگی بک گرفته شد. از بین کسانی که افسردگی زیادی داشتند ۴۰ نفر انتخاب‌شده و به‌صورت تصادفی در دو گروه ۲۰نفره آزمایش و کنترل قرار گرفتند.
یافته‌ها: نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد روان‌درمانی مبتنی‌بر پذیرش و تعهد بر کاهش علائم افسردگی افراد مبتلا به اعتیاد تأثیر معناداری دارد (۰۰۵>p).
نتیجه‌گیری: نتایج به‌دست‌آمده از این پژوهش حاکی‌از آن است که روان‌درمانی مبتنی‌بر پذیرش و تعهد می‌تواند در درمان افسردگی افراد مبتلا به اعتیاد مؤثر باشد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.