مقاله پاسخبهمداخله: رویکرد تشخیصی و درمانی برای دانشآموزان با ناتوانیهای یادگیری
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله پاسخبهمداخله: رویکرد تشخیصی و درمانی برای دانشآموزان با ناتوانیهای یادگیری دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله پاسخبهمداخله: رویکرد تشخیصی و درمانی برای دانشآموزان با ناتوانیهای یادگیری کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله پاسخبهمداخله: رویکرد تشخیصی و درمانی برای دانشآموزان با ناتوانیهای یادگیری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله پاسخبهمداخله: رویکرد تشخیصی و درمانی برای دانشآموزان با ناتوانیهای یادگیری :
چکیده
هدف: پاسخبهمداخله رویکردی چندمرحلهای برای شناسایی و حمایت از دانشآموزان با نیازهای یادگیری (و رفتاری) در سطوح آموزش عمومی و استثنایی است. هدف پژوهش حاضر معرفی ماهیت، ویژگیها و شواهد پژوهشی پیرامون اثربخشی رویکرد پاسخبهمداخله بود.
روشبررسی: این پژوهش یک مطالعه توصیفی از نوع مرور نظاممند است. جامعه آماری، کلیه مطالعات منتشر شده الکترونیکی مرتبط با موضوع بود که منابع آن با کلیدواژههایی چون مشکلات یادگیری، پاسخبهمداخله، غربالگری، سنجش پویا، و تدریس پویا با نمونههای دانشآموزی در پایگاههای اطلاعات پژوهشی در دامنه زمانی ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۵ باتوجه به ویژگیهای روششناختی و نمونه دانشآموزی جمعآوری شد. یافتهها و اطلاعات موردنظر جهت دستیابی به هدف پژوهش (معرفی ماهیت، ویژگیها و چالشهای مرتبط با غربالگری، آموزش و تشخیص اختلالهای یادگیری) بود که با استفاده از چک لیست مرور نظاممند سینگ (۲۰۱۳) انتخاب و تحلیل شدند.
یافتهها: ۷۷۳ درصد مقالاتِ مرورشده نشان داد که رویکرد پاسخبهمداخله، روشی پیشگیرانه است. این رویکرد با استفاده از آموزشهای منطبق بر نیاز دانشآموز و نظارتهای پیشرونده و تصمیمگیریهای مبتنیبر شواهد، به دنبال تشخیص اختلال یادگیری در دانشآموز و ارجاع وی به آموزش ویژه و در نتیجه حفظ این دانشآموز در نظام آموزش عمومی است. این رویکرد در خدمت به دانشآموزانی است که علیرغم تلاش، نتیجهای نمیگیرند.
نتیجهگیری: پاسخبهمداخله بهعنوان روشی پیشگیرانه و تشخیصی و با هدف کاهش بیش تشخیصی اختلالهای یادگیری معرفی شده است که تمام سالهای تحصیل کودکان نیازمند آموزشهای ویژه تا با استعداد و سرآمد را پوشش میدهد. شناخت و کاربرد روشهای نوین تشخیص و یافتن برنامههای نوین آموزشی برای کمک به شناسایی زودهنگام و کاربرد مداخلهای، و با هدف پیشگیری از برچسب خوردن و بروز مشکل در ادامه روند آموزش عمومی میتواند توجیهکننده کاربرد روش پاسخبهمداخله باشد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.